Toon posts:

Windows 2000 Server Segmenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 windows 2000 servers met AD en SP2 geinstalleerd
allebei hebben ze hun eigen domein. De volgende gegevens zijn bekend over der servers:

SERVER1:
domeinnaam = DOMEIN_A.TD
IPNUMMER ETH0 = 192.168.0.1 (voor interne netwerk)
IPNUMMER ETH1 = 192.168.5.1 (voor koppeling tussen servers)

SERVER2:
domeinnaam = DOMEIN_B.TD
IPNUMMER ETH0 = 192.168.1.1 (voor interne netwerk)
IPNUMMER ETH1 = 192.168.5.2 (voor koppeling tussen servers)

Verder heb ik Routing and Remote Access geinstalleerd en een static route opgegeven. Het is nu mogelijk om vanaf een werkstation in domein A naar een werkstation in domein B te pingen.(dus van bijv. 192.168.0.20 naar 192.168.1.20)

Wat alleen niet lukt is dat ik in mijn netwerk omgeving beide domeinen zie op een workstation en daarin kan browsen.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
een trust tussen de twee domeinen aanmaken

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je bij RRAS niet beter aangeven (ipv een static route) dat je een Network Router wilt installeren? Een wizard neemt je dan de meeste zaken wel uit handen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Met een trust aanleggen tussen de 2 servers ben ik al bezig geweest.
Dit werkt bij mij op dit moment nog niet. Als ik naar AD domains and trusts ga, dan zie ik SERVER1 (zichzelf) staan, ik kies hiervan properties en ga naar trusts.
Als ik daar dan bij domains trusted by this domain een server add namelijk de andere server (SERVER2).

Als ik op beide computers de trust wil aanmaken, krijg ik elke keer de melding "Active Directory cannot verify the trust" the other site fo the trust relationship doesn't exist yet. enz.
the error code returned was: The security database on the server does not have a computer account for this workstation trust relationship.

de server wordt wel toegevoegd in het lijstje, maar bij relationship staat external en bij transitive staat no

Wat doe ik fout?