[smoothwall] Download afknijpen

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Sinds ik smoothwall als router heb geinstalleerd kom de gezamelijke snelheid van alle PC`s niet boven de +/-63kB/sec uit. Ik meen toch dat mijn TU/e verbinding een grotere snelheid had dan 60kB/sec

Kan het zijn datdit ergens in smoothwall is ingesteld?? Ik ben nogal Linux n00b.. ik weet dus eigenlijk nix. Zit er een soort load balancer in Smoothwall?

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
schup....

zo zat als.. of nog zo nieuwsgierig als...

omhoog!!

Verwijderd

Nee, er zit geen load balancer in SmoothWall.

De reden is dat je te weinig aan RAM in je bak hebt zitten. Upgrade dat eens, en kijk dan nog een keertje ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

Dennahz

Life feels like hell should.

hmm specs van mijn smoothwall bak :

pentium 60 mhz (of 486)
32 mb edo ram
850 mb hdd

en ik down gewoon met 180 kb/s (chello)

heb je proxy ofzo uit staan? dat neemt erg veel geheugen

Twitter

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Geheugen?? het is een AMD-K6 met 128 mb intern geheugen.. zou dan toch wel genoeg moeten zijn...

Maar ik moet wel zeggen dat ik bij information zie dat al dat geheugen vol zit.. misschien ff rebooten..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
ROFL :) Het is windows niet, rebooten gaat niet echt helpen hoor :P

Het geheugen hoort altijd vol te zijn, dat komt omdat het ongebruikte deel als cache werkt (dus weet je zeker dat je goed hebt gekeken?)

Verder lijkt het me sowieso sterk dat dit aan de hoeveelheid geheugen kan liggen. HEEEEEL erg sterk zelfs. Als Linux maar boot dan maakt het voor het routen/firewallen van verkeer daarna vrijwel niets uit hoeveel geheugen er in zit (OK, zolang je geen andere dingen op die machine doet). En 128 MB is hoe dan ook meer dan genoeg!

Heb je geprobeerd om bv. even een andere computer (windows) rechtstreeks aan internet te hangen, en dan te kijken hoe snel die kan downloaden? Misschien kan het wel gewoon niet sneller?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zitten er soms goedkope ehternet-kaartjes in die teveel io-verkeer veroorzaken :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 13:47 schreef imdos het volgende:
Zitten er soms goedkope ehternet-kaartjes in die teveel io-verkeer veroorzaken :?
Dat kan ook een oorzaak zijn: RealTek kaarten vreten _veel_ processor kracht, terwijl een Intel/3Com kaart (:9) dat niet doet ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

128mb voor in je Smoothwall bak is overkill lijkt me :) 16 is prima werkbaar met adsl. 32mb lijkt me ideaal en meer is onzin.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 20 april 2002 19:56 schreef CowMike het volgende:

[..]

Dat kan ook een oorzaak zijn: RealTek kaarten vreten _veel_ processor kracht, terwijl een Intel/3Com kaart (:9) dat niet doet ;)
Heb 2x een ISA Realtek in mijn 486 router zitten en ding heeft echt geen problemen ermee :) hooguit 10% cpu load normaal gesproken. En de linux load zit rond de 0.1 ofzo :) Niet slecht voor een 486DX2 66mhzje hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1