geen Sb 5.1 aanwezig?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Ik heb een sb live! 5.1 kaart erin hangen. OP de bigeleverde cd staat enkel de nl & Fr versie. Daar heb ik niets aan aangezien ik de UK versie wil.

Heb hier ook flink met de search gewerkt en dan komt er een hoop omhoog. maar geen oplossing

Ik heb het bestand SBL51_W9xME.exe gedownload voor liveware 3. Zodra dat uitgepakt is en ik de boel wil installeren krijg ik de vage opmerking dat er geen sb 5.1 kaart aanwezig is... Geloof me, die is er wel....

Hoe kom ik nu aan een stel fatsoenlijke drivers en Software voor die geluidskaart want ik begin het echt zat te worden ...

ps . os is 98se uk & w2k UK

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Is het misschien een gewone Live kaart??
of een Live (5.1) Player/Gamer etc.?

Zit nl verschil in drivers...

Verder tja...zou eerst proberen om de kaart onder 98 aan de praat te krijgen, win2k wilde bij mij nog wel eens kuren geven met herkennen van hardware..

Maar ook grote kans dat de kaart niet goed herkend word omdat de IRQ gedeeld of geblokkeerd word door iets anders...dus eerst alle andere kaarten eruit jassen dan de 5.1 op 1e PCI slot zetten en kijken wat er gebeurd...

Success in ieder geval, de Live reeks staat bekend om z'n kuren bij install (ok eerder eigenwijze drivers dan dat 't hardware is, maar toch)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
het ding geeft wel geluid hoor, met gewoon standaard drivers gaan de speakers wel trillen :)

Punt is dat ik wel wat aan de klank wil doen. Momenteel is de enige mogelijkheid hiervoor de bas & treble. Naar mijn mening moet ik bij de sblive! 5.1 en dat is ie echt (modelnr. sb0100) wel wat meer kunnen doen... toch ?

Waar ik overigenms gewoon van baal is het onvermogen van fabrikanten om een driver te maken die met alle versi evan die kaart werkt. Of op zijn minst gewoon duidelijk aan te geven wat bij wat hoort.

Denk hierbij ook maar eens aan 3com. met al hun revisies....

• Exirion
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Topictitel met iets minder vraagtekens.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 13:14 schreef Exirion het volgende:
Topictitel met iets minder vraagtekens.
zucht.... tis ook nooit goed bij de mods he

Verwijderd

Voor win2k moet je SBLiveXPDrvUpdate.exe downen.
Dat is inclusief mixer en audiohq.

Voor 98 weet ik et zo nie

Ik heb de zelfde kaart btw zelfde error ook gehad met 98 gewoon zoveel mogelijk drivers proberen

• JvS
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 18 april 2002 13:35 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

zucht.... tis ook nooit goed bij de mods he
Nouzeg! erg he? Dat-ie je topictitel wat netter maakt. Juist doordat wij het hier zo sober en redelijk net houden is dit forum wellicht een succes (al wil jij dat vast niet zo zien). Ga voortaan ff ergens anders zitten trollen.

verder: dit soort topics zijn nu al 1000en keren langs gekomen en creative heeft gewoon bedacht dat als je software wil, je dan een cd'tje moet bestellen op de site.

Voor images van die cd wil ik je warezboards aanraden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.