Toon posts:

videokaart met tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik heb laatst, via xp, een video kaart geprobeerd op de tv te krijgen. Het omzetten van pc naar tv gaat wel maar de tv gaf geen beeld. Dus ik dacht dat xp wel zou terug schakelen van tv naar monitor. Dat deed ie dus niet. Dus ik heb hem uit gezet en weer aangezet. Nu geeft hij steeds drie of meer piepjes als je de pc aanzet. En hij start ook niet verder op. Nu is mijn vraag, wat is er aan de hand met die videokaart. Ik zelf denk dat de instellingen zo zijn ingesteld dat hij op tv is ingesteld. Of is hij gewoon stuk....

Verwijderd

haal alle hardware eruit en zet het er weer in (goed aandrukken) alstie dan nog steeds piept is er iets stuk...

de manier waarop ie piept verteld meestal al een hoop :+

Verwijderd

is het al opgelost? :?

• Morbid2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 12:26
Mhhhh, raar. Ik had 1st het zelfde probleem: Mn tv-out aangezet (lees tv als device geselecteerd). Toen ik daarna weer naar huis ging en mijn computer weer aansloot op mn monitort krreg ik ook geen beeld: sterker nog, ik moest terug om aan dezelfde tv mn device weer op monitor te zetten :D |:(

Daarna een nieuwe monitor gekocht... deze schakelt nu wel automatisch terug van tv naar monitor (vaag maar waar) :7

Verwijderd

Uhh ja.

Dat is het nadeel van GF2 en GF3 kaarten. Alleen de GF2MX en alle GF4 kaarten hebben een 'echte' Twinciew mogelijkheid, zodat je TV en PC tegelijk beeld hebben.

Of anders een Matrox G550 Dual Head. hah.. ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef Hooi het volgende:
Uhh ja.

Dat is het nadeel van GF2 en GF3 kaarten. Alleen de GF2MX en alle GF4 kaarten hebben een 'echte' Twinciew mogelijkheid, zodat je TV en PC tegelijk beeld hebben.

Bedoel je dat dan dat de monitor de originele resolutie houdt? Dan klopt het wel, maar ik kan met mijn GF2 Ultra ook gebruik maken van Twinview (800*600).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

SoLiD_DoGG, als het hier om een nvidia kaart gaat, zou ik als ik jou was maar eens gebruik maken van TVtool. Die heeft een optie om TV en monitor tegelijk aan te sturen, wat door de drivers van nvidia zelf niet wordt ondersteund. (behalve met twinview kaarten) Zelf heb ik een GF2PRO en de drivers laten zelf ook niet toe om beide devices tegelijk te gebruiken, maar met TVtool is dit wel mogelijk..

Hier staat tekst

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 10:57 schreef Smarron het volgende:

[..]

Bedoel je dat dan dat de monitor de originele resolutie houdt? Dan klopt het wel, maar ik kan met mijn GF2 Ultra ook gebruik maken van Twinview (800*600).
Hee, tof. ;)

Normaal hebben de andere GF2 kaarten geen Twinview, het is TV of Monitor, nooit beide. Zelffs de GF3'Jumbo Golden Sample' van Gaiward die ik hier even had kon het niet. Ook niet met TV-Tool. Tegenwoordig heet 't trouwens weer nView..

Verwijderd

tvtool maakt het voor mij wel mogelijk om op beide tegelijk te VIEW'en :) alleen niet op 1024x768 zoals wel mogelijk is als ik em overschakel naar TV... maar dat boeit niet... ut werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
kep alles eruit gehaald maar het werkt nog niet. Ik kan dus ook geen tv tool gebruiken omdat ik helemaal geen beeld heb. De pc start niet eens :(

Oja en met die Gforce kaarten..... Ik heb de Tvtool op mijn viper550 gebruikt om twinview aan te zetten en het werkt perfect. Beeld op pc en beeld op tv :9

Maar weet iemand wat die piepjes aan het begin betekenen wanneer ik de pc opstart???? Het zijn er 3 geloof ik of 4.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 23:27 schreef SoLiD_DoGG het volgende:
kep alles eruit gehaald maar het werkt nog niet. Ik kan dus ook geen tv tool gebruiken omdat ik helemaal geen beeld heb. De pc start niet eens :(

Oja en met die Gforce kaarten..... Ik heb de Tvtool op mijn viper550 gebruikt om twinview aan te zetten en het werkt perfect. Beeld op pc en beeld op tv :9

Maar weet iemand wat die piepjes aan het begin betekenen wanneer ik de pc opstart???? Het zijn er 3 geloof ik of 4.
kijk even in het boekje van je mainboard

het aantal piepjes verteld wat er kapot / mis is :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
heb je je bios al gereset?

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Piepjes tijdens het opstarten betekend dat je bios iets vreemds detecteert. En ik kan me niet voorstellen dat je in je bios wijzigingen hebt aangebracht om je tv aan te sluiten.

Al eens geprobeert om de stroom compleet van het systeem af te halen (= stekker eruit). Even wachten en opnieuw proberen.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
kaart los in het slot?? even goed aandrukken, die agp sloten zijn erg gevoelig.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 10:53 schreef Hooi het volgende:
Uhh ja.

en de radeon x500... ik kan 3 devices tegelijk aansturen.. monitor.. 2de monitor (dvi) en tv :D (met radeon8500)

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 12:16 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

en de radeon x500... ik kan 3 devices tegelijk aansturen.. monitor.. 2de monitor (dvi) en tv :D (met radeon8500)
Ik heb mij de afgelopen twee dagen trouwens in de Radeon7500/8500 zitten verdiepen. Die twee kaarten hebben de Theatre chip als TV/CRT controller.

http://www.rage3d.com/radeon/r3dtweak/
http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?s=&forumid=22

De 7500-DDR/PRO en alle 8500 kaarten. Die chip heeft dus de 'overscan' functie gewoon in de driver, wat volledig TV beeld geeft zonder die beruchte balken levert dus Twinview zoals het bij NVidia heet, maar dan goed in plaats van brak.

De 7500DDR/PRO kost ca. 120 Euro en presteert als een GF2Ultra . En de 8500 in elke uitvoering is sneller dan een GF3Ti200 of GF4MX. Voor net boven de 200 Ero.
Zeg dus maar gelijk aan een GF4Ti4200. :+
En die aardige Canadezen hebben veel minder last van prestatie verlies bij lagere kloksnelheden.! HAH !

Who needs NVidia ? Not Me ! ;)
Pagina: 1