Toon posts:

pop3 linux mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een probleem met de pop server. Aantal keer per dag knalt de pop server eruit. Server zelf en apache doen het gewoon nog, alleen mail ophalen is niet meer mogelijk. Foutmelding dat ie geen verbinding kan maken.
Denk dat het komt omdat er teveel users tegelijk naar die pop server proberen te connecten waardoor ie zichzelf afsluit voor de rest.

Kan dit inderdaad zo zijn? En is het mogelijk om het aantal users die tegelijk kunnen connecten te verhogen? Zo ja, waar?
Slackware 8 (spop3d <- geen idee of dat nuttige info is, weet niet eens wat het is)

Verwijderd

Hoe worden de mails opgehaald? Via het web?
Apache heeft nl wel een max user...

Verwijderd

Topicstarter
nee worden niet opgehaald via het web..

Ik weet ook al wat het probleem is:

1. Er zijn teveel connecties per minuut gemaakt. Standaard laat inetd 40 connecties per minuut toe. Als er vaker dan 40 keer een connectie wordt opgebouwd, dan zal inetd die connecties niet toelaten (ivm mogelijke DoS aanval). Zie optie max in inetd.conf.

Maar hoe kan je dat aanpassen?

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:07
1. Er zijn teveel connecties per minuut gemaakt. Standaard laat inetd 40 connecties per minuut toe. Als er vaker dan 40 keer een connectie wordt opgebouwd, dan zal inetd die connecties niet toelaten (ivm mogelijke DoS aanval). Zie optie max in inetd.conf.

Maar hoe kan je dat aanpassen?
Okay, goed dat je de inetd (internet deamon) op maximaal 40 connecties zet. maar zoals je jezelf zegt draait apache gewoon door terwijl de pop3 server eruit knalt.
inetd is een deel van apache en lijkt me er dus niets mee te maken te hebben.

Probeer eens een logfile van de pop3 server te bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. inetd.conf schijnt niets te maken hebben met apache..
Maarja 2fast maar even gebeld, moet nu hopelijk opgelost zijn. Ieder geval iedereen bedankt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Op donderdag 18 april 2002 14:34 schreef cenix het volgende:

[..]

Okay, goed dat je de inetd (internet deamon) op maximaal 40 connecties zet. maar zoals je jezelf zegt draait apache gewoon door terwijl de pop3 server eruit knalt.

Probeer eens een logfile van de pop3 server te bekijken.
Inetd spant gewoon processen aan van services die je daaronder hebt lopen. Voorbeelden hiervan zijn Samba, POP3, IMAP, etc.
Ook Apache kan je onder inetd lopen, maar standaard draait Apache nog steeds als standalone daemon en heeft daar dus niets mee te maken.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

[quoteOkay, goed dat je de inetd (internet deamon) op maximaal 40 connecties zet. maar zoals je jezelf zegt draait apache gewoon door terwijl de pop3 server eruit knalt.
[/quote]

inetd is GEEN onderdeel van Apache.

Verwijderd

De DOS "beveiliging" van inetd is idd een beetje vervelend..
Ik kan je aanraden tcpserver te gebruiken, veel betere performance voor drukbezochte services en beter te beveiligen.

Het bevat een soort tcpwrapper functionaliteit die werkt met een database, veel sneller als de normale tcpwrappers dus..

Dus oplossing probleem is als volgt:
www.google.com > tcpserver + download > dload > RTFM > implement

Als je vragen hebt kan je contact opnemen.
Pagina: 1