Aparte muis gezocht voor het geven van presentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hallo

Ik ben op zoek naar een apart soort muis (naam weet ik niet) die gebruikt kan worden tijdens het geven van presentaties met een laptop en beamer.

Het probleem is dat als de verteller voor het scherm gaat staan hij niet bij de laptop kan om deze te bedienen. En dus steeds voor het beeld langs moet lopen.

We hebben niet de mogelijkheid om de laptop dichter bij de verteller te plaatsen want er is voor gekozen om het bedieninsgpaneel in het midden van de conferentie tafel te plaatsen. Het verlengen van de video kabel zou ook geen oplossing zijn omdat dit het beeld niet ten goede komt en nu alles netjes weggewerkt is.

Ik heb op de site van Logitech, de Logitech Cordless Presenter gevonden. Deze muis is echter alleen nog maar in preorder te bestellen en is behoorlijk aan de prijzige kant. Ongeveer 250 Euro.

http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/4248

Ik heb op een school eens een apparaatje gezien waar een kleine trackball bovenop zat en 2 muisknoppen. Een infrarood straal die kan dienen als aanwijzer zou ideaal zijn maar geen must.

Weet iemand hoe dit soort apparaatjes heten, en wat eventueel een goedkoper merk/oplossing zal zijn?

Groet, Erik

Verwijderd

Ik zou zeggen, kijk even bij MediaMarkt, daar ligt het oude tpe van die Logitech.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 16:59

Sherlock

No Shit

Hier op het bedrijf ligt een "Gyromouse" als ik het goed heb. Weet niet waar het vandaan komt of hoe duur het is, maar dat zal vast wel te vinden zijn.

Is een ideaal ding, zit aan de onderkant ook een knop op om een cursor op het beeld te laten verschijnen, als aanwijzer.

edit:
Hier is de link:
http://www.gyration.com/gyromouse_presenter.htm

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op donderdag 18 april 2002 11:19 schreef Raser het volgende:
Een infrarood straal die kan dienen als aanwijzer zou ideaal zijn maar geen must.
Een laserstraal zou denk ik beter gaan, of je toehoorders moeten infraroodstralen kunnen waarnemen. ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

ja ik weet wel iets
je heb van trust een vinger-muis met usb aansluiting dit kan je dan verlengen met usb kabels ! dit alles ben je denk voor 50 euro klaar.
Greet Ben

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties :)

Het wordt waarschijnlijk toch de logitech omdat na het vergelijken van een aantal deze toch er als beste uit komt.

De overige apparaatjes zijn ongeveer net zo duur als die logitech versie en anders kom je weer op oplossingen die niet toerijkend zijn, zoals verlengkabels of mindere kwaliteit.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:09
Met mijn oude logitech cordless haalde ik met enige obstakels iets van 10 meter...

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Kijk anders eens hier.
Bedoelde je deze?
Pagina: 1