Toon posts:

[MSSQL+ASP] Strings vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een vrij grote website waarin een zoekfunctie komt. Een gebruiker kan op een groot aantal criteria zoeken waaronder sector en woonplaats.

Nu heb ik in het begin MS Access gebruikt en ASP en op het moment dat ik een variabele in de database wilde invoeren kon dat simpelweg als string, dat werkt nu, na de migratie naar SQL Server, ook nog prima. Alleen kan ik dan de variabelen niet meer vergelijken.

Dus als ik wil:
code:
1
2
3
4
5
6
<% Do While Not RS.EOF
If RS.Woonplaats = Request.Form = Woonplaats 
Response.Write("Er bestaat al een gebruiker in uw woonplaats")
End If
RS.MoveNext
Loop %>

Dan werkt dat gewoon niet. De database weigert gewoon te vergelijken, het if-statement geeft totaal geen output en de pagina gaat gewoon lekker verder zonder errors te genereren.

Nu heb ik dit in 1e instantie opgelost door nummers van de woonplaatsen te maken en als integers in de database in te voeren want integers schijn ik wel te kunnen vergelijken. Maar nu de database groter en groter wordt en de code uitgebreider en uitgebreider is dit eigenlijk onhoudbaar want om statements te gaan zitten schrijven voor elke plaatsnaam in NL (if a = 1 then response.write("Almelo") is gewoon niet haalbaar.

Weet iemand hoe ik dus textuele variabelen kan vergelijken? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn :)

Verwijderd

Wellicht zo beter?
code:
1
2
3
4
5
6
<% Do While Not RS.EOF
If RS("Woonplaats") = Request.Form("Woonplaats")
Response.Write("Er bestaat al een gebruiker in uw woonplaats")
End If
RS.MoveNext
Loop %>

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03

Basszje

Reisvaap!]

Ja kan trouwens beter de functie Strcomp(string1,string2) = 0 gebruiken.

Als bv de types net iets anders zijn ( asp doet dat op de achtergrond ) en ASP wil zo ook nog wel een 'binary' gaan vergelijken.
Het is iig zekerder.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de syntax in het voorbeeld maar bedankt voor de reactie :) Het gaat om het feit dat ik geen strings kan vergelijken.

Maar ik ga even aan de slag met Strcomp!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk niks uitmaakt want nu moet ik nog steeds 26 if-statements schrijven om de juiste optie in een option list geselecteerd te krijgen. Want:
code:
1
2
3
4
5
<option value="1"
<% If RS("Advertenties_Sector") = "1" Then %>
<% Response.Write(" selected") %>
<% End If %>
>Accountancy</option>"

Natuurlijk is met strComp de syntax anders maar het principe blijft hetzelfde.

Zou er geen makkelijker manier zijn om door al m'n sectoren heen te loopen? Ik loop al een half uur te ijsberen maar ik kan niks bedenken en het moet gewoon handiger kunnen, daar ben ik van overtuigd...

...toch? ;(