Systeemeisen nieuwe games

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel :P Ik merk dat er de laatste tijd nogal heftige systeemeisen naar buiten komen voor nieuwe games. Bijv Soldier of Fortune 2. Daarvoor zou je een Pentium4 2 GHz en een Geforce3 nodig hebben om op 1280x960 te kunnen spelen. Unreal Tournament 2003 kwam ook al met dergelijke heftige systeemeisen.

Ik heb Soldier of Fortune 2 gespeeld en ik kon het vloeiend draaien op 1280x960, alles op high, 32 bit etc. En dat met een P4 1,6 GHz en GF2 Ultra. Ik weet zeker dat dit met een iets slomer systeempje ook prima had gekund. Die systeemeisen zijn wel overdreven dus.

Nu een ander punt. De systeemeisen worden wel steeds zwaarder, maar de grafische kwaliteit van games gaat niet evenredig omhoog. Ik vind dat er op de PC niet echt spellen zijn uitgekomen waarbij je mond open valt van verbazing over de grafische pracht. Terwijl de huidige mainstream-videokaarten toch wel genoeg power hebben om oogverblindende graphics weer te geven.

Heb ik het nu helemaal mis of zijn jullie het in grote lijnen met me eens? Ik vind de vooruitgang op grafisch gebied flink tegenvallen in ieder geval.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
ja, ik denk dat we ondertussen best wel verwend zijn met goeie gfx in games dus zal men met wel iets heel goeds moeten komen wil het opvallen.(max payne had bijvoorbeeld goeie gfx en een vernieuwende gameplay..) en je moet eerst nog maar afw88 tot ze echt uit zijn gekomen dan pas oordelen of de game echt zulke hoge systeem eisen heeft.. :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja.. waar jij aan denkt valt me ook wel op. Hoe het komt, ik weet het niet. Maar mooi is het niet vind ik.

Ik bedoel: Telkens een nieuwe hardware kopen terwijl je er niet veel mooiere games voor terug krijgt.
Maarja, het zal wel een reden hebben. :)

🌞🍃

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
gewoon niet zoveel games spelen :| :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Games krijgen steeds grotere levels en niet te vergeten een 'uitgebreidere' AI (express niet beter neergezet :) ).

Deze twee, ook de AI (veel mensen onderschatten die) gebruiken veel processorkracht (voor de AI) en videogeheugen (voor de levels).

Dus grotere systeemeisen zijn niet perse voor mooiere graphics.

Een ander punt is natuurlijk, hoe verder je gaat hoe minder het verschiel. De stap van 256 naar 16 bit was enorm. Van 16 bit naar 24 bit was merkbaar. Van 24 bit naar 32 bit was een extraatje enz. De stappen blijven dezelfde grote systeemstappen met zich mee tee nemen, maar het merkbaar verbetering wordt steeds minder.

Dit geldt natuurlijk ook voor de steeds groter wordende texturesgrootte, en nog veel meer aspecten.

Verwijderd

hmmm...
daarom speel ik tegenwoordig veel meer op consoles
GC&Xbox
PS2 gaat zelfs al onder de streep next gen console

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik stond me hier vanochtend echt een beetje verbaast te kijken toen ik de systeemeisen van SoF2 zag.

Nou is mijn systeem niet meer de nieuwste.
Maar ik kan tot nu toe alles nog vloeiend spelen.
Zelfs Quake3 met full detail 1024x768 x 32
Krijg ik nog met gemak op de 140fps.

Maar ik zit toch echt niet te wachten op systemeisen van P4 2 GHz en GeForce4.

Mijn systeem is een P3 800MHz, GeForce2 GTS 32mb.

Maar als die systeemeisen echt zo zijn ben ik bang dat ik niet veel nieuwe spellen kan spelen.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Dat kan wel, zet je resolutie op 640*480 of 800*600 32bits en alles max, dat gaat gewoon prima lopen.

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

kan natuurlijk zijn dat game creaters en hardware creaters dealtje hebben, maar dat zal wel niet.
gelukkig kan GTA3 straks ook met mindere Pc goed gespeeld worden, en dat vind ik al weer een hele redding..

:P

jep

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:57 schreef Xavier het volgende:

Maar als die systeemeisen echt zo zijn ben ik bang dat ik niet veel nieuwe spellen kan spelen.
Nee, maar dat is mijn punt juist! Als je op de systeemeisen afgaat, kun je met jouw pc Pong nog net op 20x15 spelen, terwijl je SoF waarschijnlijk nog goed op 1024x768x32 kunt spelen. Misschien stellen ze die eisen wel af op de gemiddelde Packard Bell pc, want die zijn toch 50% slomer :+

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 16:37

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Mjah ik denk dat je nog (aan de hand van de sof2mptest iig) nog niet veel kan zeggen over de systeemeisen van SOF2... Ik vind de map die erbij zit helemaal niet van hoge kwaliteit, het valt me zelfs tegen).

Denk dat SOF2 uiteindelijk (of de beta die al in omloop is) toch wel een stuk zwaarder zal zijn dan deze mptest...

Specs | Audioscrobbler

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Ja maar aan de hand van de beta wel denk ik..

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Ehm.
Er klopt helemaal niets van die systeemeisen.
Ik draai bijvoorbeeld cnc renegade vloeiend.
En daarbij zou ik 250% te weinig grafische kracht hebben
Ik draai Sof2 goed.
THPS3
en zelfs AVP2
Max Payne en al die nieuwe spellen die blijken het uiterste uit je systeem te halen.

En ik heb dus een celeron 500, 128mbram, en een intel i810 grafische chipset.

Het enige waar ik bang van ben dat ik het niet zal kunnen draaien is NWO.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

kijken jullie eigenlijk wel goed naar die reviews?

die systeem eisen, worden aangeraden!
en als men het over aanraden heeft, dan draait alles dus op 32bit, extreem high detail enz enz

ik ken met mijn systeempje de games best nog wel bijbenen, ik heb niet zulke hoge eisen

Verwijderd

ik heb nu een 700 Mhz :( maar nu krijg ik een nieuwe mobo en proc >:) nu kan ik lekkker gamen *D

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 06:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zie mijn sig voor mijn specs. Alle spellen die ik speel, en vanmiddag komt daar Jedi Knight 2 bij :9~ , kan ik vloeiend op 1280 res spelen met alle toeters en bellen aan. Alleen jammer dat mijn monitor op die res. gaat flikkeren... :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Op donderdag 18 april 2002 11:57 schreef Xavier het volgende:
Ik stond me hier vanochtend echt een beetje verbaast te kijken toen ik de systeemeisen van SoF2 zag.

Nou is mijn systeem niet meer de nieuwste.
Maar ik kan tot nu toe alles nog vloeiend spelen.
Zelfs Quake3 met full detail 1024x768 x 32
Krijg ik nog met gemak op de 140fps.

Maar ik zit toch echt niet te wachten op systemeisen van P4 2 GHz en GeForce4.

1024x786 is tegenwoordig inmiddels al een lage resolutie, de echte bikkels spelen tegenwoordig op 1280x1024 8-)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik wacht op Halo voor de pc. Dat wordt :9 geblazen

dikzak

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 06:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 21 april 2002 10:10 schreef Chello200 het volgende:
Ik wacht op Halo voor de pc. Dat wordt :9 geblazen
Ik hoop dan wel dat ze de controls wat beter maken dan wat ze voor de Xbox doen. Consoles en 3D shooters of consoles en RTS zijn qua controls :r :r :r :r :r

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik heb ook net een PS2 gekocht om te gamen.
Veel makkelijker. CD/DVD erin en spelen maar. Lekker eazy :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had de Unreal II Alpha hier op een PIII 733MHz draaien.
Met GeForce 4 MX440 (Leadtek).
Dat spel zag er nou écht zéér goed uit.
Voor degene die het hebben: kijk eens naar het gras! :9~

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

wat dacht je dan van gamen op een 70" plasma scherm :9~ *D
Pagina: 1