Toon posts:

Is mijn mobo nou stuk of niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 80 gig schijf erbij gekregen, en om die volledig te benutten moest ik mijn bios flashen (want de huidige bios ging las maar tot 65 gig).

Ik heb dus mijn bios geflashed en dat is succesvol gebeurd (volgens alle meldingen). Toen heb ik zonder een restart gelijk die nieuwe 80 gig schijf gepartitioneerd / geformateerd.

Daarna heb ik de computer geprobeerd weer opnieuw te booten, wat dus resulteerde in geen beeld. Nog een reset en ik kreeg weer beeld. Toen duurde de RAM check erg lang en kreeg toen de melding dat er iets niet goed was ingesteld.
Kon toen kiezen uit 2 opties: F1 = bios instellen & F2 = default settings.

Hier heb ik dus F1 gekozen en naar mijn weten alle settings goed gezet. Daarna wou hij niet meer opstarten. De ledjes op het MoBo geven aan dat ie een boot attempt doet, maar verder komt ie ook niet, ook niet na 10 minuten. Ik krijg dus ook helmaal geen beeld.

Nu is mijn vraag: Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Of is mijn moederbord nou gewoon kapot? Ik heb dus ook al geprobeerd om de CMOS te clearen, maar dat gaf geen resultaat.

Voor de geïntresseerde: ik heb een MSI 6309 Socket 370 MoBo

Thanx in advance.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet altijd na het flashen een reboot doen, maar als je dat niet doet, daar gaat ie normaal niet van stuk. Als je de pc aanzet krijg je dus wel het bios scherm, maar bij het booten loopt ie vast?

Verwijderd

Probeer eerst eens even je cmos te clearen met de jumper op het mobo

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:03
LOL, advanced versie van crossposten.

Dat de schijf al gepartioneerd en geformatteerd is komt vakers voor. Mijn IBM had er ook standaard al een 4 gig partitie op zitten. Denk dat dat is voor oude biossen.

Als je bios vreemd doet effe clearen (batterij eruit en metaal 1 min doorverbinden of met de jumper). De bios laad nu de defaults. 1e wat voor jou interessant is is dan hoe die de HD herkent.

Vind het btw tricky om te zeggen dat het de verkeerde bios is omdat je na het flashen wel beeld gehad hebt. Als het echt fout ging zou dat toch niet moeten kunnen :?

cmos al gecleared? Oude bios gesaved?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu dus helemaal geen beeld meer :(

Ik probeer het nog een keer om de CMOS te clearen (zodra ik thuis ben).

En ik heb dit bericht idd ook op hardwareforum.nl gezet, zodat ik meer kans zou hebben op reacties.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
Op donderdag 18 april 2002 09:46 schreef Terror het volgende:

Dat de schijf al gepartioneerd en geformatteerd is komt vakers voor. Mijn IBM had er ook standaard al een 4 gig partitie op zitten. Denk dat dat is voor oude biossen.
nee man, je rom op je hd wordt uitgelezen in de bios, niet de partitie.

en tegenwoordig komt het juist bijna nooit meer voor dat ze voor geformatteerd en gepartitioneerd worden
Pagina: 1