Toon posts:

televisie om te gamen, 17 inch voor windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu staan:

pc met 17 inch beeldscherm en gewone multimedia 3 watt boxjes. Hiermee werk ik gewoon in windows en speel ik zo af en toe een spelletje.

Dit zou ik graag willen veranderen in:

pc met 17 inch beeld en gewone multimedia 3 watt boxjes voor het gewone werk in Windows. Televisie en dolby pro logic surround versterker aangesloten op computer, zodat ik lekker met draadloos toetsenbord en muis op de bank via mijn televisie en grote boxen van stereo kan gamen.

Is dit mogelijk? Hoe doe ik dit dan? Geluid word lastig geloof ik, eventueel als dit niet kan vind ik het niet erg om mijn boxjes gewoon permanent te vervangen voor mijn stereotoren. Van tv als monitor heb ik wel gehoord, maar kan ik dat zo aansluiten dat games altijd op tv worden afgebeeld?

Ik wil mijn 17 inch blijven gebruiken omdat ik heb gelezen dat een windows desktop via de televisie niet om aan te zien is, vandaar

ps: Ik heb de search gebruikt maar dit kan ik allemaal echt niet vinden. Misschien dat iemand anders dit heeft gevonden? Ik weet nl niet hoe dit heet, tvin tvout tvkaart, televiewer...geen verstand van, sorry

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Zoals ik 't begrijp, kun je voor 't geluid een simpel splittertje kopen... die gaat dan naar je pc-speakers en je dolby surround set.

Voor de video (als je er geen tvout op hebt zitten)... 'k denk 2 dingen. Inderdaad zo'n televiewer (geeft meestal slechter beeld op je monitor, omdat je je VGA-kabel moet doorlussen). Of een andere videokaart die dus een goede tv-out heeft. Misschien een Radeon8500??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:39 schreef The Collector het volgende:
Zoals ik 't begrijp, kun je voor 't geluid een simpel splittertje kopen... die gaat dan naar je pc-speakers en je dolby surround set.

Voor de video (als je er geen tvout op hebt zitten)... 'k denk 2 dingen. Inderdaad zo'n televiewer (geeft meestal slechter beeld op je monitor, omdat je je VGA-kabel moet doorlussen). Of een andere videokaart die dus een goede tv-out heeft. Misschien een Radeon8500??
geluid kan ik gewoon splitsen? zo eenvoudig?

televiewer heb ik geen verstand van, ik heb de term eens horen vallen. Voor televisie als monitor heb ik dus blijkbaar tv-out nodig? Welke kaart moet ik dan hebben? Die moet ik naast de kaart voor mijn 17 inch installeren? of moet ik de huidige videokaart vervangen voor die radeon8500 en dat ik daar mijn 17 inch EN tv op kan aansluiten? (huidige kaart is een goedkope 16 mb, dus vervangen is niet zo vreselijk.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:34
Je denkt te moeilijk, je hebt alleen een videokaart nodig met tv uit. Je tv uit natuurlijk aan je tv hangen en je audio uit splitsen, eentje naar je speakertjes en eentje naar je stereo (aux ingang).

Verwijderd

inderdaad je huidige kaart vervangen voor een exemplaar met tv-out. Ik vind alleen dat gamen op een tv lang niet zo'n goede beeldkwaliteit geeft als gamen op een monitor (maar dat is mijn mening). Het geluid kun je gewoon splitsen dmv een splitter, suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:42 schreef Pee het volgende:
Je denkt te moeilijk, je hebt alleen een videokaart nodig met tv uit. Je tv uit natuurlijk aan je tv hangen en je audio uit splitsen, eentje naar je speakertjes en eentje naar je stereo (aux ingang).
ja maar die videokaart kan dus een losse kaart zijn die ik naast mijn videokaart voor 17 inch zet?

video doorlussen geeft slechter beeld, houd dit in dat ik ALTIJD slechter beeld heb, of alleen als ik zit te gamen, ik vind het nl niet erg dat mijn 17 inch slecht beeld geeft als ik aan't gamen ben, kan toch maar 1 ding tegelijk, maar ik vind het wel erg als ik altijd slechter beeld heb.

• croxz
Als je serieus wil gamen mag dat 16mb kaartje wel vervangen worden. Het beste is een nieuwe videokaart met monitor en tv aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:45 schreef Pee het volgende:
Als je serieus wil gamen mag dat 16mb kaartje wel vervangen worden. Het beste is een nieuwe videokaart met monitor en tv aansluiting.
nog 1 vraagje jongens, die tv heeft scart, is daar een standaard verloop voor ofzo, of is die tvoutplug op de kaart dan ook scart?

Verwijderd

TV-OUT plug is of een SVHS (die je met een verloop scart blokje van 20 piek ofzo ook wel kan aansluiten direct op je scart aansluiting) of een tulp, (zo'n gele) die je ook kan aansluiten op een verloopblokje

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:24
De oplossing voor jouw: Radeon 8500. Geeft beeld weer tot 1024x768 en doet et altijd (hoeft dus niet apart ingeschakeld te worden o.i.d.).

Geef mij maar een Warsteiner.

• croxz
Voobeelden (gevonden bij alternate):
asus V7100 magic (tv out, gforce 2mx)voor E85
ati radeon 8500 oem (tv) voor E259

Verwijderd

Topicstarter
jongens, heel erg bedankt voor de hulp, hier heb ik wat aan. Ik ga maar eens shoppen van de week. eerst ff kijken welke kaart ik t best kan hebben, als ik zo naar de prijzen kijk denk ik die radeon8500 eerder als die gfs mx, maar dat kan ik zelf ook wel weer uitzoeken..

tnx a lot :D

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kan je wel serieus gamen op een TV? Da's maximaal maar 25 FPS namelijk he...

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:54 schreef Varienaja het volgende:
Kan je wel serieus gamen op een TV? Da's maximaal maar 25 FPS namelijk he...
volgens een vriend van mij gaat het fantastisch...maar ik heb er 0,0 ervaring mee..dus ik hoop van wel.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Je moet even kijken of je niet een digitale uitgang hebt. Dit leverd namelijk veel beter kwaliteit op als gewoon door lussen van de standaard uitgang. Aangezien je wel dolby digital hebt is het leuk als je het ook kan gebruiken!! ;)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• The Collector
Radeon 8500 lijkt inderdaad de makkelijkste/fijnste oplossing. Zoals hier boven gezegd hoef je dan niet te schakelen tussen je monitor en tv, maar werkt het allebei direct. Dit heb je niet makkelijk bij een Geforce-kaart.
Zover ik gehoord heb geven deze Radeon kaartjes ook nog eens een beter beeld bij TVout dan een geforce kaartje.

Nog wat, een televiewer is een los apparaatje van Trust dat je tussen je videokaart en monitor zet. Hij zet dan alles om van VGA-signaal naar TV-signaal. Dus alleen bij dit ding heb je dat kwaliteits-verlies op je monitor (en ja, dit is dus permanent). Bovendien zijn deze kastjes nog niet eens zo goedkoop!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:03 schreef ronny het volgende:
Je moet even kijken of je niet een digitale uitgang hebt. Dit leverd namelijk veel beter kwaliteit op als gewoon door lussen van de standaard uitgang. Aangezien je wel dolby digital hebt is het leuk als je het ook kan gebruiken!! ;)
Op mijn versterker bedoel je? daar zit geen digitale uitgang op dacht ik. Trouwens, mijn versterker heeft zelf alleen een dolby pro logic decoder, hij is wel voorbereid voor dolby digital, dus als ik een dolby digital bron hang aan mijn versterker kan ik via multi-channel input wel dolby digital gebruiken, het lullige is dat mijn geluidskaart gewoon stereo is. Dus zelfs dolby pro logic is niet mogelijk denk ik.

ik weet niet of een pro logic versterker een surround geluid kan fabriceren van mijn kaart. Die kaart is gewoon stereo. het zou kunnen zijn dat mijn pc wel surround signaal uitstuurd, maar mijn geluidskaart hier niet meer van kan maken dan een stereo geluid. en dat ik dit geluid doorstuur naar mijn versterker en die dat wel herkend als surround en dit ook uitzend? (beetje krom uitgelegd, hopelijk snap je wat ik bedoel)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:05 schreef The Collector het volgende:
Radeon 8500 lijkt inderdaad de makkelijkste/fijnste oplossing. Zoals hier boven gezegd hoef je dan niet te schakelen tussen je monitor en tv, maar werkt het allebei direct. Dit heb je niet makkelijk bij een Geforce-kaart.
Zover ik gehoord heb geven deze Radeon kaartjes ook nog eens een beter beeld bij TVout dan een geforce kaartje.

Nog wat, een televiewer is een los apparaatje van Trust dat je tussen je videokaart en monitor zet. Hij zet dan alles om van VGA-signaal naar TV-signaal. Dus alleen bij dit ding heb je dat kwaliteits-verlies op je monitor (en ja, dit is dus permanent). Bovendien zijn deze kastjes nog niet eens zo goedkoop!
MAW Dat word dus een dure radeon8500 maar goed, dan heb ik mijn pc weer sneller gemaakt en tv aangesloten, dus mwah..2 vliegen in 1 klap

• The Collector
Op donderdag 18 april 2002 12:06 schreef miessie het volgende:

[..]

Op mijn versterker bedoel je? daar zit geen digitale uitgang op dacht ik. Trouwens, mijn versterker heeft zelf alleen een dolby pro logic decoder, hij is wel voorbereid voor dolby digital, dus als ik een dolby digital bron hang aan mijn versterker kan ik via multi-channel input wel dolby digital gebruiken, het lullige is dat mijn geluidskaart gewoon stereo is. Dus zelfs dolby pro logic is niet mogelijk denk ik.
Een digitale uitgang op je geluidskaart, kun je op je Dolby Digital versterker aansluiten. Zover ik weet is dit normaal niet op een 'standaard' Dolby Pro Logic set mogelijk (maar zo goed ben ik daar nu ook weer niet ik thuis)

Dolby Pro Logic heeft alleen een Stereo signaal nodig, dit kun je dus WEL op je versterker krijgen. Probeer nu maar eens een leuk divxje te kijken... Zal wel 20x beter klinken als op die 3watt boxjes :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:09 schreef The Collector het volgende:

[..]

Een digitale uitgang op je geluidskaart, kun je op je Dolby Digital versterker aansluiten. Zover ik weet is dit normaal niet op een 'standaard' Dolby Pro Logic set mogelijk (maar zo goed ben ik daar nu ook weer niet ik thuis)

Dolby Pro Logic heeft alleen een Stereo signaal nodig, dit kun je dus WEL op je versterker krijgen. Probeer nu maar eens een leuk divxje te kijken... Zal wel 20x beter klinken als op die 3watt boxjes :9
nee geluidskaart is stereo..dus dat betekend dat ik dit kan doorsturen en dan gewoon lekker pro logic geluid uit mijn toren kan laten blazen? dat zou extreem cool zijn.

• The Collector
Effe in pricewatch:
Hercules 8500LE 64MB TV-out Retail € 199,-

Kijkshop:
Trust Televiewer 1610RC € 120,-

Lijkt me niet zo'n moelijke keuze dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:14 schreef The Collector het volgende:
Effe in pricewatch:
Hercules 8500LE 64MB TV-out Retail € 199,-

Kijkshop:
Trust Televiewer 1610RC € 120,-
televiwer valt af..slecht beeld op monitor en dat wil ik niet..

die hercules..zou die net zo presteren als een radeon8500? Moet beetje leuke kaart zijn om te gamen..64 mb is leuk maar die radeon8500 heeft ddr ram..das ff sneller d8 ik.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:08
jaja, maar ik geloof niet dat je gamen op tv tof gaat vinden, ik vond het de 1e 2 dagen ook wel leuk... maar omdat tv gewoon een superlage resolutie heeft kan je geen reet zien (of lezen!). Alleen voor emu's issie rielekzt (en divx natuurlijk ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:20 schreef BLauWe_BeNGeL het volgende:
jaja, maar ik geloof niet dat je gamen op tv tof gaat vinden, ik vond het de 1e 2 dagen ook wel leuk... maar omdat tv gewoon een superlage resolutie heeft kan je geen reet zien (of lezen!). Alleen voor emu's issie rielekzt (en divx natuurlijk ;))
dat zien we dan wel weer, dan ga ik er dvds op kijken.

• The Collector
televiwer valt af..slecht beeld op monitor en dat wil ik niet..
dat bedoel ik dus...
die hercules..zou die net zo presteren als een radeon8500? Moet beetje leuke kaart zijn om te gamen..64 mb is leuk maar die radeon8500 heeft ddr ram..das ff sneller d8 ik.
Radeon8500 is een video-chip van ATI, verwerkt op meerdere videokaarten van verschillende fabrikanten o.a. op deze Hercules. Enigste verschil zal inderdaad geheugen-timings zijn en software/drivers die erbij zitten. Wel zijn al deze kaarten volgens mij DDR-geheugen.

Hoe dan ook, je zult er VEEL op vooruit gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 12:23 schreef The Collector het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus...
[..]

Radeon8500 is een video-chip van ATI, verwerkt op meerdere videokaarten van verschillende fabrikanten o.a. op deze Hercules. Enigste verschil zal inderdaad geheugen-timings zijn en software/drivers die erbij zitten. Wel zijn al deze kaarten volgens mij DDR-geheugen.

Hoe dan ook, je zult er VEEL op vooruit gaan...
ja mijn huidige kaart is een ati 16 mb agp ding, ik moet zeggen dat ik nog geen problemen heb met schokken ofzo dus ik zal er nu nog niet gelijk veel van merken omdat ik nu ook alles nog kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
gevonden in pricewatch

Videokaarten / ATI Radeon 8500 128MB DDR, TV-out, DVI

een dikke 128 mb ..niemand die dit monster toevallig kent?
Pagina: 1