Toon posts:

chello com 21 regio Arnhem/Ede

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik vroeg mij af of er nog veel mensen een Com 21 modem hebben van Chello in de regio Arnhem/Ede ?!?

Want ik zit zelf dus nog met een Com 21.. en mijn verbinding is gewoon een stuk lager dan van een kameraad die een paar straten verder woont met een Terrayon modem.. En dat verschil is echt groot.. Gemiddeld zit ik op 65 KB down.. en hij gewoon nog regelmatig 150 KB.. vanaf dezelfde server..

Ik heb chello al gebeld met het verzoek een nieuwe modem bij mij te komen plaatsen (euhh.. sorry meneer, dat kan niet. U moet gewoon wachten).

Een idee is natuurlijk om te zeggen dat mijn modem kapot is en dat er een nieuwe moet komen.. tip: Zorg ervoor dat uw monteur dan meteen een nieuwere (terrayon/motorola) modem meeneemt!
Dan kom ik bij de volgende vraag: Rekent Chello ook voorrij kosten? bijv. als de monteur ziet dat mijn modem niet kapot is..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Uhm ja, ik heb ook nog een Com21. Ik heb inderdaad hetzelfde probleem als jij, mijn buren downloaden ook twee keer zo snel. Kweet niet of het aan de modem ligt maar tis wel vaag.

Als er iets kapot is komt chello het vervangen, is het niet kapot dan rekenen ze voorrijkosten.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anders loop je je modem gewoon toch even? :P

39

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet een ideetje dan om (per ongeluk!) mijn modem even lichtelijk te beschadigen?!

zoja, iemand een ideetje hoe ik dat onopvallend kan doen? (dus niet dat ik de modem openschroef ofzo..)

Misschien een connector draadje (van de UTP connector) afbreken/verbuigen..?!

Ik wil echt een nieuwe modem!! Want met die com 21 wordt ik helemaal gek!!

Verwijderd

'per ongeluk' stroom laten lopen over de utp kabel? of coax? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:57 schreef tose het volgende:
'per ongeluk' stroom laten lopen over de utp kabel? of coax? :P
en hoe dat het best te doen?

Valt dat niet op?

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

Plak eens een klein stukje plakband aan de binnenkant van de connector dan connect ie niet ;)

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Back to topic;

lijkt mij trouwens erg sterk dat je trage verbinding aan je type modem ligt. Ik denk dat als je een nieuwere modem krijgt je nog steeds met een kut verbinding zit.

do or do not, there is no try

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Als er een capaciteitstekort is bij de apparatuur van 1 van de modemtypes kunnen andere modems idd sneller zijn. Of je signaal is niet zo goed en andere modems kunnen beter tegen de ruis. Het gebeurt wel ns vaker bij Chello dat nieuwere modems wat sneller zijn, maar meestal maakt het helemaal niks uit.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik had een Terayon tot vandaag (in Arnhem). Deze is vervangen door een Motorola SB4100E. Ik kan nu veel sneller internetten. Mijn verbinding is van uiterst onstabiel naar superstabiel gegaan.

Verwijderd

/me heeft nog een lancity modem van chello en is afgeknepen tot max 128 Kbit up en 128 Kbit down :'(

Verwijderd

Ik heb heel lang een COM21 modem gehad tot een halfjaartje terug.
Die is toen omgeruild omdat ik constant storingen had en ik heb er een Terayon voor teruggekregen.
Deze is echt wel snller te noemen ja, en veel minder storingsgevoelig. :9

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Dit probleem heb ik ook al geconstateerd, overbuurman met terrayon bijna altijd 150 kbps, hier dan (com21) misschien 30 kb.....

Omruilen doen ze niet meer (geen geld), je moet gewoon effen wachten totdat het een keertje geonweert heeft ofzo :Y)

ohja, kwoon in dieren

can you read my mind?

Verwijderd

Toch nog even over dat kapot krijgen.

Je hebt vast wel wat zwaars in de buurt staan. Laat dat er effe rustig opdonderen.

Zelf had ik (wel per ongeluk hoor) een zware hifi-box die erop flikkerde. Hij was nog wel heel, maar ja, soms moet je de natuur een handje helpen...

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:16

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apeldoorn met Com 21 altijd tussen de 160/190 kb geen problemen mee.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
ik heb een com21 en ik wil echt geen ander modem hebben.
max haal ik 160Kb p/s in Ede. :Y)

Verwijderd

Ik heb op dit moment nog twee chello verbindingen. Eentje in Bennekom met een Motorola modem, waarmee ik gewoon gigantische snelheden behaal, 200 Kbytes/s of hoger is normaal.

En nog eentje in Ede, een COM21... deze verbinding is gewoon supertraag...Gelukkig woon ik nu in Bennekom..:)

Verwijderd

Bij ons, the BackCorner of HolLand, ook geen problemen met de COM21. Nieuwsgroep bins downloads liggen tussen de 150-180KB/s (via chello.arnhem).

NB: Indien iemand het weet: Is er al iets bekend over de eventuele limiet/mnd (zal toch wel een keer bekend worden?)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

com21 inleveren betekent ook vast IP inleveren... iig dat kreeg een vriend van mij te horen, toen ze hem belde om een afspraak te maken voor een ander modem plaatsen

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 01:01 schreef Duur het volgende:
com21 inleveren betekent ook vast IP inleveren... iig dat kreeg een vriend van mij te horen, toen ze hem belde om een afspraak te maken voor een ander modem plaatsen
Dat klopt maar met Terayon wisselt je IP pas als je een mooie poos offline bent geweest of als hij van de stroom is geweest.
In de tijd dat ik mijn Terayon nu heb ben ik mijn IP nog nooit kwijt geraakt. :)

Verwijderd

tsja ik haal hier vaker snelheden van 3,4Mbit/sec met mijn @home en COM21 >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/annelies/high.JPG

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
precies hetzelfde probleem hier..
zit in apeldoorn (regio arnhem toch).

ik down soms met 15 kb/s echt niet meer..

ik heb chello ook opgebeld en ze zouden de modem doormeten.. ze belden dus 3 weken geleden op dat ze dat zouden doen "dan zou ik die dag of anders morgen teruggebelt worden".

na 3 weken nog niks :(

ps : ik heb ook heel vaak dat het internet eruit ligt bij mij. Terwijl in de buurt een andere gozer gewoon internet heeft enzo :(

Verwijderd

Ik woon ook in Ede en ik heb sinds een half jaar Terrayon en die is idd echt veel sneller. Ik heb gewoon opgebeld en gezegd dat ik erg veel storing had met mŽn com 21 en dat ik erg veel pakketloss had en toen werd ie meteen omgeruild.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 10:46 schreef marcelleander het volgende:
Ik woon ook in Ede en ik heb sinds een half jaar Terrayon en die is idd echt veel sneller. Ik heb gewoon opgebeld en gezegd dat ik erg veel storing had met mŽn com 21 en dat ik erg veel pakketloss had en toen werd ie meteen omgeruild.
dat ga ik ook maar eerst proberen voordat ik iets zwaars per ongeluk op mijn moden laat vallen >:)

• waslijn
Op vrijdag 19 april 2002 13:03 schreef Fatal_Error het volgende:

[..]

dat ga ik ook maar eerst proberen voordat ik iets zwaars per ongeluk op mijn moden laat vallen >:)
Mijn verbinding was traag en onstabiel. Na veel bellen heb ik een Motorola gekregen. Heb nu weer een echte breedband verbinding.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Mijn chello ervaring is ook dat terayon sneller is! maar dan ook echt veel sneller. Ik ben nu een gelukkige met een 7.8Mbit verbinding van cistron :)

• GAEvakYD
  • Laatst online: 10:48
Apeldoorn---> laatste tijd max +/- 120

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:58
is het niet zo dat er binnenkort weer een grote verhuizing op gang komt? een poosje geleden had ik twee van die chello monteurs over de vloer i.v.m. de slechte verbindingen (modem offline) één van deze monteurs had het er over dat de Achterhoek en de Liemers op de COM controllers van Zutphen worden aangesloten, deze schijnt meer capaciteit te hebben dan de huidige controllers. Vooral Arnhem schijnt tot de nok toe vol te zitten.

Het wachten is echter op het groene licht van UPC, de infra structuur is zo goed als klaar.

• waslijn
Op vrijdag 19 april 2002 18:14 schreef gumtree het volgende:
is het niet zo dat er binnenkort weer een grote verhuizing op gang komt? een poosje geleden had ik twee van die chello monteurs over de vloer i.v.m. de slechte verbindingen (modem offline) één van deze monteurs had het er over dat de Achterhoek en de Liemers op de COM controllers van Zutphen worden aangesloten, deze schijnt meer capaciteit te hebben dan de huidige controllers. Vooral Arnhem schijnt tot de nok toe vol te zitten.

Het wachten is echter op het groene licht van UPC, de infra structuur is zo goed als klaar.
Ja dat heb ik gemerkt dat Arnhem tot de nok toe volzat (metname Terayon). Vind dat eingenlijk asociaal, om bewust controllers te overbelasten. Vervolgens doen ze bij de helpdesk of ze water zien branden wanneer je zegt dat internet traag is...

• GAEvakYD
  • Laatst online: 10:48
Sja, ze moeten dat geld van de prijsverhoging toch ergens aan gaan gebruiken (of tenminste een deel lekker op de oude manier, wel innen maar niet verbeteren)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 april 2002 18:19 schreef GAEvakYD het volgende:
Sja, ze moeten dat geld van de prijsverhoging toch ergens aan gaan gebruiken (of tenminste een deel lekker op de oude manier, wel innen maar niet verbeteren)
idd.. En we betalen er toch genoeg geld voor dacht ik zo.. Maarja.. Vandaag weer ff gebeld.. en ze gaan mijn signaal sterkte meten.. Maar ik wil ook een nieuwe modem.. Dan toch maar een keer gaan jongleren met bakstenen in de buurt van mijn modem :P

• waslijn
Was tot enkele uren geleden nog positief over het nieuwe modem, maar heb er tussen 18:00 en 19:30 een keer of 15 uitgelegen (modem offline). Is de snelheid eindelijk ok, krijg je dit weer :(

Verwijderd

Chello stinkt! Ik woon vlak bij Fatal_Error :) hehe en ik heb toevallig ook een terayon modem (alsof je DAAR blij mee moet wezen)

Gaat stukken sneller idd, maar lig er geregeld wel eens uit te laatste tijd. Het lijkt wel alsof UPC/Chello de historie aan het herhalen is. Alles wordt hier steeds slechter weer.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 21:51
ik haal idd met mijn motorola modem snellere downloadsnelheden dan mijn overbuur med com21 :{

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
conclusie is dus dat ik echt een nieuwe modem moet hebben!

Maar dat het gezeik daarmee nog niet is afgelopen..

Stap 1: Nieuwe modem regelen
Stap 2: Verbinding checken
Stap 3: Chello abbo opzeggen >:)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:44
Op donderdag 18 april 2002 21:08 schreef Hydrogen het volgende:
/me heeft nog een lancity modem van chello en is afgeknepen tot max 128 Kbit up en 128 Kbit down :'(
lowspeed abboenement?
Laat dan onzetten.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 18:18 schreef Waslijn het volgende:
Ik had een Terayon tot vandaag (in Arnhem). Deze is vervangen door een Motorola SB4100E. Ik kan nu veel sneller internetten. Mijn verbinding is van uiterst onstabiel naar superstabiel gegaan.
Gaven ze je gewoon na wat klagen een Motorola?
Ik heb al zo veel geklaagd maar dat hebben ze nog nooit voorgesteld :)

Ik heb ook een Terayon, en vaak sloom / packetloss.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 21:13 schreef cruncher het volgende:
Dit probleem heb ik ook al geconstateerd, overbuurman met terrayon bijna altijd 150 kbps, hier dan (com21) misschien 30 kb.....

Omruilen doen ze niet meer (geen geld), je moet gewoon effen wachten totdat het een keertje geonweert heeft ofzo :Y)

ohja, kwoon in dieren
Hmm, ik woon ook in dieren en heb inderdaad het zelfde probleem.... en inderdaad ook een brakke verbinding met een com21 :( net ff met die knakkers gebeld van chello. Ze hadden van het weekend me verbinding in de gaten gehouden. "nee hoor meneer uw verbinding is goed" euhh huh denk ut niet. Mijn ping log vanaf september vorig jaar laat zien dat ik gemiddel 5,23% packet loss heb. Altijd handig zo'n lijn monitor www.cybernation.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
en nu?

Heb je hun die link gegeven? Of hebben ze al gebeld voor een afspraak om een nieuwe modem te komen plaatsen ;)

Verwijderd

Link niet gegeven, maar hij vroeg wel om de ping log. Dus deze opgestuurd naar hun. En nu maar afwachten :Z zal wel een poosje duren voordat ze reageren :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet je wat het is. Het is niet zozeer de packet-loss.. Maar de snelheid..

Packet-loss valt opzich nog wel mee ('s avonds niet)

• waslijn
Op zondag 21 april 2002 13:36 schreef dev het volgende:

[..]

Gaven ze je gewoon na wat klagen een Motorola?
Ik heb al zo veel geklaagd maar dat hebben ze nog nooit voorgesteld :)

Ik heb ook een Terayon, en vaak sloom / packetloss.
ben op de ping-lijst geplaats en heb te resultaten van test.arnhem.upc.nl laten zien. Had 's avonds een upload van 4-6kb/s en een download van 32kb/s max.

• waslijn
-

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 21:24 schreef Waslijn het volgende:

ben op de ping-lijst geplaats en heb te resultaten van test.arnhem.upc.nl laten zien. Had 's avonds een upload van 4-6kb/s en een download van 32kb/s max.
Van die ping lijst moet je niet te veel voorstellen... die gasten pingen je met 68 bytes vanaf 212.142.33.156 (voor mij verbinding dan). Als ik die server / router ping heb ik een round trip van tussen de 10 a 40 ms... ja dus me verbinding lijkt goed volgens chello. Maar ga ik de router tussen chello en inet pingen dan hoppa een hoge round trip en packet loss :(

• cruncher
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Op maandag 22 april 2002 22:11 schreef cybernation het volgende:

[..]

Van die ping lijst moet je niet te veel voorstellen... die gasten pingen je met 68 bytes vanaf 212.142.33.156 (voor mij verbinding dan). Als ik die server / router ping heb ik een round trip van tussen de 10 a 40 ms... ja dus me verbinding lijkt goed volgens chello. Maar ga ik de router tussen chello en inet pingen dan hoppa een hoge round trip en packet loss :(
En al reactie gehad ondertussen?

can you read my mind?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 08:30
Ik woon ook in arnhem, met mijn com21 modem gister nog 150 kb/s constant gehad toen ik RH 7.3 van xs4all gedownload heb.
Pagina: 1