Toon posts:

Wat voor videokaart in notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem:

Heb onlangs mijn opnieuw XP-home edition geinstalleerd op mijn notebook, maar hij installeert niet de automatisch een videokaart. Ik heb geen flauw idee welke erin zit (volgens mij iets van een S3...). Daarbij komt dat ik nergens kan vinden wat voor 1 erin zit (handleiding, bios, bij opstarten komt niks in beeld, website).

Mijn vraag is dus, hoe kom ik er achter wat voor videokaart ik precies in mijn notebook heb zitten?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Is het een echte videokaart of een shared memory ?
Wat is het type en merk van je notebook ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
type is microstar (valt onder medion/gericom) type is MD9641. En volgens mij heeft ie 16 mb geshared...tenminste er zit in windows geeft ie aan dat er 240 RAM is zit, dus ik ga er van uit dat die overige 16 is geshared!

[sint edit]

je volgende reactie is verwijderd omdat je best een beetje geduld mag hebben, na 17 min. antwoord verwachten slaat natuurlijk nergens op.

Heb je al met google gekeken wat die over dat type notebook zegt :?
[/sint edit]

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

In de system32 folder van je windows dir. staat een progje dxdiag, daarin staat veel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al gedaan, ik wordt er gewoon ziek van dat het niet werkt en wil dat soort dingen zo snel mogelijk oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:56 schreef MasterJR het volgende:
In de system32 folder van je windows dir. staat een progje dxdiag, daarin staat veel.
Ik zal eens kijken, thx!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

zoek anders eens naar het programma "pcilist"

als je het niet kan vinden kan ik hem ook wel online zetten

/edit: laat maar, dat kan niet onder NT/XP

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Nee, jammer staat niks nuttigs in...

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
METHOD #1 - Run Debug program:
1. From a DOS prompt, Win 3.x, Win9x, WinNT, or Win2K command prompt type DEBUG and press Enter.
2. A single dash will appear at which point type DC000:35 and then press Enter (DC000:50 may also work for newer cards).
3. You may need to type D at the second dash and press Enter for all of the information to appear.

dat zou um moeten doen. Werkt voor de meeste kaarten.

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

anders probeer eens het programma Sisoft sandra 2002
http://www.sisoftware.co.uk/sandra

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 17:07 schreef kwtemp het volgende:
METHOD #1 - Run Debug program:
1. From a DOS prompt, Win 3.x, Win9x, WinNT, or Win2K command prompt type DEBUG and press Enter.
2. A single dash will appear at which point type DC000:35 and then press Enter (DC000:50 may also work for newer cards).
3. You may need to type D at the second dash and press Enter for all of the information to appear.

dat zou um moeten doen. Werkt voor de meeste kaarten.
Ok ik krijg daar nou te staan:IBM VGA compatible BIOS. ..f.....3S...S3 TWISTER BIOS Ver. 6.01.00.16 TW17

Ik ga er dus van uit dat mijn videokaart dan een S3 Twister is (versie 6.01.00.16)?
Pagina: 1