[PHP] Multi-selectie listbox - hoe interpreteren?

Pagina: 1
Acties:

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Hallo,

Ik zit hier met een probleempje. Ik heb een pagina met een multi-selectie listbox. Nou word er in de PHP-documentatie mij verteld dat ik de resultaten van zoiets kan terugvinden in een array. Nu heb ik het probleem dat ik niet helemaal snap wat er nou in die array komt te staan |:( . Bijvoorbeeld :
=======================================
<SELECT name="Selection[]" size="10" multiple>
<OPTION value="ShowDagrapport" selected>Dagrapport</OPTION>
<OPTION value="ShowAvondrapport" selected>Avondrapport</OPTION>
</SELECT>
later :
if (in_array("ShowDagrapport", $Selection)){
// do something
}
if (in_array("ShowAvondrapport", $Selection)){
// do something
}
Mijn probleem is dat met deze manier van werken het wel lijkt of alles wat in de $Selection array staat compleet random is :? . Iemand suggesties?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
print_r
foreach

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 18 april 2002 10:36 schreef NaliXL het volgende:

Mijn probleem is dat met deze manier van werken het wel lijkt of alles wat in de $Selection array staat compleet random is :? . Iemand suggesties?
Hoezo compleet random? Je hebt gewoon een array waarin alle geselecteerde value's van die select staan. Bedoel je de volgorde? Ja, daar mag je in principe geen aannamens over doen, omdat elke browser dit eventueel weer anders doorgeeft. ALs je echt afhankelijk bent van die volgorde zou je natuurlijk de teruggegeven array kunnen sorteren, maar vaak is er ook wel wat te schrijven dat niet afhankelijk is van de volgorde (zoals in het voorbeeld dat jij geeft)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Bedankt voor de response. Mijn probleem was in eerste instantie dat hetgeen er in de array gevonden werd, niet leek te corresponderen met wat er geselecteerd was. Ik ben er nu achter gekomen dat het een foutje was in mijn code waarbij in plaats van alle niet gevonden elementen alle wél gevonden elementen worden verwerkt, terwijl het andersom moest ;(

Toch bedankt! :Y)

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03

Basszje

Reisvaap!]

Kan ik hier mooi ook even een vraag stellen over multiple selects :)

Ik heb dus een array met teruggeven waardes van die selectbox , die submit het script gewoon en doet er wat op de database mee. Nu moeten de geselecteerde waardes weer terugkomen als 'gehightlighte' items.

Hoe ga ik dat aanpakken :? . Ik heb wel een loopje die dus de option dingetjes aanmaakt.

Hoe kan ik makkelijk controleren of een bep. value die in de option gaat ook in de array voorkomt en dus 'selected' moet worden :? Kep in de documentatie niet echt iets gevonden

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op donderdag 18 april 2002 11:12 schreef Basszje het volgende:
[..]
Hoe kan ik makkelijk controleren of een bep. value die in de option gaat ook in de array voorkomt en dus 'selected' moet worden :? Kep in de documentatie niet echt iets gevonden
http://php.net/in_array

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:03

Basszje

Reisvaap!]

Op donderdag 18 april 2002 11:19 schreef thomaske het volgende:

[..]

http://php.net/in_array
Thx :) zat te klooien met andere functies zoals array_key_exists.

Wat is die klote site trouwens traag vandaag zeg :(

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Op donderdag 18 april 2002 11:35 schreef Basszje het volgende:
Wat is die klote site trouwens traag vandaag zeg :(
Er zijn tientallen mirrors :{

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pak nl.php.net dan :)
Pagina: 1