Modem kaduuk na stroomstoring?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Hoi,

Ik heb een Com21 kabelmodem. Gister is bij ons een stroomstoring geweest (2 minuten ofzo) en daarna, geeft de modem steeds een storing aan. Een paar straten verder op, ook een Com21 kabelmodem, ook @home, is alles goed. Kan het zijn dat door de stroomstoring de kabelmodem naar de hel is gefietst?

tnx

edit:

Hoort dit in OH of I&T?

Verwijderd

Alles kan, waterkan, ok ik hou op. :P

Bij chello in ieder geval doen ze niet moeilijk over om ze te ruilen.

Verwijderd

geeft de modem een storing aan (knipperent oranje ofzo?) of doet ie helemaal niks

als bepaalde lampjes knipperen, zeg even welke lampjes, welke kleuren, en hoe ze knipperen (snel/langzaam/wisselend)

• LollieStick
het tweede lampje van rechts (moet normaal geel branden), knippert snel oranje. Er komt vandaag een monteur langs, maar zou het ook kunnen dat het probleem bij het wegkastje ligt omdat het beeld van de TV ook niet scherp is?

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:19

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Als het beeld ook niet scherp is, dan lijkt het me logisch dat er idd ergens een wijkkastje een oplawaai heeft gehad..

Iets dat verder nog wel eens wil helpen is bij die com21 modems de transformator er even uittrekken, een seconde of 15 er uit laten, en er dan weer in steken.

• LollieStick
Het gekke is, dat de buren, die hetzelfde kastje gebruiken, het beeld wel scherp is. Die transformator heb ik er al uit gehad, al bijna een half uur. Iemand nog suggesties. Die gasten komen dinsdag kijken.

Verwijderd

leen een kabel modem van je buurman/vrouw ?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:31 schreef LinuxUser het volgende:
Het gekke is, dat de buren, die hetzelfde kastje gebruiken, het beeld wel scherp is. Die transformator heb ik er al uit gehad, al bijna een half uur. Iemand nog suggesties. Die gasten komen dinsdag kijken.
Er komt vandaag een monteur langs
Wanneer komen ze nou ?

Verwijderd

die @hoem lui zijn echt zo @sloom..

• LollieStick
Op zaterdag 20 april 2002 19:44 schreef DraiC het volgende:

[..]

[..]

Wanneer komen ze nou ?
Ze komen dinsdag, ze waren het vrijdag "vergeten" :+

• LollieStick
Goed. * LollieStick zal het antwoord toch nog maar even posten.

Het probleem zat in het wijkkastje. De voeding van dat stomme ding was doorgebrand. Het werkt intussen weer 100%jes.

Verwijderd

K@#$!TZOOI! ik heb ook net stroomstoring gehad en bij mij brand ook alleen het oranje lampje van rechts! Dus nou moet ik eerst zon slome @home monteur langs laten komen om in het wijkkastje iets te vervangen???

Of is ermisschien ook nog iets anders wat ik kan proberen???

Thx

Ps: kep em al gereset! het oranje lampje begint naar 10 sec gewoon weer te knipperen. BAH!! En tis nog zondag ook... kan ik morgen pas bellen...GRRR |:( 8)7 :'(

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 02:00

lordsnow

I know nothing

In het weekend zijn ze gewoon bereikbaar hoor - tot 18u.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:45:
K@#$!TZOOI! ik heb ook net stroomstoring gehad en bij mij brand ook alleen het oranje lampje van rechts! Dus nou moet ik eerst zon slome @home monteur langs laten komen om in het wijkkastje iets te vervangen???

Of is ermisschien ook nog iets anders wat ik kan proberen???

Thx

Ps: kep em al gereset! het oranje lampje begint naar 10 sec gewoon weer te knipperen. BAH!! En tis nog zondag ook... kan ik morgen pas bellen...GRRR |:( 8)7 :'(
Joh, je hebt gelijk.
@Home hoort zich voor te bereiden op dit soort stroomstoringen, en moet gewoon alles redundant uitvoeren + een nood-aggregraat in elke wijkkast. :z
[/sarcasme]

Maargoed, je zou je splitter er tussen weg kunnen slopen en zien of dat wat oplevert, maar ik verwacht daar weinig van.
Bel morgen even, en je hebt 1-2 dagen later een monteur op de stoep staan. Easy as Dell. ;)

offtopic:
Zo! Dit is een oude }:O
Pagina: 1