Printersever van router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ok, nog maar een keer. De eerste keer blijkbaar te weinig informatie gegeven en meteen een slotje gekregen.

Ik heb een USR8000 router. Deze kan ook als printerserver werken. Ik heb de printer aangesloten op de router en de software geinstalleerd op de PC. Er is een speciale driver voor de router om hem als printerserver te gebruiken deze heb ik ook geinstalleerd, zodat ik in plaats van de LTP1 poort de USR printerpoort kan selecteren. De pc kan printer nog steeds niet vinden.

Volgens de online handleiding mag ik hem niet op delen zetten. Ik moet hem gewoon selecteren als lokale printer.
Link handleiding http://www.usr.com/support/s-networking/s-networking-docs/online-manual/print.htm
Hierbij heb ik de stappen gevolgd voor Win2000.
Het netwerk werk gewoon. Hier staan drie systemen op aangesloten. 2 Pc's en 1 laptop. Ik heb het getest op 1 van de pc's en op de laptop.

De router geeft in het beheerdersmenu aan dat de printer ready is en dus gevonden is door de router.
Weet iemand wat ik verkeerd doe, of heeft iemand hier ervaring mee?

Systeem
2 PC's Windows XP Prof
laptop XP Home
Epson C80 printer
Firmware router 1.25
Besturing van de router is webbased via een ip adres. Hier kan ik voor de printer niets instellen.

geinstalleerde protocollen:
Client voor MS netwerken
Bestands -en printindeling voor MS netwerken
QoS pakketplanner
Nw Link Netbios
NWLink IPX/SPX Netbios
TCP/IP

Ok, dat was het zo'n beetje. Weet verder niets belangerijks te vertellen. Ik hoop dat dit genoeg info is om mij te kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Volgens mij is dit niet echt PNS, eerder NT, maar goed...

Heb je al gekeken of er toevallig een geupdate driver beschikbaar is voor XP?? Je hebt 't over de 2000 driver, terwijl je XP draait. Mogelijk geeft dat conflicten?
En verder.. ander OS al geprobeerd? (doet ie t onder een ander OS wel?)

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
De speciale driver voor om de printerserver poort te gebruiken van router is geschikt voor alle versies van Windows stonder er. Dit was de laatste versie die beschikbaar is. Ik heb alleen de stappen gevolgd zoals die stonden beschreven voor Win2000.
In een ander OS nog niet geprobeerd. Dit aangezien ik praktisch altijd gebruik maak van XP.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

:X

Verkeerd gelezen ;(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb deze router ook, en het heeft altijd goed gewerkt.
Heb je de USRPRTSHR wel op het goede ip staan(standaard 192.168.123.254)?
Dit kun je instellen bij eigenschappen van printer -> tabblad poorten -> selecteer USRPRTSHR -> klik op poort configureren -> vul het ip van de router in.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je de printer nou uiteindelijk wel toegevoegd als Lokale Printer?? Dat moet nl wel!! Geen netwerkprinter kiezen!

Dit Printen over het netwerk met een soort "Lokale Printer" trucje heet LPR printing. Je kan dus ook zelf een LPR poort aanmaken en die dan gebruiken voor je printer. Dit zou uiteindelijk net zo goed moeten werken als met de officiele drivers.

Hoe je een LPR poort moet toevoegen kan je in dit PDF bestandje lezen. De beschrijving is eigenlijk bedoeld voor de SMC Barricade, maar die kan je voor jouw router ook wel voor gebruiken!

PS In de PDF handleiding staat op pagina 8 dat je moet controleren of "LPR Byte Counting" uit staat, maar bij mij (en veel anderen) moet je die dus wel aanvinken anders werkt et nog niet!

Wees consequent, maar niet altijd

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 07:05 schreef SH007 het volgende:
Ik heb deze router ook, en het heeft altijd goed gewerkt.
Heb je de USRPRTSHR wel op het goede ip staan(standaard 192.168.123.254)?
Dit kun je instellen bij eigenschappen van printer -> tabblad poorten -> selecteer USRPRTSHR -> klik op poort configureren -> vul het ip van de router in.
Heb geprobeerd te bekijken of die het goede ip heeft. Echter, bij het klikken van eigenschappen geeft die een foutmelding.
Hij zegd het volgende:
Er is een fout opgetreden tijden de foutconfiguratie. deze bewerking wordt niet ondersteund.

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 10:11 schreef Ook het volgende:
Heb je de printer nou uiteindelijk wel toegevoegd als Lokale Printer?? Dat moet nl wel!! Geen netwerkprinter kiezen!

Dit Printen over het netwerk met een soort "Lokale Printer" trucje heet LPR printing. Je kan dus ook zelf een LPR poort aanmaken en die dan gebruiken voor je printer. Dit zou uiteindelijk net zo goed moeten werken als met de officiele drivers.

Hoe je een LPR poort moet toevoegen kan je in dit PDF bestandje lezen. De beschrijving is eigenlijk bedoeld voor de SMC Barricade, maar die kan je voor jouw router ook wel voor gebruiken!

PS In de PDF handleiding staat op pagina 8 dat je moet controleren of "LPR Byte Counting" uit staat, maar bij mij (en veel anderen) moet je die dus wel aanvinken anders werkt et nog niet!
Bedankt voor de tip. Zal effe kijken wat hier staat, maar het is wel voor SMC. Maakt dat wat uit?

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 18 april 2002 19:10 schreef IndoBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. Zal effe kijken wat hier staat, maar het is wel voor SMC. Maakt dat wat uit?
Nee, de manier van printen (LPR Printing) is voor alle routers met een printerpoort hetzelfde. Het enige is de "LPR Settings - Queue name" die LPR of lp kan zijn, maar dat moet je maar even testen..

PS: Op de driver download site van USRobotics staat dat er 2 versies zijn van de 8000 router; de USR8000 en de USR8000A. Van de printserver-driver voor de 8000A is inderdaad maar 1 versie voor alle windows platformen. Van de printdriver voor de "normale" USR8000 zijn 2 soorten drivers beschikbaar (1 voor 98/ME en 1 voor NT/2000/XP). Weet je wel zeker dat je de USR8000A hebt?? Anders heb je nl de verkeerde driver te pakken en moet je deze USR8000 driver hebben die speciaal voor NT/2000 geschikt is!

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 22:53 schreef Ook het volgende:

[..]

Nee, de manier van printen (LPR Printing) is voor alle routers met een printerpoort hetzelfde. Het enige is de "LPR Settings - Queue name" die LPR of lp kan zijn, maar dat moet je maar even testen..

PS: Op de driver download site van USRobotics staat dat er 2 versies zijn van de 8000 router; de USR8000 en de USR8000A. Van de printserver-driver voor de 8000A is inderdaad maar 1 versie voor alle windows platformen. Van de printdriver voor de "normale" USR8000 zijn 2 soorten drivers beschikbaar (1 voor 98/ME en 1 voor NT/2000/XP). Weet je wel zeker dat je de USR8000A hebt?? Anders heb je nl de verkeerde driver te pakken en moet je deze USR8000 driver hebben die speciaal voor NT/2000 geschikt is!
Ik heb gekeken voor een driver voor de USR8000. Daar stond ook dat die driver van USR800A geschikt was voor de USR8000. Dus die heb ik gepakt. Die andere heb ik nog niet geprobeerd. Dat is namelijk een oudere.
Ik heb ook alle stappen genomen die in het PDF filetje stonden. Hij doet het nog steeds niet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Ok jongens het is gelukt. Voor genen die dit probleem ook hebben of misschien nog krijgen. Ik heb dus niet de laatste driver gebruikt die andere die ook geschikt is voor NT.
Bedankt voor jullie hulp.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 20 april 2002 15:48 schreef IndoBoy het volgende:
Ok jongens het is gelukt. Voor genen die dit probleem ook hebben of misschien nog krijgen. Ik heb dus niet de laatste driver gebruikt die andere die ook geschikt is voor NT.
Bedankt voor jullie hulp.
Heb je nou de USR8000 of de USR8000A driver gebruikt..?

• IndoBoy

IndoBoy

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:06 schreef Ook het volgende:

[..]

Heb je nou de USR8000 of de USR8000A driver gebruikt..?
Die USR8000. Maar het gekke is, als je dus zoekt naar drivers voor de USR8000, staat die van USR8000A er ook bij. Die waren de nieuwste, dus die had ik ook meteen gepakt. Een beetje stom van ze dat ze die ook bij de USR8000 drivers erbij zetten. Zo krijg je meteen het idee dat die USR8000A drivers ook geschikt zijn voor de USR8000.
Maar ja hij doet het. Bedankt voor jullie hulp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik kick dit topic omhoog omdat ik hetzelfde probleem probleem heb.

Mijn USR8000 router vind mijn printer, Canon S520 niet zo aardig.

Maar in plaats dat hij in het beheerdersmenu "Printer ready" aangeeft zegt hij alleen "Device error" als zodra printer aanzet, hij detecteert dus wel of de printer aan/uit is.

USR zegt dat ht waarschijnljk aan de kabel ligt, dat kan misschien wel kloppen aangezien ik een printerkabel van onbekende afkomst uit een oude doos heb gevist.

Nu wil ik een nieuwe printerkabel kopen... maar nu zie ik dat er twee verschillende soorten zijn: standaard (goedkoop) en bi-directioneel (iets duurder).

Zou het kunnen dat de router een bi-directionele kabel nodig heeft om de printer te kunnen aansturen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Giblet
  • Laatst online: 10:19

Giblet

Dingen

volgens mij heb je geen bi-directionele kabel nodig, je kan dat ook uitvinken als het goed is bij je instellingen voor je printer, heb je dat al geprobeerd?

• Johnny
  • Laatst online: 09:51

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Giblet schreef op 06 March 2003 @ 19:07:
volgens mij heb je geen bi-directionele kabel nodig, je kan dat ook uitvinken als het goed is bij je instellingen voor je printer, heb je dat al geprobeerd?
Verder dan dit kom ik nog niet:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hoogstrate/printer.jpg

De router wil gewoon niks met de printer doen, ik kan niks instellen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1