4 Photoshop vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24
* Hoe maak je een vierkant met ronde hoeken? Het is me op een wazige manier gelukt, maar dan is het niet mooi rond, maar gekarteld.

* Als ik een rechthoek wil maken zonder vulling met een lijndikte van 1 pixel. Kan dat op meerdere manier.
1. Vierkante selectie maken -> vullen -> contract met 1 pixel -> delete
2. Vierkante selectie maken -> border van 1 pixel -> vullen
3. Met lijn marque tool de rechthoekige vorm maken en overbodige selectie buitenom weghalen -> vullen
Waarom levert de 3e methode (de omslachtigste) het beste resultaat op. (strakke lijnen) Zouden ze niet alle 3 gelijk moeten zijn.

* Met die lijnmarque tool kan ik dus hele strakke horizontale en verticale lijnen maken, maar een strakke diagonaal lukt niet.

* Ik heb een selectie aan de rand van het canvas zitten. Wanneer ik dan contract doe, dan gebeurd dat ook, maar niet voor de kant die op de rand zit, die blijft als het ware plakken aan de canvas-rand. Hoe kan dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Verwijderd

Je kunt gewoon bij properties van je selectie opgeven dat je ronde hoeken wilt. In PS4.0 iig

Verwijderd

Nee toch! Althans, niet dat ik weet...Zal meteen ff kijken:)

Maar er staat ook een tutorial op designsbymark.com, en die is redelijk omslachtig...Waarom zou hij dan niet gewoon van die optie gebruik maken?

Maar goed, ik sjoch wol efkes!

Verwijderd

Jezus JA!! Het is waar!!

THANKS HELPIE!!!

Ik heb hier vaak mee zitten kutten zeg, wat dom!:D

Gewoon de doezelaar op 10 zetten bij de opties....(NL-versie)

WOW! Nogmaals THANKS HlpDsK!!

Verwijderd

Geen dank.

HlpDsK

Verwijderd

HlpDsK> volg orde?

• Tim Schuhmacher
hmm, zo simpel...

thanx

Verwijderd

Als je met de Rectangular Marque Tool de optie Feather op zeg 10 zet, krijg je inderdaad een vierkant met afgeronde hoeken.
Maar als je dit vierkant wil vullen m.b.v. Paint Bucket wordt er ook 'feather'-achtig
gevuld? Hoe kan je het vierkant gewoon 'normaal' vullen met een bepaalde kleur?

• Tim Schuhmacher
Yo Ron dat was mijn eerste vraag en daar ik als het goed is een antwoord op gegeven hierboven :)

Verwijderd

Hmmm, sorry kom er niet uit...

Even mijn handelingen op een rijtje (Photoshop 5.0/Engels):

- Vierkant trekken mbv Rectangular Marque Tool (Feather: 10, Style: Normal)
- Vierkant vullen mbv Paint Bucket (Normal, Opacity: 100%, Tolerance: 1)

???

• Tim Schuhmacher
Ron je heb gelijk ik snap het nu ook niet.

Doezelaar, dat is feather toch? dan wordt de vulling uigewasemd / uitgeveegd.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:21
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 september 2000 23:31 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
* Als ik een rechthoek wil maken zonder vulling met een lijndikte van 1 pixel. Kan dat op meerdere manier.
1. Vierkante selectie maken -> vullen -> contract met 1 pixel -> delete
2. Vierkante selectie maken -> border van 1 pixel -> vullen
3. Met lijn marque tool de rechthoekige vorm maken en overbodige selectie buitenom weghalen -> vullen
Waarom levert de 3e methode (de omslachtigste) het beste resultaat op. (strakke lijnen) Zouden ze niet alle 3 gelijk moeten zijn.[/quote]Selectie maken, kleurtje kiezen, edit>stroke van 1 of meerdere pixels.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 september 2000 23:31 schreef Tim Schuhmacher het volgende:* Met die lijnmarque tool kan ik dus hele strakke horizontale en verticale lijnen maken, maar een strakke diagonaal lukt niet.[/quote]Het pen icon-knopje ff ingedrukt houden, dan kan je diagonale lijntjes maken.

Verwijderd

HlpDsK en ELANAZ: Aan jullie replies te zien
weten jullie wel hoe je eenvoudige vierkanten kan maken met afgeronde hoeken?

Ikzelf (en ook Tim Schuhmacher) zouden hier erg mee geholpen zijn :)

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Wat ik altijd doe, is een vierkant met afgeronde hoeken in paint/flash (daar gaat ut wel gemakkelijk) maken, en die copy&pasten

Verwijderd

Mensen, Adobe Illustrator is de oplossing. Hiermee kun je dit allemaal maken, zonder al te veel moeite...Gewoon COPY in ILL, dan NEW in PS, gewoon ok klikken...PASTEN, klaar ik kees.

• Tim Schuhmacher
Naah dit is maf,
in imageready heb je gewoon de rounded rectangle marque tool waar je de radius in pixels gewoon kan instellen.
Waarom dat tooltje niet in adobe zelf????

Verwijderd

...En ImageReady zit niet bij Photoshop 5.0 :(

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 23:29
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 20:57 schreef Ron het volgende:
...En ImageReady zit niet bij Photoshop 5.0 :([/quote]euh.. bij mij zit ie er wel bij?!

Verwijderd

DiSiLLUSiON: Ben je niet in de war met Adobe Photoshop 5.5, waar ImageReady volgens mij wel bij zit? In Photoshop 5.0 is ImageReady nl. echt niet aanwezig...

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* Ik heb een selectie aan de rand van het canvas zitten. Wanneer ik dan contract doe, dan gebeurd dat ook, maar niet voor de kant die op de rand zit, die blijft als het ware plakken aan de canvas-rand. Hoe kan dat?[/quote]Deze ^ zijn we nog niet mee klaar... Of heb ik ergens een antwoord gemist ?

Van hetzelfde laken een pak..

Als ik Ctrl-A doe en dan Alt-S-M
(Select all - selection - modify)
mag ik ook niet contracten,
iemand enig idee waarom niet ?

Flickr

Verwijderd

Ik heb het orginele pakket 5.5 hier op de plank wel uk (thank god) maar er zit bij die versie WEL Image ready die zit ook btw bij de NL versie. De 5.0 bevat deze NIET! voor de liefhebber: Abobe is deze pakketten samengaan voegen om 1 Image ready meer te promoten 2, om een pakket te kunnen leveren die mee kon toen der tijd met andere totaal pakketten in die hoek om zo geen terein te verliezen. Ook was het op vraag van veel users om meer web-futures er in te knallen.
that's da story i think.
Pagina: 1