Toon posts:

Oplossing voor fout bij lezen diskette?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Bij het lezen van een belangrijke diskette (geen backups) komt de volgende foutmelding:

Titel Messagebox "Error Copying File or Folder"

Error = "Cannot copy brief.doc: the file or directory is corrupted and unreadable."

Weet iemand of er nog iets te redden valt en zo ja, HOE? Bvd.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Je diskette is overleden. Je kan proberen met lost & found nog proberen wat te redden, maar reken er maar op dat de meeste documenten flink corrupt zijn.

Lost & fount is van Powerquest (makers van partition magic)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 09:53 schreef Metzie het volgende:
Je diskette is overleden.
Heeft het bijvoobeeld nog zin om hem in een Linux machine o.i.d. te stoppen? Bestaat er iets wat 'RAW' kan uitlezen, om zo misschien nog IETS van het document te recoveren?

Verwijderd

1. Voorzichtig met de hand ronddraaien en evt. stofjes eraf blazen (NIET spugen :P)

2. Diskcopy met ignore errors (schrijft sectoren die niet te lezen zijn met nullen), en dan kijken of je de file gewoon met Word kunt inlezen (meestal staat er nogal wat redundante zooi in een MSWord-document dus heb je redelijk veel kans dat het meeste wel ingelezen wordt).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:08 schreef Bunny het volgende:
2. Diskcopy met ignore errors (schrijft sectoren die niet te lezen zijn met nullen)
Kan dit ook onder Windows2000? Ik ken alleen parameter /V bij diskcopy. Hoe geef je die "ignore errors" aan?? Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Pfeeeeehw!! Dank allemaal!!! Lost & Found heeft uiteindelijk geholpen, al heeft het even geduurd voor ik een *kuck* werkende, niet-demo-versie gevonden had (lost&found.zip).
Nogmaals dank aan iedereen!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 15:35 schreef Eluwemcee het volgende:
Pfeeeeehw!! Dank allemaal!!! Lost & Found heeft uiteindelijk geholpen (...)
Nogmaals dank aan iedereen!
Ik heb een doos merci-chocolade gekregen van de gebruiker. Voel me erg schuldig, wil het op de 1 of andere manier met jullie tweakers delen... *D
Pagina: 1