Op zaterdag 20 april 2002 08:41 schreef jfeelders het volgende:
We hadden ze vroegen ook bij Het Nationale Toneel. Dan meestal een setje 88's met 25-topjes. Was wel lekker geluid en hun alles-in-1 kabeltje is makkelijk voor als je op reis bent. Nu hebben we een digitaal KS systeem; dat is pas echt kwaliteit!

Die combikabels zijn op zich wel handig. Het vervelende alleen is, dat er van die DO3 pluggen gebruikt worden voor de netspanning. En bij die setjes die wij huren zit altijd maar één verloopje van 6x DO3 -> CE16 (plus een paar losse verloopjes naar shucko). Dat betekent dat je bijna alle combi kabels naar één punt moet laten lopen, en dat is niet altijd even handig.
Die 88's en 25-topjes zeggen me niks trouwens.
Op zaterdag 20 april 2002 11:42 schreef DaDaJoker het volgende:
Nou Jag,
Dat die Arena set minder 'hifi' klinkt dan de Source ben ik niet helemaal met je eens.
Als je de Source flink gaat belasten is de dynamiek d'r al heel snel uit. Ik heb wel eens moeten draaien over een Source set van 2x9 setjes (is dus 27 kastjes per kant

), en dat klonk wel aardig. Ik heb ook wel eens moeten draaien over een arena set (12 toppen per kant, 6x laag per kant, is dus 18 kasten per kant

), met centercluster, en dat klonk toch heel wat strakker. Op zich wel leuk trouwens, al die knipperende lampjes
Ik heb ook wel eens moeten draaien over een EAW set, de KF850, van pak'm'beet 100KW (Ja, in Utrecht bevrijdingsfestival 2001), en dat klonk ronduit bagger.
Maar het allermooiste klinkt (in mijn ogen dan) D&B C4/C7, met een paar B2's voor het infralaag. Is alleen een klein beetje prijzig.
FF terzijde, Jag: Kunnen we niet een Pro-audio forum oprichten? Lijkt me wel geinig. Denk d'r eens over, als je wilt...
Sja, als je source setjes voor rock en roll gaat gebruiken komen ze al snel adem tekort. Maar ik heb met het festival oude muziek een set gehad met een gevlogen source set (onze eigen) met een custom source center "cluster". En dan nog twee stacks Arena eronder. Toen ik de sets ging vergelijken door er eentje te muten (dat kan heel makkelijk met een laptop waarmee je vanachter de mixer de XTA DSPs kan besturen), vond ik de source veel mooier klinken. Maar toen er een sample moest worden weergegeven van een grote jet, ben je toch wel blij dat je een Arena set hebt

. Een Arena set bestaat trouwens uit twee keer laag en drie keer top.
Je merkt trouwens ook dat de Arena set niet in een theater thuis hoort aan het ruisen. Een source set hoor je echt niet, een Arena set heel duidelijk op de eerste rijen.
De LEDjes waarnaar jij verwijst, zijn eigenlijk heel irritant voor theater. De power LED en de signal LED zijn bij onze set dan ook verhuisd naar de achterkant

. En we krijgen ook wel eens een rental setje binnen waarbij de LEDjes zijn afgeplakt

.
En een Pro Audio forum? We mogen al blij zijn met een audio forum. Hoe graag ik ook een pro audio forum zou willen, het komt er toch niet vrees ik

.
Op zaterdag 20 april 2002 12:30 schreef Alfa_33 het volgende:
*Jag je hebt meel*
Het was dus idd, zon source setje maar dan wel een andere, en 4hoog!

het klonk zeer nice

Maar, de prijs valt wel beetje tegen , is dus niet voor home-cinema

ofwel ??
Je kan er altijd nog extra sublaag bijzetten. Met het kerstcircus hebben wij ook gedraaid met stacks van vier hoog. Eén keer top, en een keer normaal laag. En dan twee PD subs, dat is een aangepaste versie van de B-89. Die heeft een wat andere response. Maar ik denk niet dat jij dat kan betalen. Bovendien is het nogal lomp groot voor thuis

.
Op zaterdag 20 april 2002 12:39 schreef DaDaJoker het volgende:
Van de Source ister ook nog de U-88.
Ziet d'r hetzelfde uit, is echter geladen met een 18", een 2" en een 10", en is full-range. Wordt vaak gebruikt als delay-stack.
Alfa33: D'r is ook nog een Source-set die niet vierkant, maar rechthoekig is. Da's dacht ik iets met 92..., en is de opvolger van de 80-serie. Misschien was het die?
trouwens, volgens mij kostte een Source-setje nieuw iets van fl 30.000 (6 kastjes). Valt mee toch?

De U-92? Dat is geen source, maar wel een bestaande speaker. Zit 1x12" in en een 2".
En volgens mij is de source set wel duurder, maar ik zou me kunnen vergissen.