Hallo, ik heb een verrot probleem met mijn raid 0 config, bestaand uit 2 maxtors, het probleem is dat 1 van de 2 schijven tikt, waardoor me hele raid array weg is,
hier een aantal quotes uit me event viewer
dat was het allemaal, heeft iemand een beter proggie voor mij om dit allemaal wat duidelijker te laten maken>? alle schijven zijn S.M.A.R.T.
en weet iemand dat van die warmte probleem? boven van de schijf of aan de onderkant?
, nou vroeg ik me af, welke kant van de schijf nou het beste open kan blijven, de boven kant of de onderkant, want de 2 maxtors hangen onderelkaar met 4cm tussenruimte, waardoor deonderste schijf op de onderkant ligt (dus onder geen tussenruimte) en de bovenste schijf aan de bovenkant geen ruimte heeft, en dat is de schijf die staats tikt...Array 1, Status Offline
hier een aantal quotes uit me event viewer
gelukkig is me data niet weg, aangezien me array nu online is, en me schijf niet tikt.{Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file . The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere.
heeft dit met me swap-file te maken? want die staat op de raid array.An error was detected on device \Device\Harddisk1\D during a paging operation.
tja dat komt omdat ie na elke tik staat opnieuw moet opspinnen..The device, \Device\Scsi\fasttrak1, did not respond within the timeout period.
dat was het allemaal, heeft iemand een beter proggie voor mij om dit allemaal wat duidelijker te laten maken>? alle schijven zijn S.M.A.R.T.
en weet iemand dat van die warmte probleem? boven van de schijf of aan de onderkant?