Verwijderd
je moet het in de framespage zetten, je wilt ten slotte niet dat een frame wordt gevonden, maar de hoofdpagina
Inderdaad, maar ik zie nog regelmatig pagina's waar dit wel gebeurt, en die zoekmachines zijn best slim tegenwoordig 
Anyway, tis geimplementeerd.
Anyway, tis geimplementeerd.
Een put-back-in-frameset-scriptje kan ook erg handig zijn. Kwestie van vergelijken van parent self en top; zijn die gelijk dan is je frame niet in een frameset, en kun je actie ondernemen.
Verwijderd
ja das goed, dan moet je natuurlijk wel je meta tags in al je frames zettenOp donderdag 18 april 2002 16:24 schreef Pelle het volgende:
Een put-back-in-frameset-scriptje kan ook erg handig zijn. Kwestie van vergelijken van parent en top; zijn die gelijk dan is je frame niet in een frameset, en kun je actie ondernemen.
wordt je pagina vaker gevonden
Inderdaad, alleen is het dan wel moeilijk om ervoor te zorgen dat dan wel DIE pagina in de frameset geladen wordt. (Plain HTML, kan het zelfs niet volgens mij..) Dit is wel eenvoudig op te ondervangen met php natuurlijk.Op donderdag 18 april 2002 16:24 schreef Pelle het volgende:
Een put-back-in-frameset-scriptje kan ook erg handig zijn. Kwestie van vergelijken van parent self en top; zijn die gelijk dan is je frame niet in een frameset, en kun je actie ondernemen.
Ik ben fan van dingen
Ik neem even aan dat dat een serverside-script is?
Dat kan in ieder geval niet, omdat de client zijn pagina op een PHP/ASP/CGI-loos account heeft staan. En zo enorm belangrijk zijn de zoekresultaten niet, de website is voornamelijk voor referenties (visitekaartje e.d.)
Dat kan in ieder geval niet, omdat de client zijn pagina op een PHP/ASP/CGI-loos account heeft staan. En zo enorm belangrijk zijn de zoekresultaten niet, de website is voornamelijk voor referenties (visitekaartje e.d.)
deze meta-tag geeft aan dat de spider wel deze pagina mag indexeren, echter geen links mag volgen ...Op donderdag 18 april 2002 13:53 schreef Booster het volgende:
Ik heb een aantal metatags voor een website, een van de tags is
code:
1 <meta name="robots" content="index,nofollow">
dat betekent dat je beter een verdomd uitgebreidde en goed NOFRAMES content in die pagina moet definieren, aangezien er anders geen content door de spider wordt opgeslurped (de keywords worden, dankzij het grote misbruik niet al te hoog gewaardeerd, meen dat gogle ze bv. al geheel negeert)
<meta name="robots" content="index,follow"> met een basic jump-in-frame-javascriptje is beter
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Daar had ik al aan gedacht 
Het noframes gedeelte zal gewoon alle tekst van de pagina bevatten, onder elkaar, gescheiden door een streepje.
Verder, de site zoals die in huidige staat is heeft welgeteld 4 keywords en geen robots-metatag.
Wat ik ook doe, het is zowiezo beter 
Ik zal straks even kijken naar het jump-in-frame ding, persoonlijk ben ik er niet zo voor...
Het noframes gedeelte zal gewoon alle tekst van de pagina bevatten, onder elkaar, gescheiden door een streepje.
Verder, de site zoals die in huidige staat is heeft welgeteld 4 keywords en geen robots-metatag.
Ik zal straks even kijken naar het jump-in-frame ding, persoonlijk ben ik er niet zo voor...
edit:
Dat is dus, omdat de klant heeft aangegeven zelf zijn pagina bij te willen houden. Bij zijn huidige vind hij dit juist een ramp voor alle (overbodige) code. Hij heeft basic HTML-kennis en geen JS-kennis. Ik maak dus liever een pagina die echt clean is van alle soorten JS.
Dat is dus, omdat de klant heeft aangegeven zelf zijn pagina bij te willen houden. Bij zijn huidige vind hij dit juist een ramp voor alle (overbodige) code. Hij heeft basic HTML-kennis en geen JS-kennis. Ik maak dus liever een pagina die echt clean is van alle soorten JS.
Pagina: 1