Toon posts:

TV aan netwerk hangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier in het bedrijf 3 verdiepingen, op de 2e verdieping hebben we een lichtkrant hangen.

Nu wil de directeur het HELE |:( gebouw heen tee'vee's ophangen met de statistieken van de dag.

En IK :'( de leerling ict mag het weer oplossen...

wat nu dus mijn bedoeling is: 1 pc met tv out, verdeelkast, alles over utp netwerk en dan omzetten naar coax naar tv

is dit een idee?

graag commentaar, suggesties, prijzen noem het maar op!

alles is welkom

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
laat maar gewoon coax aanleggen, moeilijk gedoe

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

sorry ik zie het probleem niet, is ook nog een leuke opdr8 ook.

Gewoon een gesloten coax TV circuit en 1 centraal punt waar het signaal dat circuit ingaat. Daar zet je idd een comp bij (die je in je netwerk hangt) die dan realtime de statistieken maakt en weergeeft op een TV-out, probleem opgelost. is echt niet zo ingrijpend hoor...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doen ze precies zo waar ik werk (Flipsen in Eindhoven).
Via UTP zijn alle TV aan elkaar geknoopt (ik neem aan niet met een HUB of switch in het centrum) en bij de TV wordt dat omgezet in een videosignaal en stereo geluid. Het voordeel van UTP gebruiken voor zoiets is dat je de normale infrastructuur kunt gebruiken in plaats van overal weer Coax gaan trekken.
Als je wilt kan ik wel eens kijken wat er op die kastjes bij de TV staat, wellicht kom je daar verder mee..

Verwijderd

Topicstarter
ja heel graag

heb net Conrad aan de lijn gehad, die raden het af om van coax>utp upt>coax gebruik te maken

hij raad aan direct coax aan te leggen maar das te duur, te veel werk en geeft te veel troep (van 2e verdieping naar beneden?!)

het moet desnoods via een zender/ontvanger

edit:

dus massaman, als jij mij zou kunnen vertellen hoe het precies gaat in jullie bedrijf zou ik je erg dankbaar zijn

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met draadloos?

ik moet zoveel mogelijk oplossingen verzamelen

• masaman
  • Niet online
Draadloos is meestal alleen interessant als je een 'mobiele' toepassing hebt (laptops, telefoons). Tenzij die schermen continue verplaatst worden zou ik voor een vaste installatie gaan. Met 3 verdiepingen heb je met draadloos zowieso misschien een probleem (staal - afscherming). Om hoeveel TV's zou het moeten gaan ?

Verwijderd

Topicstarter
onbekend aantal tv's

maakt dat wat uit?

en kan je dat schema van jou bedrijf sturen?

• masaman
  • Niet online
Heb net even gekeken naar de kastjes die aan de TV's zitten.
Kastje is van AT&T, typenummer 380A
Ben benieuwd of je daar iets mee kunt overigens, maar wie weet via hun site...

Ik kan je helaas geen schema opsturen, ben 'gebruiker' van het systeem, geen beheerder...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
coax hoeft niet veel troep te geven. Als je aansluitkastjes in de muur maakt en zo dan valt het nog wel mee.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
maar er is geen enkele coax kabel in het hele gebouw te vinden!

m.a.w. we moeten alles gaan leggen en dat kan dus gewoon echt niet!

beste is als het via utp kan

ik ga even kijken op de website van AT&T thnx masaman

Verwijderd

Kijk hier es,

http://www.kramerelectronics.com/

Als je wat nodig hebt,... effe mailen.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 18 april 2002 09:24 schreef LilBW het volgende:
Nu wil de directeur het HELE |:( gebouw heen tee'vee's ophangen met de statistieken van de dag.
Toch geen 50Hz gevallen hoop ik? Ik zou direct vertrekken als er overal van die piepdingen hingen.

Waarom gebruiken jullie niet de afgeschreven monitoren en pc's? Toen ik bij KPN Research zat, hadden ze kantoren vol (totaan het plafond!!!) met Eizo 17" monitoren. Die dingen piepen tenminste ook niet.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
dus dit zou em dan moeten zijn i guess???

maar dan nog een converter van 1. coax>utp en 2 utp>coax
(sluit de "tv server" boven in lan-ruimte aan, dan de verdeler, dan alles op utp via patches enz en dan terug naar coax de tv in)

Kramer at NAB 2002 - VM-51 - 1:5 Video Distributor
The Kramer VM-51 is an exceptionally high performance 1:5 Distribution Amplifier for video signals. It accepts one input and distributes the signal to five identical outputs using BNC connectors. The VM-51 is typically used for composite video sources such as VCRs, cameras, etc., but video bandwidth exceeding 360MHz allows it to be used also for high-resolution data/video signals, SDI (serial digital) video, and other specialized signals. The machine offers signal level and EQ fine-tuning. It is DC coupled throughout for maximal signal fidelity, resulting in signal non-linearity lower than 0.1% and differential gain lower than 0.05%. The VM-51 is rugged, dependable, and is housed in a miniature, smaller than Kramer TOOLS, enclosure.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 11:52 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Toch geen 50Hz gevallen hoop ik? Ik zou direct vertrekken als er overal van die piepdingen hingen.

Waarom gebruiken jullie niet de afgeschreven monitoren en pc's? Toen ik bij KPN Research zat, hadden ze kantoren vol (totaan het plafond!!!) met Eizo 17" monitoren. Die dingen piepen tenminste ook niet.
je kan het je voorstellen zoals euhm.....

als je uitgaat hebben zo toch vaak van die tv's hangen met al die foto's die langskomen? zoiets is het eigenlijk, heel simpel

ik heb verschillende oplossingen maar moet wel de goedkoopste/makkelijkste worden, en in ons geval is dat utp

moet ook prijzen weten eigenlijk |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb een prijs gekregen van black box, 1400 euro ex televisies

1x tv out kaart composite (299 euro)
1x splitter 5 aansluitingen (563 euro)
10x converter (comp.->UTP/UTP->comp.) (43.75 euro p/stuk)
coax kabel (kleine stukjes vanuit splitter naar converter en van converter naar tv) (ongeveer 30 euro?)
20x coax stekkertjes (10 euro?)

is dit wat?

Verwijderd

Topicstarter
ff een schop!

niemand verder reactie?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op donderdag 18 april 2002 14:22 schreef LilBW het volgende:
heb een prijs gekregen van black box, 1400 euro ex televisies

1x tv out kaart composite (299 euro)
1x splitter 5 aansluitingen (563 euro)
10x converter (comp.->UTP/UTP->comp.) (43.75 euro p/stuk)
coax kabel (kleine stukjes vanuit splitter naar converter en van converter naar tv) (ongeveer 30 euro?)
20x coax stekkertjes (10 euro?)

is dit wat?
mm.. behoorlijke prijzen :)
die convertors, comp->utp en andersom.. zijn dat speciale dingen (met electronica) of is dat gewoon een duur verloopje?

In principe kun je volgens mij gewoon een composite videosignaal over een utp kabel heentrappen.

Probeer dat eerst eens gewoon uit, of de lengte geen probleem geeft.
Pak 1 aderpaar (bv blauw) en zet daar een videosignaal op.
STP of FTP kabel is handig, dan is je hele kabel meteen afgeschermd. Anders imho gewoon alle aders aan de massa hangen (muv de signaaldraad natuurlijk)

Als dat werkt, en geen / niet teveel storing geeft op de TV....
dan een videokaart scoren met TVout (Matrox ofzo, perfecte kwaliteit)
en een composite splitbox.. 1 in, 10 uit ofzo......

UTP -> composite stekkertjes kun je zelf gewoon maken.
Pagina: 1