Toon posts:

Datatoevoer ineens erg laag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het volgende probleem.

Wanneer ik een cd'tje brand, ongeacht wat voor cd, krijgt mijn brander niet genoeg data toevoer.

Ik gebruik de laatste versie van Nero en hiermee heeft het
allemaal tot voor kort nog gewoon gewerkt.
In nero zie je tijdens het branden dat de buffer voorraad constant van 0 % naar 100% gaat en weer terug. Ook het ledje van de brander geeft aan dat hij ongeveer elke drie seconden even stopt met branden. Aan het eind van het brandproces geeft Nero aan dat soms tot wel 250 keer een bufferunderun is voorkomen.
De cd's werken over het algemeen wel gewoon, maar het lijkt me toch dat dit de bedoeling is.

Mijn configuratie is als volgt:
AMD TB 1Ghz
Abit KT7-A (KT133A)
256 MB SDRAM
Maxtor 20 GB ATA 100
Plextor 16/10/40
Windows XP Professional

De Plextor beschikt over de laatste firmware en
verder heb ik de laatste VIA 4in1 drivers geïnstalleerd.

Misschien weet iemand een oplossing voor dit probleem.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

DMA aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de DMA staat aan op mode 5.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Brand je on the fly, of vanaf hdd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon hiervoor "On the fly" branden tot een snelheid van 8X en vanaf mijn HD gewoon op zijn max, 16X.

Dit gaat nu allebei niet meer. Bij beide manieren ondervind ik het probleem dat ik hierboven heb beschreven.

"On the fly" branden doe ik gewoon niet meer, maar vanaf mijn HD nog wel. Dit lukt op dit moment nog niet eens op 8X.
Lager heb ik overigens nog niet geprobeert.
Tijdens het branden merk ik ook dat mijn systeem het allemaal niet aankan. De muis beweegt veel slomer en alle (simpele) handelingen die ik doe tijdens het branden duren (erg veel) langer.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik meer aan een software probleem gaan denken of aan een hardware probleem...?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee van wat er mis zou kunnen zijn ....? :'(
Pagina: 1