need help bij nieuwbouw...

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen op zoek naar een goed moederbord voor een AMD XP2000. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer om het zo maar te zeggen. Die wil DDR, de andere wil SDRAM, weer een ander heeft ATA133 noem maar op. Ik kom er niet meer uit... :(

Wat zoek ik dan:

Ik wil dus een AMD XP2000 erop zetten
ATA133 (heb nl. al een ATA133 schijf)
512 MB geheugen
AGP en PCI sloten

Waar werken jullie tweakers nou mee en wat denken jullie dat een goed bordje is. Zelf denk ik dat de Abit KR7A-133 is wat ik zoek, maar ben er niet zeker van.

Wat ik ook zoek is een goede koeler voor mijn processor. D'r zijn er nl. vanaf €16,- en dan loopt het hard op.

Ik ben dus _helemaal_ niet thuis in het mobo/proc./mem/koeler gebeuren, vandaar dit topic.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Ik zou i.i.g. voor DDR ram kiezen!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22

sus

is druk :+

Topicstarter
ow, ff vergeten. Ik wil _geen_ onboard audio/video/NIC

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik raad je dan toch aan om eerst zelf wat research te plegen hier en elders zulke topics zijn echt al heel vaak voorbij gekomen en worden beloond met een slotje....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik heb een tijdje terug gekozen voor ee EPoX 8K3A deze heeft ATA133. Je kan er een XP2000 op zetten. Heeft 1 AGP (duh) en 6 PCI sloten.
Zelf heb ik er 512MB PC2700 DDR geheugen van Samsung op zitten en het draaid als een zonnetje :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie sticky topic in PMG over mobo's en koelers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.