Toon posts:

Plexi tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me waarschijnlijk zo een via mini-itx bordje kopen en ben intussen aan het denken aan de kast dat ik ervoor zou maken...

Naar wat ik al allemaal heb gezien is er met Plexi enorm veel te doen, maar kan er me iemand wijzen op de pro's en cons, de do's en NOT todo's ? :? Splijt of brokkelt dit rap en wat is de beste manier om hier wat op te bevestigen ? Ik heb ergens gelezen dat je dit best doet met chemical welding of zo (8>

Is plexiglas trouwens steeds doorzichtig ? Ik zat te denken over een mod met ofwel donker plexi... van dat heel donker bruin zoals van een lasbril (da's toch ook plexi ?) ofwel om zo een doorschijnend te pakken en zit langs de buitenkant compleet af te schuren en dan wat leuke lighting langs de binnenkant plaatsen. Zou hiervan dan niet de complete plaat door oplichten ?

Alle tips zijn welkom... of ander, beter matriaal... ? Ik elk geval ga ik niet voor de doorzichtige look... als ik het binneste van m'n pc wil zien zet ik die wel open :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

gah niet naar een doe het zelf bedrijf zoals je in NL de gamma en praxis hebt maar gah naar een groothandel.. is veel goedkoper en kan je op maat laten maken. zij hebben verschillende diktes en kleuren :) :)

owja ik heb me mobo direct op een plaat lexaan (soort plexi) me mobo geschroeft en hij is nog zow stabiel als wat kortom geleid niet :P en dat is een groot voordeel..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Je zal wel plexi bedoelen, want datgene van een lasbril is namelijk mineraalglas, stervensduur en dan heb je nog maar 5x10CM...

Als je de mogelijkheid hebt om goedkoop aan glas te komen, moet je dat zeker niet laten. Plexi houdt namelijk nogal wat warmte vast, en glas een stuk minder...

In dikker plexi kun je metalen busjes plaatsen met schroefdraad (gewoon een gaatje boren, beetje secondelijm erin en de bus in 1 klap erin slaan), zodat je ook nog kunt demonteren. Als je dat niet doet, en het schroefdraad direct in het plastic tapt, dan werkt dat wel, maar zul je merken dat na 10 keer loshalen de boel gaat rammelen en het schroefdraad verslijt.

Sommige delen moeten geaard opgehangen worden, je kunt dan strookjes aluminium gebruiken (voor bijv. mobo) of een sleufje maken met een bovenfrees en in de sleuf een koperdraad leggen naar de diverse aardpunten. Als je ook nog creatief wilt doen, kun je met die aardpunten ook nog leuke figuurtjes maken.

Alle opgeruwde puntjes/vlakken in plexi lichten op, dus ook je zaagranden/gezandstraalde of geschuurde vlakken. Als je verlichting gaat gebruiken, let dat op de warmte die deze gaat uitstralen, niet dat 10minuten na ingeschakelde verlichting je kast als een pudding inzakt :)

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Aangezien ik ook met een plexi kast bezig ben (wel doorzichtig), vind ik dat idee van euss met die busjes wel erg goed. Ik wilde zelf afstandsbusjes gebruiken, maar dit is beter.

Alleen alles extra aarden is volgens mij niet zo heel erg nodig. Op 't stekkertje van voeding naar mobo zit ook aarde, en volgens mij gaat dat ook het hele plankje over. En op de molex plugjes zit ook aarde (0v), dus dat is ook wel voldoende volgens mij. (Correct me if I'm wrong)

...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 07:00 schreef Bas_f het volgende:
Aangezien ik ook met een plexi kast bezig ben (wel doorzichtig), vind ik dat idee van euss met die busjes wel erg goed. Ik wilde zelf afstandsbusjes gebruiken, maar dit is beter.
Lijkt me inderdaad ook wel goed te doen... enigste probleem vrees ik dat dit niet zo mooi overkomt als je er gaten in boort en busjes inplaatst

mm.. tenzij dat als ik alles zou afschuren dat het niet meer doorzichtig is en de busjes maar tot de helft van m'n plank doe komen. Dan zou dit langs de buitenkant totaal niet te zien zijn... toch ?
Alleen alles extra aarden is volgens mij niet zo heel erg nodig. Op 't stekkertje van voeding naar mobo zit ook aarde, en volgens mij gaat dat ook het hele plankje over. En op de molex plugjes zit ook aarde (0v), dus dat is ook wel voldoende volgens mij. (Correct me if I'm wrong)
Hier ben ik nog zo zeker niet van... m'n eerste mod was nogal crappy (en eigenlijk nooit volledig tot een goed einde gebracht) maar daar had ik een half hight videokaart voor met tv-out. Wat bleek (en versta ik me nog steeds niet aan...) die videokaart werkte niet zolang als dat er geen verbinding was tussen de vga EN de tv-out EN de KAST ! Dus die videokaart moest blijkbaar wel degelijk apart geaard worden. Dat heeft waarschijnlijk wat met de aarding van de monitor of zo ? :?

Thx voor de tips... als er nog iemand wat tips ala euss heeft... keep'em coming !