Netwerkprobleem met 12 computers zien

Pagina: 1
Acties:

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 21:36
Ik heb hier een netwerkje staan van 11 computers en een server. Draaiend Windows 95 en 98. Alle instellingen staan op alle computers hetzelfde en zitten in dezelfde werkgroep. Internet werkt op alle pc's goed via gateway van kennisnet. Alleen pc4 en pc10 staan niet goed op het netwerk. Alle computers kunnen elkaar dus zien in netwerkomgeving behalve deze 2 :?
En soms is het zo dat PC4 en PC10 elkaar wel kunnen zien.
Ze staan met z'n allen aangesloten op een 18-P Ethernet Hub van Repotec. Type: RP 1659K.

Iemand die misschien een oplossing weet? En die dit al eerder heeft gehad? Want ik kom er op dit moment niet echt uit...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
staat er op die andere pc's wel wat geshared anders zie je ze idd niet in je network Neighbourhood

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:07
1 ding weet ik wel, niet kunnen zien betekent niet dat de andere de pc's niet kunnen bereiken. Welk OS draai je als server? En kunnen pc4 en 10 elkaar wel pingen en de rest van het netwerk. Als allen PC4 en PC10 win98 hebben en de rest Win95, zou er daar ook nog iets kunnen zitten

Weet t soms wel beter

• Kukel
De server draaid windows 98... net zoals de meeste PC's. Er staan er 3 op 95. Maar de optie delen hoeft in principe niet aan te staan dacht ik... want je zou de computer wel moeten zien in netwerkomgeving.

Wel nog een ding is dat ze allemaal ingesteld zijn op IP toewijzen, anders levert het weer problemen op met het internet... Is al getest door iemand anders.
Doordat ze eerst allemaal een local IP hadden lukte het internet niet meer via de gateway.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
nee bij win95/98 moet je iets delen wil je ze kunnen zien.

maar probeer eens in je command prompt
ping 192.168.1.1 (of gewoon het ip address van één van de pc's (dit moet wel gewoon werken))

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat je ook kan doen is zoeken naar het ip adres van de machine die je niet kan zien. Wonder boven wonder werkt dit vaak prima. Volgensmij is dat netwerk vrowsen van microsoft wel heel erg brak

• Kukel
Nadeel is dat ik nu net pas aankom hierzo en verder nog niet weet hoe het is gegaan in het begin dus ik mag alles gaan achterhalen.
Ik stel nu wel op iedere PC een IP in en subnetmask. En dan weer ff verder kijken hoe het zit...
Zou in principe gewoon moeten werken lijkt mij.

• Kukel
Op donderdag 18 april 2002 10:47 schreef Barracuda het volgende:

maar probeer eens in je command prompt
ping 192.168.1.1 (of gewoon het ip address van één van de pc's (dit moet wel gewoon werken))
Mja.. ik ga dat wel ff proberen. Eerst maar weer een IP toewijzen aan alle PC's. Ik had dit al wel in het begin gedaan hoor toen ze allemaal nog een IP toegewezen hadden. Dat pingen werkte wel... alleen met die PC4 en PC10 nog steeds niet...
Let's try it again :Z

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 18 april 2002 10:52 schreef Kukel het volgende:

[..]

Mja.. ik ga dat wel ff proberen. Eerst maar weer een IP toewijzen aan alle PC's. Ik had dit al wel in het begin gedaan hoor toen ze allemaal nog een IP toegewezen hadden. Dat pingen werkte wel... alleen met die PC4 en PC10 nog steeds niet...
Let's try it again :Z
Als je wel allemaal een i p hebt heb ik het idee dat je ip/subnetmask niet klopt Post eens het ip/subnetmask vanb 4 en 10 en van een werkende pc

• Kukel
Op donderdag 18 april 2002 10:54 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

Als je wel allemaal een i p hebt heb ik het idee dat je ip/subnetmask niet klopt Post eens het ip/subnetmask vanb 4 en 10 en van een werkende pc
Alles staat nu op: Automatisch een IP-adres verkrijgen.

Maar dat ga ik wel ff veranderen dan...

• Kukel
Op donderdag 18 april 2002 10:47 schreef Barracuda het volgende:
Bij PC3 heb ik niks op delen staan, maar toch kan ik deze pc zien op andere computers... Dus dan klopt dat niet echt?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 18 april 2002 10:57 schreef Kukel het volgende:

[..]

Alles staat nu op: Automatisch een IP-adres verkrijgen.

Maar dat ga ik wel ff veranderen dan...
heb je dan wel een dhcp server :?

• Kukel
nou, ik heb alle PC's nu een IP gegeven en subnetmask.
Subnetmask: 255.255.255.0 en IP loopt van 192.168.0.1 tot 192.168.0.21
Server is: 192.168.0.1 en pc1 begint bij 192.168.0.11 en zo naar boven dus...

Alleen lukt de internetverbinding nu niet meer... :?

• Kukel
Op donderdag 18 april 2002 11:17 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

heb je dan wel een dhcp server :?
Hoet zit dat dan met een DHCP server? als ik Automatisch de computer een IP-adres laat toewijzen...
Want op die instelling kunnen ze wel op internet. Misschien is dat dan een oplossing...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja je server heeft een dhcp server draaien dus. Bij automatisch een ip verkrijgen vraagt windows bij het opstarten van hallo ik wil graag een ip adres krijgen. De dhcpserver zegt dan alsjeblieft hier is je ip.
Maar is je server ook je gateway dat is ook ff belangrijk of heb je hier een router (kan ook dhcp doen) voor.
Vervolgens laat je gateway de addressen die hij heeft uitgegeven door naar internet. Daarom werkt het nu niet met vaste ip adressen. Deze adressen zullen wel niet inde reeks van de gateway vallen die hijdoorlaat

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 11:22 schreef Kukel het volgende:
nou, ik heb alle PC's nu een IP gegeven en subnetmask.
Subnetmask: 255.255.255.0 en IP loopt van 192.168.0.1 tot 192.168.0.21
Server is: 192.168.0.1 en pc1 begint bij 192.168.0.11 en zo naar boven dus...

Alleen lukt de internetverbinding nu niet meer... :?
wat is de dhcp server dan?
en welke pc is verbonden aan het i-net?
waarschijnlijk de server
stel dan de gateway op je clients in met het ip van de server (of iets anders wat verbinding maakt met het i-net.

• Kukel
Ik heb ze allemaal nu weer terug op automatisch IP staan. DHCP server ingeschakeld dus...
PC4 werkt nu prima mee op het netwerk. Alleen PC10 niet, die stond nog op een ander subnetmask en ander IP range.
Die ga ik nu nog ff aanpassen.. en dan zou het moeten werken lijkt mij toch? ;)

• Kukel
Op donderdag 18 april 2002 11:47 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

wat is de dhcp server dan?
en welke pc is verbonden aan het i-net?
waarschijnlijk de server
stel dan de gateway op je clients in met het ip van de server (of iets anders wat verbinding maakt met het i-net.
Dat had ik dus al gedaan en dat wilde niet werken door een of ander vage manier...
Nu ziet het eruit dat het gaat lukken door geen IP toe te wijzen maar door DHCP.

• Kukel
Eindelijk :D
Alles werkt weer zoals het moet...
Tnx voor de hulp ;)

Ik kan weer pauze houden :z
Pagina: 1