• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
me pa wil mischien voor z'n eigen bedrijf een digitale filmcamera.. maar bestaan die dingen eik wel? en kan je daar ook zeer goede "stilstaande" pics meemaken? want volgens mij zijn die dingen afgrijselijk duur :)

blup

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op donderdag 18 april 2002 12:32 schreef eendje het volgende:
me pa wil mischien voor z'n eigen bedrijf een digitale filmcamera.. maar bestaan die dingen eik wel? en kan je daar ook zeer goede "stilstaande" pics meemaken? want volgens mij zijn die dingen afgrijselijk duur :)
Digitale videocamera toch??
Tuurlijk bestaan dien..
Duur.. YEP!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

En je kan er idd ook heel goed foto's mee maken.
Sterker nog ieder frampje is een foto op zich ;)

Ze zijn idd vrij duur, en vaak moet er nog een speciala kaart bij voor in de PC zodat je de beelden ook kan bewerken enzo.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

"goede" stilstaande fotto's is nog ale ene relatief begrip... de foto's zijn zichtbaar maar vrijwel iedere digitale fotocamera geeft een beter kwaliteit.

Digitale videocamera's werken met een Hi8 bandje, het is dus niet zo dat je net als bij een CD, DVD of compactflash niet door of terug hoeft te spoelen. Het overzetten naar de PC is ook nog al eeen gedoe, je moet de camera laten draaien en via firewire dit opnemen op je PC. met digitale video heb je zo een 40 GB harde schijf gevuld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Een digitale filmcamera is een DV(digital video) camera. Die zijn er in allerlij soorten en maten. Digitale camera's werken niet met een hi-8, maar met een mini DV bandje. Je kunt de opnamen middels firewire naar de PC overzetten (3,5Mb/s).

Heb hier een Canon van 650Euro(http://www.tweakers.net/pricewatch/25829) en een van 1500Euro(http://www.tweakers.net/pricewatch/28225). Verschil in is uiterst gering naar mijn mening (duurdere is voornamelijk kleiner). Foto's kun je er wel mee maken, maar daarvoor zijn die dingen absoluut niet geschikt, kun je beter een apart toestel voor kopen.

Verwijderd

Prijzen vallen op zich wel mee. Heb zelf een Sony DCR-TRV130 gekocht met een Firewire kaartje van Pinnacle met Studio 7. Is een perfecte combo voor video Editing.
Voor zakelijk ook een top oplossing.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwacht niets van stilstaande beelden van DV-cams, dat valt behoorlijk tegen (van de middenklasse dan).

Voor rond de 3000 piek (reken zelf eurobedrag maar uit :P) heb je een goede cam, afgrijselijk duur zou ik dat niet willen noemen want de beeldkwaliteit is er wel naar (en je hebt het voordeel van digitaal (geen verlies + makkelijk bewerken)

Let wel even op of de camera DV-IN heeft (zo nee, reken dan ongeveer 300 piek extra voor het activeren daarvan (of je moet geluk hebben dat het via een slim trucje kan (bij de Canon-MV20 bijvoorbeeld))).

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op donderdag 18 april 2002 12:40 schreef Oscar the Grouch het volgende:
En je kan er idd ook heel goed foto's mee maken.
Sterker nog ieder frampje is een foto op zich ;)
Helaas, dat gaat zeker niet voor elke DV-cam op. Sommige hebben een bepaalde mode om dat wel te doen, maar dan dropt de framerate naar 12 fps ofzo.
DV-cams maken in pricipe steeds halve beeldjes, afwisselend boven en onder, tijdens het afspelen zie je het niet, maar als je het stil zet dan is het niet echt geweldig.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
hmm denk dat ik hem dan maar een digitale fotocamera aansmeer :) lijkt me toch beter om daarmee foto's te maken van door hem gerestaureerde panden.. heeft ie dadelijk een pand vreselijk mooi opgeknapt, krijg je zo'n webcam kwal foto in het verslag.. ieuw :)

blup

Pagina: 1