Toon posts:

[98]CompactFlash Card Reader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Card Reader:
http://www.macrocare.co.th/atec/cr-v7uc.jpg
die op een laptop van Targa Traveller 600 moet.

Alleen het probleem is dat hij hier niet op werkt.
Krijg de melding dat de diskette niet is geformateerd en of ik dat nu wil doen. Naja als hier het probleem mee opgelost is maar dat doet hij dus ook niet |:(

Hij word gezien als een verwisselbare schijf. Er zit een 16mb compact flas card in.

Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

zit er iets van een driver bij? is die goed geinstalleerd? probeer hem anders een sop een andere pc

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 18 april 2002 12:16 schreef Iznogoud het volgende:
Krijg de melding dat de diskette niet is geformateerd en of ik dat nu wil doen. Naja als hier het probleem mee opgelost is maar dat doet hij dus ook niet |:(
Hij word gezien als een verwisselbare schijf. Er zit een 16mb compact flas card in.
Dit soort apparaatjes worden idd gezien als verwisselbare schijf.
Mijn ervaringen met deze gevallen zijn wisselend (ik heb er ook één).
Het beste is om tijdens de installatie van het OS dat ding mee te installeren, doe je dit later dan bestaat de kans dat het apparaatie niet goed geinstalleerd wordt.

Althans, deze ervaring heb ik dan gehad met ME en XP, ook hoorde ik vanuit mijn omgeving dat er nog meer mensen met hetzelfde probleem zaten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al op een verschillende andere systemen geprobeert. Op allemaal werkt hij in 1x perfect.
Dus het ligt aan die laptop. D8 eerst dat de usb misschien niet goed dus een muis op aan gesloten en die werkt ook goed. Dus daar kan het niet aan liggen.

En drivers er zit een cd bij voor win98 en die heb ik gebruikt en heb de nieuwste drivers geprobeert en hetzelfde resultaat.

Dus eigenlijk waar het nu op uitkomt is dat ik windows 98 eroverheen moet installeren?

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 18 april 2002 13:39 schreef Iznogoud het volgende:
IDus eigenlijk waar het nu op uitkomt is dat ik windows 98 eroverheen moet installeren?
Dit zou je idd kunnen proberen, uit ervaring weet ik dat het hiermee opgelost kan zijn.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Heb je eerst de driver geinstalleerd en daarna de reader ingeplugd? Sommige handleidingen raden dat namelijk aan (zoals bij die van mij)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 98 erover heen geinstalleerd en dat hielp niet :'(
Ik heb die card reader al op verschillende manieren geprobeert te installeren maar dat hielp ook niet.

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 21:36

tweakerbee

dus..?

Formatteren, maar dat is geen leuke optie.

You can't have everything. Where would you put it?

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 18 april 2002 18:30 schreef tweakerbee het volgende:
Formatteren, maar dat is geen leuke optie.
Volgens de topicstarter gaat dit niet, maar als het wel zou gaan dan is het helemaal geen slecht iets om te doen hoor.
Mijn 'oude' flashkaart werd na verloop van tijd traag en reageerde niet meer zo goed wanneer ik er dingen op wegschreef.
Dit was ook met mijn digicam zo en na een format was het kaartje weer als nieuw. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 98 erover heen geinstalleerd en dat werkte niet. Ik heb ook nog het INF mapje verwijdert en alles opnieuw geinstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen.

Maar het rare is dat hij wel gewoon in andere pc's goed en in 1x werkt.

Heeft Targa ook een site of een telefoon nummer zodat ik contact op kan nemen of drivers kan downloaden voor die laptop?. Enigste wat ik kan vinden zijn site waar alles in duits opstaat.

Ik heb net ook nog een andere card reader geprobeert en die werkt ook niet. Dus mij lijkt dat de usb niet goed functioneert maar een muis daarop doet het wel.

Hebben jullie enig idee waar ik nu naar moet zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Bescheiden *kickje*

Ik kan geen oplossingen meer bedenken. Heb een usb hud tussen geplaats van alles in en uitschakelen maar niks heeft geholpen.

Alleen het gekke is HEEL af en toe kun je hem wel openen en als je geluk hebt ook nog het tekst bestand maar dan heb je het ook gehad. Dan zegt hij deze map bestaat niet.

Hebben jullie misschien enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
*KICK* Is er dan geen 1 van de hoeveel gebruikers van GOT die hier een antwoord op weet?

Ik ben nu zover dat ik hem wel 1x kan openen dus kan zien welke mappen er op staan maar dan kan ik verder niks meer.

Is hier dan niks aan te doen.

Thumb drive werkt ook niet lijkt net of het alleen de verwisselbare media ligt.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ken je niet iemand met een andere reader? Dan zou je die kunnen proberen, of probeer anders een andere card.
Ik denk gewoon dat je notebook niet wil meewerken. Misschien heeft dat verband met de usb controller die in je notebook wordt gebruikt of zo, ik zou niet weten.
Pagina: 1