Toon posts:

[c++ builder] Files over netwerk sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat files over een netwerk kan oversturen met c++ builder. Heb al wat zitten rommelen met het TNMStrm component. Dit werkt opzich goed alleen de snelheid neemt steeds af, in het begin gaat het oversturen steeds met 2-3 MB/sec maar na een tijdje is hij al snel gedaald richting 100/ksec. Het oversturen doe ik op de volgende manier:

//Versturen

MyFStream = new TFileStream(FileNaam, fmOpenRead);
NMStrm1->Host = IpAdres;
NMStrm1->PostIt(MyFStream);
MyFStream->Free();

//Ontvangen

TFileStream *MyFStream;
MyFStream = new TFileStream(FileNaam, fmCreate);
MyFStream->CopyFrom(strm, strm->Size);
MyFStream->Free();

Iemand mischien enig idee waarom de snelheid steeds af neemt? Of is er mischien een andere manier om files over te sturen die sneller is?

Verwijderd

Gewoon een diskette pakken ofzo :)

Nee geintje, ik zou het ook willen weten ben daar namelijk ook mee bezig en mij wil het ook niet lukken.

Verwijderd

Voor zeer grote bestanden kun je iig beter het UPS-protocol gebruiken ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wellicht dat je ergens wat leuke buffering in kan stellen?

Verwijderd

Topicstarter
mja had ik al wat naar gezocht of dat ding geen buffer heeft ofzo, maar heb er helaas niks van kunnen vinden :(

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

er is ook een stream server component. is daar zoeits niet in te stellen?

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
neej helaas niet, heb op beide componenten gezocht of ze niet iets van een buffer hebben, voor alle twee heb ik niks kunnen vinden :(

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Al met de TIdTrivialFTPServer (Indy) component geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
TIdTrivialFTPServer werkt idd wat beter, snelheid blijft nu stabiel op ongeveer 1 MB/sec hangen....

Maar zelfs als ik een file gewoon naar localhost stuur blijft hij ook op 1 MB/sec, dit moet toch nog steeds veel sneller kunnen? Als ik via FTP files via netwerk tranfer haal ik nl stabiel zo'n 7MB/sec. Bestaat er dan niet een gewoon FTP server component ofzo?
Pagina: 1