Toon posts:

ADSL modem tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home modem, en die wil ik graag gaan tweaken. Van Home naar Pro. Kan iemand me vertellen, of er veel problemen kunnen ontstaan? Krijg ik bijvoorbeeld problemen met MxstreaM, of met Planet?? Of kan ik ook mijn hele modem verzieken, door het tweaken? (leuke woordspeling!)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

als je nou een op search drukt. of nog beter. in de faq gaat lezen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Nope, de enige problemen die je kan krijgen is in de configuratie van die ADSL modem.
Met KPN en of je provider krijg je geen last.

Er is genoeg informatie te vinden, op deze site bijvoorbeeld :

http://www.bruring.com/adsl/index.php

'k Heb het pas ook gedaan en het is een eitje......

mocht je problemen krijgen kan je altijd terug naar de oorspronkelijke staat.

Succes !

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 april 2002 09:09 schreef SiDje het volgende:
Nope, de enige problemen die je kan krijgen is in de configuratie van die ADSL modem.
Met KPN en of je provider krijg je geen last.

Er is genoeg informatie te vinden, op deze site bijvoorbeeld :

http://www.bruring.com/adsl/index.php

'k Heb het pas ook gedaan en het is een eitje......

mocht je problemen krijgen kan je altijd terug naar de oorspronkelijke staat.

Succes !
Bedankt voor de site, ik was zelf ook nog opzoek naar een site die hele tweak goed uitlegd :)

39

Verwijderd

Nog een goede site, waar ik het mee heb gedaan is: Adsl Tweak >:)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

op ADSL - Alcatel Modem gehacked... staat ook hoe je de modem moet tweaken

en op

Veel voorkomende problemen bij de Alcatel Hack staan de meest voorkomende problemen bij het hacken van de modem

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toch vond ik het gebeuren een stuk prettiger werken nadat ik een vigor router gekocht had. Lekker un-tweaken en toch wat minder kans op vervallen garantie bij problemen.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 april 2002 11:33 schreef Helsie het volgende:
Toch vond ik het gebeuren een stuk prettiger werken nadat ik een vigor router gekocht had. Lekker un-tweaken en toch wat minder kans op vervallen garantie bij problemen.
tja als dat beter werkt koop ik liever wel een losse router ja.
Als ik mag vragen, welk type vigor heb jij? en wat koste die?
In pricewatch zie ik de volgende modellen staan:
Draytek Vigor 2000 € 220,-
DrayTek Vigor2200 € 233,-
Draytek Vigor2200USB € 235,-
DrayTek Vigor2200X € 294,-

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Draytek Vigor2200E € 164,- deze moet ik dus hebben (even opgezocht)

39

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 12:24 schreef Homedisc het volgende:
Draytek Vigor2200E € 164,- deze moet ik dus hebben (even opgezocht)
Gewoon ff een vraagje, waarom wil je een extra router kopen voor 164 euro ?
Wat denk je dan meer uit je adsl verbinding te halen wat je niet kan na een tweak ?
Tja, de garantie vervalt als je je modem tweaked, maar je kan toch weer terug naar de oorspronkelijke staat ? Dus, no problem at all.....toch ?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 18 april 2002 12:51 schreef SiDje het volgende:

[..]

Gewoon ff een vraagje, waarom wil je een extra router kopen voor 164 euro ?
Wat denk je dan meer uit je adsl verbinding te halen wat je niet kan na een tweak ?
Tja, de garantie vervalt als je je modem tweaked, maar je kan toch weer terug naar de oorspronkelijke staat ? Dus, no problem at all.....toch ?
Op zich heb je ook wel gelijk maar ik been een grote n00b op het gebied van netwerken (niet dat zo heel erg is maar toch)
Ook lees je veel dat je geen files (via MSN ICQ) kan sturen of moeilijk, al dat soort gekke dingen houd me eigenlijk een beetje tegen.
Ik zit nog te twijfelen wat ik zal gaan doen.

39

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik heb de tweak ook gedaan, maar het werkt als een zonnetje hoor. Met ICQ en MSN of wat dan ook geen enkel probleem. Gewoon een kwestie van de juiste poortjes open gooien.
Het is ideaal als je de modem hebt getweaked, een hub of switch erachter en klaar ben je. Je kunt een hele zwik pc's aansluiten.

Je laat de modem voor DHCP server spelen en je hoeft niks meer in te stellen. Ideaal!! :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 12:58 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Op zich heb je ook wel gelijk maar ik been een grote n00b op het gebied van netwerken (niet dat zo heel erg is maar toch)
Ook lees je veel dat je geen files (via MSN ICQ) kan sturen of moeilijk, al dat soort gekke dingen houd me eigenlijk een beetje tegen.
Wat betreft het versturen van bestanden via MSN/ ICQ, daar is al heel veel over geschreven. Het heeft ermee te maken dat MSN/ICQ niet zo goed overweg kunnen met NAT. Het probleem is op te lossen. .

Overigens heb je ook dit soort problemen met een (Vigor) Router, heeft dus niks met je modem te maken.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 12:58 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen "Die Hard" te zijn om die tweak uit te voeren, alles wordt je netjes voor gekauwd.
En mocht je onverhoopt toch problemen krijgen dan zijn er genoeg resources om het op te lossen, zonder dat je daarvoor kennis voor hoeft te hebben van netwerken.

Probeer het eerst eens, je kan altijd nog die router kopen. Ik zou zeggen zonde van het geld....maar ach,....geld moet toch rollen. ;-)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Okee, dan ga ik wel eerst idd die tweak doen, ik kan altijd nog wel die Vigor halen.

Bedankt :)

39

Verwijderd

wat bereik je dan met die tweak? want je d/l en u/l speed worden vastgesteld bij je telefooncentrale (dacht ik)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 20:21
|:(

Hier zijn al wel heel veel topics over geweest :)

Na de tweak wordt je modem een NAT router zodat je het internet met alle computers in je thuisnetwerk kan delen zonder een router te kopen.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Staat eigenlijk allemaal in de FAQ...

Maar met deze tweak hoeft de modem niet meer verbonden te zijn met een PC, hij hoeft dus alleen maar gekoppeld te worden aan een HUB/Switch. zodat iedereen die op het netwerk zit verbinding kan maken met internet door alleen een gateway in te stellen. en dat werkt heel handig *D

Edit: te laat! let wel op dat je niet meer via MSN bestanden kan versturen! dit komt door een bepaald protocol wat niet gemaakt kan worden oid. het ligt niet aan een poort die dicht zit...

BOINC stats

Pagina: 1