sys:/tweakers/net/PNS/beta.txt

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
<table cellspacing="0" cellpadding="5" border="1" bordercolor="black" width="95%" bgcolor="white" align="top"><tr><td colspan="2" height="20" background="http://tweakers.net/~crew/Exirion/pmg/verloop.gif"><font size="2" color="white">Advanced Networking & Servers FAQ</font></td></tr><tr><td><table cellpadding="20"><tr><td><font size="2">
Advanced Networking & Servers FAQ

<li> Professional Networking & Servers is een opofessional forum. Indien je dus vragenhebt over je thuis LANnetje dan is PNS niet de plaats voor je topic. We hebben het hier meer over de zware geavanceerd professionele LANS's VLAN's WAN's en extranetten.
Het lijkt me hierbij overduidelijk dat er geen enkele discussie mogelijk is, omtrent het feit of een Win9x bakje een server zou zijn.
De mensen die thuis een LAN hebben draaien waar degemiddled MKB systeembeheerder jaloers op is, weten heus wel dat ze ook hier terecht kunnen.

<li> Omdat [forum=24] een professinal forum is , gaan we er zondermeer van uit dat je volledig op de hoogte bent van de FAQ's.
Het moderatie beleid zal hier dan ook vele malen hoger liggen dan in de andere fora.
Bewuste crosspostings (of topics als "ik post hier ook ff een link want in dat andere forum reageerd niemand" kunnen rekenen op het combinatie menu: Slotje+waarschuwing.

<li> Indien een topic foutief in [forum=24] geplaatst is, zal er ook naar het aantal postst van de t.starter gekeken worden. Indien je rond de 50 of meer postings hebt, zalhet topic opslot gaan. Onder de 50 is er een kans op een move.

<li> DNS(server) vragen horen gewoon in [forum=19] of [forum=4]
Tenzij het uiteraard om gevallen gaat waar je voor extranet een NDS moet opzetten.

<li> Simpele mailserver vragen (GroupWise, Exhcange) kunnen makkelijk in [forum=10] zjn de vrage toch wat minder simpel, dan kunnen ze gewoon in [forum=24]
Nogmaals voor de duidelijkheid, een SMTP server MOET op port 25 draaien .. er is geen andere manier om een SMTP op een andere manier te laten babbelen.

<li> NDS en AD. In principe hoort dat gewoon hier thuis. Echter verwachten we wel enige basiskennis. Vragen als "Hoe maak ik een user aan in mijn NDS/AD" wrden op slot gezet.
Wat iig NIET hier thuis hoort:

Installatie
Tunen van sites en services
DNS instellingen voor AD

<li> Webservers en FTP servers. Ook dit schijnt een moeilijk 'uitroeibaar' iets te zijn :P Webservers horen hier niet thuis. PUNT.

<li> 19" Spullen kunnen in principe gewoon hier. Echter denk er wel om dat GoT/PNS geen gouden gids is. Vragen als "Waar koop ik voor weinig een 19" case" zijn NIET gewenst.
<hr size="1" color="000000"><div align="right"><font size="1">Advanced Networking & Servers FAQ Versie 1.0D</font></div>
</table></table>

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.