Maxtor (in raid 0 ) problemen en vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Hallo, ik heb een verrot probleem met mijn raid 0 config, bestaand uit 2 maxtors, het probleem is dat 1 van de 2 schijven tikt, waardoor me hele raid array weg is,
Array 1, Status Offline
, nou vroeg ik me af, welke kant van de schijf nou het beste open kan blijven, de boven kant of de onderkant, want de 2 maxtors hangen onderelkaar met 4cm tussenruimte, waardoor deonderste schijf op de onderkant ligt (dus onder geen tussenruimte) en de bovenste schijf aan de bovenkant geen ruimte heeft, en dat is de schijf die staats tikt...

hier een aantal quotes uit me event viewer
{Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file . The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere.
gelukkig is me data niet weg, aangezien me array nu online is, en me schijf niet tikt.
An error was detected on device \Device\Harddisk1\D during a paging operation.
heeft dit met me swap-file te maken? want die staat op de raid array.
The device, \Device\Scsi\fasttrak1, did not respond within the timeout period.
tja dat komt omdat ie na elke tik staat opnieuw moet opspinnen..

dat was het allemaal, heeft iemand een beter proggie voor mij om dit allemaal wat duidelijker te laten maken>? alle schijven zijn S.M.A.R.T.

en weet iemand dat van die warmte probleem? boven van de schijf of aan de onderkant?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Maxtor heeft wel test programma's waarmee de conditie van de schijf enigzins na gegaan kan worden...

Google search

Dat je HD begint te tikken klinkt als een aanloop naar een stervende hd, ik zou zowieso je data als de wiedeweerga ff back-uppen, voor je het kwijt bent..
edit:

Hier staat ook wel het 1 en ander
http://www.drivermuseum.com/files/utils/hd_u.html

:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Voor de conditie van je schijven, zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

Waarschijnlijk werkt zo'n tool niet als de schijven in raid opstelling draaien, dus moet je om een schijf te testen, hem eerst even op een gewone controller hangen..

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
misschien erg stom om hem op te halen, maar erg nuttig voor mensen die hier wat aan hebben,

ik heb er een week na dit topic geen last meer van gehad, en toen ineens weer, toen merkte ik dat me hd's erg warm werden (tja ze lagen letterlijk op elkaar) en heb ze netjes in het rek gehangen, (3 plekke rackje, normaal bovenste voor floppy die ik eruit gehaald heb) anyway, heb ze met tussenruimtes erin gehangen en door het midden blaazen 2 fans nu lucht dat uit het gat komt waar normaal me flop drive zat, echt waar,geen probs meer! en me schijven blijven letterlijk koel, het rack koelt ook goed mee hierdoor, aanrader.