Geheugen van 133 naar 166, en nu?

Pagina: 1
Acties:

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Topicstarter
Ik heb tot nu toe alles op standaard snelheden gehad (133 fsb CAS2). Nu wilde ik toch wel eens weten hoe ver ik mijn geheugen kon overclocken aangezien ik een KT333 chipset heb. Ik heb dus vanmorgen (7.00) heel simpel het geheugen op 166mhz (hclk+33) gezet en alle settings op hun laagste gezet (CAS 2,5-3-3-6 enz...). Vervolgens nog het voltage van 2,8v gezet en toen geboot. Hij boot in WinXP, meteen wat benchmarks erop los gelaten. 3Dmark2001, Sisoft Sandra en een paar potjes Ghost Recon lieten mij goeie resultaten zien. Met goed bedoel ik natuurlijk geen schokkende veranderingen, maar het scheelde wel iets.

Nu is mijn vraag, welke settings in de bios kan ik als eerste terugzetten naar snellere waardes? En/of kan ik ook proberen de voltage weer langzaam terug te brengen?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
ik zet altijd alles op hoogst in de bios en dan kijken hoe ver je komt, anders is het niet leuk. je moet wel het uiterste uit je hardware halen vind ik.
dus als m'n geheugen op bijv 150 cas2 etc alles max kan, vind ik dat leuker, dan dat ie op 166 cas3 etc alles min kan

• Dukey

Dukey

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:15 schreef chimo het volgende:
ik zet altijd alles op hoogst in de bios en dan kijken hoe ver je komt, anders is het niet leuk. je moet wel het uiterste uit je hardware halen vind ik.
dus als m'n geheugen op bijv 150 cas2 etc alles max kan, vind ik dat leuker, dan dat ie op 166 cas3 etc alles min kan
Maar heb jij ook die "1T command" aanstaan? Die kon ik namelijk ook niet op standaard snelheid aanzetten. Ik denk dat ik toch eens ga kijken voor wat beter geheugen.

• chim0
ja, ik had toen geheugen geleend van een vriend, omdat die niet meer werkte in z'n pc en mijne wel(heel vaag) maar het was dus een mooi reepje infineon cas2 ddr, en ik heb van dat hongerige twinmos.

naja, ik beetje spelen en het hoogst waaar ik op uitkwam is 149mhz cas2 alles max(ook 1t command)

• Dukey

Dukey

Topicstarter
Even voor de goede duidelijkheid. Ik overclock niet de processor HE. De enigste settings qua FSB die ik heb voor geheugen is HCLK, +33, en +66. Daar tussenin kan ik niets testen. Verder heb ik het wel eens geprobeerd samen met de processor en toen kwam ik ook uit op 150fsb en alles MAX (behalve dan die 1T command).

• chim0
ja, ik zou gewoon ff kijken hoe hoog je komt met HCLK +66. als ie dat doet op cas2 is het al best snel

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24
Kan je dan je fsb niet wat hoger zetten en dan hclck+33 doen of zo? Zal toch ook wel wat schelen denk ik zo? :?

• chim0
Op donderdag 18 april 2002 10:31 schreef Fire69 het volgende:
Kan je dan je fsb niet wat hoger zetten en dan hclck+33 doen of zo? Zal toch ook wel wat schelen denk ik zo? :?
klopt, maar volgens mij wiltie alleen maar z'n geheugen oc'en

• Dukey

Dukey

Topicstarter
Ik vindt het niet erg om mijn CPU ook over te clocken, maar waar ik mee zit is het feit dat de PCI en AGP bus mee omhoog gaan. Je kunt best wel serieuse problemen krijgen wanneer je te ver gaat (HD's die in 1 keer alles kwijt zijn bijv).

Pagina: 1