Toon posts:

100 Mbit alleen indien kaart op eigen IRQ!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waarom mijn netwerkje alleen op 100 Mbit wil draaien als de NIC's huhn eigen IRQ hebben. Zodra ze 'm moeten sharen draait het alleen nog maar op 10 Mbit (FD)
BTW het zijn Edimax Realtek RTL8139) en een Compaq NC3161 kaarten. Met een Edimax Switch (10/100).

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14
Zal vermoedelijk die realtek wel zijn... Volgens mij is die compaq gewoon een Intel Pro 100 en die doen het prima met IRQ sharing (iig onder linux had ik er 3,waaronder zo'n compaq, tegelijk en dat ging prima)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 11:12
Iets vergelijkbaars had ik ook eens. Er was wel verbinding op 100 mbit, maar de snelheid was nog geen 5 mbyte/s. Toen ff gespit in de logs van linux.. zag ik dat de netwerkkaart en nog een andere kaart te veel interupts genereerde op dat irq. De andere kaart uitgezet en de snelheid was weer vrolijk 11 mbyte/s. Realtek kaart trouwens.

Oh ja voordat je die realtek afzijkt.. Die ander 'kaart' was een VIA onboard geluidschip waarvan niet eens de driver geladen was. Raar dat ie dan interupts genereert.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is inderdaad alleen de reltek die er moeite mee heeft. Bijkbaar kun je in WIN2000 ook de IRQ's niet vrij toedelen vanwege een andere wijze van gebruik van ACPI. Je zou dan ACPI helemaal uit moeten zetten ( ongeveer je hele OS opnieuw opzetten). Iemand nog ideen of moet ik gewoon een andere NIC kopen?....

( I ( nasty 7 letter word starting with the 6-th letter of the alfabet) hate this ..)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:19

Predator

Suffers from split brain

Op donderdag 18 april 2002 19:57 schreef fetish17 het volgende:
Ok, het is inderdaad alleen de reltek die er moeite mee heeft. Bijkbaar kun je in WIN2000 ook de IRQ's niet vrij toedelen vanwege een andere wijze van gebruik van ACPI. Je zou dan ACPI helemaal uit moeten zetten ( ongeveer je hele OS opnieuw opzetten). Iemand nog ideen of moet ik gewoon een andere NIC kopen?....

( I ( nasty 7 letter word starting with the 6-th letter of the alfabet) hate this ..)
Heb je hem al eens in een ander IRQ slot geduwt ?
IRQ sharing is niet altijd slecht, het hangt ervanaf met wat.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs