Ik ben bezig een pc te upgraden en zie in een PCI slot een insteekkaartje zitten, met een 2-cijferig dispay en 2 groene ledjes hiernaast.
Iemand enig ID wat dit is?
Iemand enig ID wat dit is?
Verwijderd
intern wel of niet?Op woensdag 17 april 2002 23:42 schreef Ozric het volgende:
Nee, geen externe connectoren erop en pic heb ik zo 123 niet..
dat zou idd ook kunnen.Op woensdag 17 april 2002 23:44 schreef Ozric het volgende:
Zou het misschien zo'n hardware-matig restore-kaartje zijn die ook op scholen wordt gebruikt?
als die al bestaan dan zou er toch iets van een rommetje op moeten zitten die te flashen is, anders heb je er natuurlijk niets aan, want voor je het weet wordt er weer een nieuw virus geschreven dat niet tegengehouden wordt.Op woensdag 17 april 2002 23:45 schreef basch het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord van hardwarematige virusscanners... Wie weet!
Verwijderd

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
heb je hem al getest? kaart in je pci slot en dan booten, als het goed is zie je die cijfers lopenOp donderdag 18 april 2002 00:53 schreef Ozric het volgende:
Ik weet niet of er nog iemand wakker is, maar ik heb het kaartje er ff uitgehaald en op het kaartje staat in kleine letterjes: mini PCI test card. Vaag, nooit van gehoord..
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Verwijderd
Niet zo moeilijk, het enige wat zo'n kaart doet is kijken wat er gebeurt. Als iets of iemand met je harddisk gaat klooien zoals formatteren, of BIOS flashen, etc, grijpt die kaart in. Tis net zoiets als dat Trend Chipaway anti-virus wat je in veel BIOSjes ziet tegenwoordig.Op woensdag 17 april 2002 23:49 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
als die al bestaan dan zou er toch iets van een rommetje op moeten zitten die te flashen is, anders heb je er natuurlijk niets aan, want voor je het weet wordt er weer een nieuw virus geschreven dat niet tegengehouden wordt.
dus dat lijkt me eerlijk gezegd niet wat het is, maar ik ben wel heel benieuwd naar pics.
Dit is dus precies het kaartje in de pc. Weet je toevallig ook de betekenis van die codes, anders heb ik er nog niks aanOp donderdag 18 april 2002 02:03 schreef JTS het volgende:
Mocht tijdens het opstarten dus iets fout gaan, kan met behulp van zo'n kaartje dus achterhaald worden welk onderdeel van de hardware niet in orde is. Dit wordt dan weergegeven op twee led-displays, in een hexadecimaal formaat.
Vaak zitten op dit soort testkaarten ook nog ledjes, die aangeven of de voedingsspanningen binnen de marges zijn.
Op deze manier is dus heel snel te achterhalen waarom een pc niet wil opstarten en wat er defect is.
Sneller idee: zoek de merk van je BIOS en ga naar de fabrikant-Op donderdag 18 april 2002 15:26 schreef JTS het volgende:
Even naar Google gaan en daar zoeken op "BIOS POST code"|:(
Oslik blyat! Oslik!