Ik ben bezig met een project waar ik een aantal C files moet her-compileren. Aangezien we van platform zijn veranderd. Maar helaas gaat het niet zo simpel als we gedacht hadden. Dit komt waarschijnlijk door dat we iets heeeeeel simpels over het hoofd zien.
De C files worden eerst naar .o files gecompileerd (Dit gaat goed zonder Warnings of Fout meldingen). Daarna zouden ze allemaal gelinkt moet worden tot 1 .o file (alleen hier krijg ik dus een foutmelding.)
De foutmelding die ik krijg is (meerdere malen en soms is de functienaam anders):
Deze staat in een wel gedefineerd in een include (.a). Dus hij neem kennelijk de include niet mee.
De compiler wordt aangestuurd door het volgende commando
De enters die hierin staan STAAN NIET in het echte commando gedaan voor een beetje leesbaarheid.
Aangezien ik niet zo bedreven ben met c heb ik geen idee hoe ik de fout moet gaan zoeken. Als iemand me kan helpen of in iedere geval op weg helpen?
Als ik dit eenmaal gehad dan kan ik voorlopig het c gedeelte afsluiten.
Maar ik weer lekker verder gaan met de 4gl 
ps. Moet nog kijken de compiler regel een beetje netjes is... ben hier niet ingelogd. Ik doe dit gelijk na het posten ...
De C files worden eerst naar .o files gecompileerd (Dit gaat goed zonder Warnings of Fout meldingen). Daarna zouden ze allemaal gelinkt moet worden tot 1 .o file (alleen hier krijg ik dus een foutmelding.)
De foutmelding die ik krijg is (meerdere malen en soms is de functienaam anders):
code:
1
| undefined reference to fgl_fatal |
Deze staat in een wel gedefineerd in een include (.a). Dus hij neem kennelijk de include niet mee.
De compiler wordt aangestuurd door het volgende commando
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| cc -fwriteable-strings -fpic -I/appl/informix/incl/tools -I/appl/informix/incl/esql fgiusr.o beep.o clrerr.o f.o getenv.o getkey.o weeknr.o pid.o same.o -lm -lc -s -o fglgo /appl/informix/lib/tools/libfmain.a -L/appl/informix/lib -L/appl/informix/lib/esql -L/appl/informix/lib/lib/tools /appl/informix/lib/tools/libfglgo.a /appl/informix/lib/tools/lib4gl.a /appl/informix/lib/tools/lib4io.a /appl/informix/lib/tools/libnmenu.a /appl/informix/lib/tools/lib4io.a /appl/informix/lib/tools/librdstrem.a /appl/informix/lib/tools/libfmain.a -lcurses -liffgisql -lifasf -lifgen -lifos -lc -lm -ldl -lcrypt /appl/informix/lib/esql/checkapi.o -lifglx -lc -lm -ldl -lcrypt -lcurses |
De enters die hierin staan STAAN NIET in het echte commando gedaan voor een beetje leesbaarheid.
Aangezien ik niet zo bedreven ben met c heb ik geen idee hoe ik de fout moet gaan zoeken. Als iemand me kan helpen of in iedere geval op weg helpen?
Als ik dit eenmaal gehad dan kan ik voorlopig het c gedeelte afsluiten.
ps. Moet nog kijken de compiler regel een beetje netjes is... ben hier niet ingelogd. Ik doe dit gelijk na het posten ...
Programmer - an organism that turns coffee into software.