Toon posts:

[xp] Administrator - Gast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse accounts staan o.a. Gast in Windows XP. Als je als Gast ingelogd bent verschijnt alle programma's in Start menu die ook zichtbaar zijn in Administrator omgeving.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een gast sommige programma's niet mag aankomen? Door bijv. deze programma's te verwijderen in Start menu. Uiteraard mag het geen gevolg zijn voor de Administrator omgeving.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
Kan je dat niet doen in services? Daar kan je geloof ik bepaalde dingen aan en uit zetten voor bepaalde users.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 11:22 schreef jantho het volgende:
Ik heb diverse accounts staan o.a. Gast in Windows XP. Als je als Gast ingelogd bent verschijnt alle programma's in Start menu die ook zichtbaar zijn in Administrator omgeving.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een gast sommige programma's niet mag aankomen? Door bijv. deze programma's te verwijderen in Start menu. Uiteraard mag het geen gevolg zijn voor de Administrator omgeving.
Probeer eens: Start-->Uitvoeren--> gpedit.msc

Hier zitten namelijk de instellingen met rechten ( Group Policy Edit ).

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 12-06-2004 12:29 . Reden: Plaatje was ooit een smiley, nu spam --> weg ermee :) ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 09:17
Euhm ik wil niet vervelend doen hoor maar kijk is hier...

C:\Documents and Settings\Administrator\Start Menu
C:\Documents and Settings\Guest\Start Menu
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu

Zo kan je voor iedere user die je aanmaakt een start menu inrichting, en je kan een base start menu opmaken in All Users, dat houdt in dat alle gebruikers die applicaties vanuit het startmenu kunnen zien. En bij Administrator zet je de applicaties die alleen de Administrators mogen zien en bij bij Guest zet je de applicaties die de Guests alleen mogen zien. Moet je maar even mee spelen werkt heel eenvoudig.

Maar als je echt niet wil dat ze uberhaupt de applicatie kunnen opstarten zul je rechten moeten toewijzen en met policy's aan de gang moeten gaan.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

13art

Moderator Mobile
Dit topic is alweer een tijdje down, maar toch heb ik nog een vraag die ongeveer op hetzelde neer komt. Ik heb hier thuis windows xp home, en heb nu dus ook een gast account aangemaakt voor anderen die op mijn computer willen. Maar nu wil ik bepaalde schijven en ook mappen in bepaalde schijven voor de gast account niet toegankelijk maken. Hoe kan ik dit doen? Misschien wel domme vraag voor de meeste van jullie, maar ik krijg het zelf niet echt voor elkaar. Bedankt in ieder geval.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:23
Rechtsklik op een folder of bestand, kies Properties. Op tabje Security staat normaal dat "Everyone" alles mag. Daar moet je dus Guest bij zetten, en aankruisen wat ie NIET mag...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dracula78 schreef op 12 juni 2004 @ 13:02:
Op tabje Security staat normaal dat "Everyone" alles mag.
Waarbij aangetekend moet worden dat het hier om XP home gaat en je daarbij alleen in Safe Mode onder Administrator dit kunt doen.

Zie ook de FAQ hiervoor.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 12-06-2004 14:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup, en het hoe en wat van NTFS rechten staat (ook) in een van de artikelen in Howto's & Guides
En dat lijkt me genoeg --> have fun :)
Alternatief voor safe mode is misschien [google=ntfs rights xp home] ==> How Do I see the Security Tab in XP Home? Ik heb het niet geprobeerd trouwens; backup eerst zoals ook daar al staat :P

Als je HDD het nog geen NTFS is maar FAT32, zal je het natuurlijk eerst even moeten converteren.

offtopic:
Moraal van het verhaal: zoeken is goed, zoeken en de FAQ en howto's even lezen is beter \o/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

13art

Moderator Mobile
Kee bedankt, van dat opstarten in veilige modes wist ik nog niet. Dus nu de dingen aangepast zoals ik ze graag wil. Thnx!!!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1