"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Verwijderd
kheb pas ook router gekocht (vigor 2200) werkt perfect continu aansluiting, en er hoeft geen proxie tussen te zitten, heeft ing. vuurmuur en switch. Maar je kan het al oplossen met een simpele hub met uplink. Als je bv bij wanadoo zit dan kan je 2x inloggen.
Verwijderd
Ligt eraan wat voor router koopt.
En er hoeft geen PC aan te staan. Je moet gewoon je router aan laten staan
En er hoeft geen PC aan te staan. Je moet gewoon je router aan laten staan
dus die router werkt zeg maar als server? mijn pc hoeft dus niet aan te staan om op pc2 te internetten als ik een router heb?
ik zie net deze router : Repotec RP-IP515H Breedband Kabelrouter 4+1:
Meerdere PC's kunnen gebruik maken van 1 kabelabonnement
4 LAN poorten geïntegreerde Nway fast switch HUB 10/20/100/200Mbps
1 WAN poort voor kabelmodem
ingebouwde firewall ter bescherming intranet
maximaal 50 PC's op aan te sluiten
ingebouwde printserver
ondersteunt DHCP Client, NAP/NAPT, PPPoE&PPTP, UPNP, PAP/CHAP, DNS/DDNS, FTP/ICQ/Netmeeting etc.
dial-on-demand, Windows XP compatible
oa. geschikt voor Chello en @home gebruikers
is deze goed genoeg?
ik zie net deze router : Repotec RP-IP515H Breedband Kabelrouter 4+1:
Meerdere PC's kunnen gebruik maken van 1 kabelabonnement
4 LAN poorten geïntegreerde Nway fast switch HUB 10/20/100/200Mbps
1 WAN poort voor kabelmodem
ingebouwde firewall ter bescherming intranet
maximaal 50 PC's op aan te sluiten
ingebouwde printserver
ondersteunt DHCP Client, NAP/NAPT, PPPoE&PPTP, UPNP, PAP/CHAP, DNS/DDNS, FTP/ICQ/Netmeeting etc.
dial-on-demand, Windows XP compatible
oa. geschikt voor Chello en @home gebruikers
is deze goed genoeg?
Verwijderd
nee, hoeft niet aan te staan. je router doet al het werk. die houd de internet verbinding op.
wat kost die beschreven router? vigor is 190,= (draytek.com)
wat kost die beschreven router? vigor is 190,= (draytek.com)
111 euro , vind ik echt meevallen
Het is ook wel belangerijk dat ie veel aansluitingen ondersteunt. B.v. je wilt ADSL wannneer chello
failliet gaat dan moet je daar natuurlijk wel ff op letten. Bij die router staat nl alleen "kabelrouter".
Precies wat ik wilde![b]ik heb thuis 2 computers staan,met kabel internet op de ene , nu wil ik op de andere ook internetten, maar dan moet pc1 altijd aanstaan om te kunnen internetten op de andere... nu wil ik dat oplossen door een router te kopen...
Ik kocht een sitecom 201 pro router bij office centre.
Die heeft wan + lan + 4 poorts switch/hub firewall, ondersteunt kabel EN adsl, DHCP, dns e.d. euro 159,-
De router staat aan? Dan kan ik op pc 1 of 2 of allebij internetten. Ook als 1 van de 2 dus uitstaat.
De software zit in de router en deze configureer je met je browser(!)
Je hebt dan 2 x een 1 op 1 utp netwerk kabel nodig
en de chello modem kabel gaat gewoon in wan.
IP's op auto, dns van chello invullen in tcp/ip, klaar.
En oh ja, ik heb winXp en het liep in 1 x.
B
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Het is toch niet alleen voor Chello? ik heb quicknet dus dat is geen probleem (denk ik)Het is ook wel belangerijk dat ie veel aansluitingen ondersteunt. B.v. je wilt ADSL wannneer chello failliet gaat dan moet je daar natuurlijk wel ff op letten. Bij die router staat nl alleen "kabelrouter".
'Als je het tegen mij hebt', de sitecom is voor kabel van chello en alle andere kabel providers zover ik weet met rj45 plug op de kabel.Het is toch niet alleen voor Chello? ik heb quicknet dus dat is geen probleem (denk ik)
En vaste OF losse IP toewijzing, dat kan ie allebei aan.
En ADSL kan dus ook nog als je daarop wilt overstappen.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
neuh , ik had het tegen kutkip , maar bedankt voor info
Die Repotec is in mijn ogen een prima router. Ik gebruik hem zelf ook en ben erg blij met de UPNP support en de printer poort.
Pagina: 1