Toon posts:

Blijvende URL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT'ers,

Is het mogelijk om een URL altijd hetzelfde te houden, waar de bezoeker van de site ook naar toe gaat, ZONDER gebruik te maken van frames?

Bijvoorbeeld:

http://www.website.nl/ heeft 2 subdirectories: pages en content.

Als een bezoeker een bepaalde link klikt gaat ie naar:
http://www.website.nl/pages/welkom.htm
Dit adres staat dan ook in het adres-venster van de browser.

Ik wil dus dat er altijd http://www.website.nl/ blijft staan, waar men ook naar toe gaat...

Nogmaals. ik maak geen gebruik van frames, daarmee kan het gewenste effect volgens mij wel bereikt worden maar kan het dus ook zonder frames :?

Ik wil alleen gebruik maken van JAVASCRIPTS en/of CGI-SCRIPTS, heeft iemand een suggestie? (ik wil geen gebruik maken van CJB.NET of dergelijke, ik heb hiervoor een eigen domeinnaam) ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Volgens mij ligt dat aan de instellingen van je webserver. Daar kun je dat aan/uit schakelen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kan alleen met frames, je hebt namelijk geen controle over de adresbalk.

Gelukkig maar anders had ik wel een leuke Amazon.com clone kunnen bouwen en mensen hun cc-gegevens afhandig kunnen maken...

Maaruh laat me raden.. de klant vindt het lelijk? En snapt dus blijkbaar niet hoe internet werkt? :P

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Gewoon een nulframe aanmaken waar je je pagina in zet. Gebtuik je wel een frame, alleen is het niet boeiend.
code:
1
2
3
<frameset>
    <frame name="bla" src="index.cgi" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:07 schreef Bosmonster het volgende:

Maaruh laat me raden.. de klant vindt het lelijk? En snapt dus blijkbaar niet hoe internet werkt? :P
Nee, ik wil niet dat bezoekers de gehele directorystructuur van mijn site te zien krijgen, ook met het oog op een stukje beveiliging

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:17

André

Analytics dude

Op donderdag 18 april 2002 10:12 schreef Kaoniyu het volgende:

Nee, ik wil niet dat bezoekers de gehele directorystructuur van mijn site te zien krijgen, ook met het oog op een stukje beveiliging
Als mensen met de rechtermuisknop de properties van een pagina oprvragen zien ze ook waar de pagina staat, dus mensen die het willen komen heel simpel achter je dir-structuur. :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

[..]

Huh? Moet je je directory listings uitzetten? Of gewoon overal index.html's inzetten? En wat is er onveilig aan het zien van je lokatie? :?

Vergeet je dan niet je rechtermuisknop te disablen en alle statusbalk messages weg te moffelen? En open je hele site dan niet alleen in frames maar ook in een popup, das nog veiliger! :P Doh

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

[..]

LOL stukje beveiliging, waarom zet je die gegevens dan op internet... lekker belangrijk als bezoekers je dir structuur te zien krijgen, als je niet wil dat ze je dirs uitlezen zet dan in iedere dir een lege index.htm file.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, vergeet wat ik zei over een stukje beveiliging, ik bedoelde het anders, dat heb ik opgelost met .htaccess

cutter, jouw oplossing lijkt me een goeie, bedankt! :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In /14 zag ik laatst iets waarmee je blaat/index.html laat verwijzen naar /pages/content/b/l/a/a/t/script.php, misschien kan je daar iets mee?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op donderdag 18 april 2002 10:17 schreef Bosmonster het volgende:
Vergeet je dan niet je rechtermuisknop te disablen en alle statusbalk messages weg te moffelen? En open je hele site dan niet alleen in frames maar ook in een popup, das nog veiliger! :P Doh
Iemand met verstand van zaken :P (of regelmatige bezoeker van warez sites :+).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 16:17

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op donderdag 18 april 2002 10:17 schreef Bosmonster het volgende:
Fullscreen :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 10:11 schreef cutter het volgende:
Gewoon een nulframe aanmaken waar je je pagina in zet. Gebtuik je wel een frame, alleen is het niet boeiend.
code:
1
2
3
<frameset>
    <frame name="bla" src="index.cgi" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
</frameset>
Kleine toevoeging:

Zo'n frameset met 1 frame werkt niet in de Netscape 4-serie, je moet dan een 'dummy-frame' toevoegen:
code:
1
2
3
4
<frameset rows="100%,*">    
<frame name="dummy" src="blank.html">
</frameset>

Verwijderd

Anders maak je gebruik van php/asp en include je de bestanden. Kunnen ze niet zien waar ze vandaan komen. Al maak ik zelf gebruik van de "frames" oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:55 schreef Milkman_Dan het volgende:

Kleine toevoeging:

Zo'n frameset met 1 frame werkt niet in de Netscape 4-serie, je moet dan een 'dummy-frame' toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
<frameset rows="100%,*">
<frame name="bla" src="index.cgi" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
<frame name="dummy" src="blank.html">
</frameset>
Inderdaad, daar was ik inmiddels ook al achtergekomen, ThanX 4 the tip! :)
Door KuiF33nD - donderdag 18 april 2002 11:02

Anders maak je gebruik van php/asp en include je de bestanden. Kunnen ze niet zien waar ze vandaan komen. Al maak ik zelf gebruik van de "frames" oplossing.
Eehm.... leest het eerste bericht (de topic start) nog eens.... |:(

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
ondersteunt je host SSI?

als we dan toch bezig zijn is dat ook een optie :)

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:50 schreef Karp het volgende:
ondersteunt je host SSI?

als we dan toch bezig zijn is dat ook een optie :)
Ik geloof van wel, ik host de betreffende site op een Apache/1.3.6 Webserver, met een Advanced Account van XS4ALL.

Maareh... ik heb mijn 'probleempjes' inmiddels opgelost door de index een 'dummy' frame te geven en vervolgens heb ik diverse .htaccess bestanden gebruikt om bepaalde dirs en bestanden af te schermen.

:7

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 16:44 schreef Kaoniyu het volgende:
Eehm.... leest het eerste bericht (de topic start) nog eens.... |:(
Ik heb hem nog een paar keer doorgelezen (de topic start) maar ik zie je probleem niet.
Pagina: 1