Internet sharing met WinMe

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
Het werkt niet meer!
Normaal moet het toch kunnen dat als je op laten we zeggen PC nummer 1 internet hebt draaien je op PC nummer 2 ook kan internetten? Nou dat had ik dus ook, totdat het niet meer werkte.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit dan ook al weer moet instellen onder WinMe (draaien beide pc's op)? Alvast bedankt he!

• Daan
Hmmmmm... weet echt helemaal niemand dit?

Verwijderd

SyGate; WinGate :p

• Daan
Nee kom op, ff een serieus antwoord.
Dit hoort toch simpel te zijn, waarom weet niemand dit dan?

Verwijderd

Welk proggie/service gebruikte je om het internet te delen?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:58

Dark

who tweaked the light?

als het goed is kan je in het startmenu bij de assecoires onder communcatie de home network wizzard vinden, daarme kan je delen activeren in ME.

Als het niet goed is moet je zelf via contolpannel/add-remove software/windows setup zelf internet connection sharing toevoegen onder communications.

• Daan
Ja precies, dat heb ik gedaan en ingesteld zoals het zou moeten maar het werkt nog steeds niet. Ik kom er maar niet op.
Ik heb ingesteld dat mijn andere computer voor het de internetverbinding zorgt. Of moet ik misschien instellen dat hij verbinding maakt d.m.v. mijn RealTek netwerkkaart [wat mij zeer onlogisch lijkt]?

• Daan
Hallo?

Verwijderd

OK. Let op! Ik heb er een dikke dag op gezeten om het aan de praat te krijgen.
Op de computer waar internet binnenkomt:
Ga naar je TCP/IP settings.
TCP/IP (home) -je eigen netwerkje dus- geef je een IP adres zoals 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0/ de WINS uit / Gateway uit / DNS ingevuld zoals het moet (Chello?).
TCP/IP (shared) IP - obtain automatically / WINS - use DHCP / gateway zoals chello / DNS zoals chello
TCP/IP sharing invullen zoals de chello.

De andere computer:
IP - automatically
WINS - use DHCP
de rest uit.

Met een beetje geluk (ook nodig) heb je nu een mooi netwerkje met internet sharing.

• Daan
Ik heb geen kabel :( maar ISDN.
Het werkt trouwens nu wel, me pa heeft er mee zitten klooien, sorry voor al de moeite die je gedaan hebt, spijt me zeer. Maar toch bedankt. Ik denk dat me pa het zo ook gedaan heeft.

Iig bedankt allen, van mij mag deze dicht.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 17:52 schreef deeoo het volgende:
OK. Let op! Ik heb er een dikke dag op gezeten om het aan de praat te krijgen.
Op de computer waar internet binnenkomt:
Ga naar je TCP/IP settings.
TCP/IP (home) -je eigen netwerkje dus- geef je een IP adres zoals 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0/ de WINS uit / Gateway uit / DNS ingevuld zoals het moet (Chello?).
TCP/IP (shared) IP - obtain automatically / WINS - use DHCP / gateway zoals chello / DNS zoals chello

De andere computer:
IP - automatically
WINS - use DHCP
de rest uit.

Met een beetje geluk (ook nodig) heb je nu een mooi netwerkje met internet sharing.[/quote]Tja, de belangrijkste dingen noem jij gateway zoals chello / DNS zoals chello
Ik heb casema, en ik weet ook niet wat ik daar moet invullen....

Don't You stare there, Operate!

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Foutje, 2 keer gedrukt...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Seppie.
Ik denk dat je van Casema ook een brief hebt gekregen met instellingen. Overal waar staat 'zoals chello' kun je ook 'zoals casema' lezen. Ook als er in jouw brief staat dat je geen IP adres in moet vullen maar moet ontvangen (obtain IP).
Pagina: 1