Toon posts:

ASP checkbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar het is nu iets veranderd, ik wist alleen niet of ik dan wel of niet een nieuwe post mag plaatsen.

De vraag:

Ik heb een access database met persoonsgevens.
Hierdoor kan gebladerd worden. Nou heb ik achter elke record een checkbox gezet met als naam het persoonsid. Ik wil dat mensen een aantal checkboxen kunnen aanvinken en dan op een knop kunnen drukken zodat de naam en het emailadres van de aangevinkte checkboxen in een nieuwe database komen. Ik kan hier niks over vinden. Ik ben ook al blij met een goeie link.
BVD

Verwijderd

Volgens mij kan je het zo doen:

Als je op die knop druk gaat ie een stuk asp code uitvoeren, die je zelf hebt geschreven.
In de asp code haal je de id's van de geselecteerde checkboxes op en die stop je in die andere tabel.. :)

voila!

o ja, hint: als je al je checkboxes dezelfde naam geeft wordt ie als een collectie meegestuurd (kan dus doorlopen worden). En alleen de geselecteerde checkboxes worden mee gestuurd.

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

een checkbox heeft toch een value, die kun je toch precies hetzelfde instellen als een normaal veld wat moet worden opgeslagen,

[HELEMAAL OFF TOPIC]
Zou je me die code es door kunnen sturen naar rjtjoosten@hotmail.com, als je daar zin in hebt, want het bladeren door een db in asp gaat bij mij nog niet echt zo soepel :)
[/HELEMAAL OFF TOPIC]

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Met een for each loopje door heel je Request.Form heenlopen, en kijken wat er aanstaat

[edit] Ik zie dat er zoiets al stond :) door kleine letters niet gelezen..