Toon posts:

Onbekende hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een pc te upgraden en zie in een PCI slot een insteekkaartje zitten, met een 2-cijferig dispay en 2 groene ledjes hiernaast.

Iemand enig ID wat dit is? :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pics
nummers
en zitten er nog connectoren op?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen externe connectoren erop en pic heb ik zo 123 niet..

Verwijderd

is het niet zo een ding die je pc checkt als hij opstart??
boot je pc en kijk of er iets gebeurt met die cijfers.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:42 schreef Ozric het volgende:
Nee, geen externe connectoren erop en pic heb ik zo 123 niet..
intern wel of niet?
en weet je zeker dat het in een PCI slot zit, of lijkt het op een PCI slot

nog leuker, trek dat ding eruit en kijk of het systeem wil starten.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien zo'n hardware-matig restore-kaartje zijn die ook op scholen wordt gebruikt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:44 schreef Ozric het volgende:
Zou het misschien zo'n hardware-matig restore-kaartje zijn die ook op scholen wordt gebruikt?
dat zou idd ook kunnen.
maar zoals ik al zei, gewoon eruit trekken en kijken of het systeem boot.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, intern ook geen connectoren helemaal nada

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gehoord van hardwarematige virusscanners... Wie weet!

Verwijderd

Topicstarter
WinXP moet erop, misschien dat ie em herkent...

Later info

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:45 schreef basch het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord van hardwarematige virusscanners... Wie weet!
als die al bestaan dan zou er toch iets van een rommetje op moeten zitten die te flashen is, anders heb je er natuurlijk niets aan, want voor je het weet wordt er weer een nieuw virus geschreven dat niet tegengehouden wordt.

dus dat lijkt me eerlijk gezegd niet wat het is, maar ik ben wel heel benieuwd naar pics.

Verwijderd

Hier staat een stukje over virusscanners, als je naar beneden scrollt staat er ook iets over hardwarematige scanners... er staat ook een plaatje bij, lijkt de kaart hierop? Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~j.dekort1/Index/Virussen/Virusscanner/thunderbyte_hwkaart.gif

Wie weet is er ook wel een versie met een display?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt er niet echt op. De kaart op je pic heeft een soort IDE connectoren, de kaart in genoemde pc heeft helemaal niks aan connectoren, zowel in- als extern niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of er nog iemand wakker is, maar ik heb het kaartje er ff uitgehaald en op het kaartje staat in kleine letterjes: mini PCI test card. Vaag, nooit van gehoord..

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Waarschijnlijk een test kaartje om je PCI bus te checken. Misschien ooit gebruikt bij een reparatie en vergeten er uit te halen :?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Waarschijnlijk zoiets als dit

Afbeeldingslocatie: http://www.ultra-x.co.uk/Images/qppci2.jpg

Linkje

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 00:53 schreef Ozric het volgende:
Ik weet niet of er nog iemand wakker is, maar ik heb het kaartje er ff uitgehaald en op het kaartje staat in kleine letterjes: mini PCI test card. Vaag, nooit van gehoord..
heb je hem al getest? kaart in je pci slot en dan booten, als het goed is zie je die cijfers lopen

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nog een plaatje (alleen dan zwart/wit)
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-tools.com/qp_pci.gif

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Bij iedere pc wordt tijdens het opstarten eerst een "Power On Self Test" (POST)uitgevoerd. Tijdens deze test worden alle onderdelen van de hardware gecontrolleerd. Voor ieder onderdeel van de test (of beter: testS) geldt een bepaalde code die afhankelijk is van het merk van het BIOS. Voor het uitvoeren van een test wordt de desbetreffende code op de PCI-bus gezet. Mocht tijdens het opstarten dus iets fout gaan, kan met behulp van zo'n kaartje dus achterhaald worden welk onderdeel van de hardware niet in orde is. Dit wordt dan weergegeven op twee led-displays, in een hexadecimaal formaat.
Vaak zitten op dit soort testkaarten ook nog ledjes, die aangeven of de voedingsspanningen binnen de marges zijn.
Op deze manier is dus heel snel te achterhalen waarom een pc niet wil opstarten en wat er defect is.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Topic-starter: Tref jij het ff, volgens mij heb je een prachtig handig stukje hardware!

Verwijderd

Vooropgestelt DAT het bij hem hier ook om zo'n kaartje gaat...;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
Op woensdag 17 april 2002 23:49 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

als die al bestaan dan zou er toch iets van een rommetje op moeten zitten die te flashen is, anders heb je er natuurlijk niets aan, want voor je het weet wordt er weer een nieuw virus geschreven dat niet tegengehouden wordt.

dus dat lijkt me eerlijk gezegd niet wat het is, maar ik ben wel heel benieuwd naar pics.
Niet zo moeilijk, het enige wat zo'n kaart doet is kijken wat er gebeurt. Als iets of iemand met je harddisk gaat klooien zoals formatteren, of BIOS flashen, etc, grijpt die kaart in. Tis net zoiets als dat Trend Chipaway anti-virus wat je in veel BIOSjes ziet tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 02:03 schreef JTS het volgende:
Mocht tijdens het opstarten dus iets fout gaan, kan met behulp van zo'n kaartje dus achterhaald worden welk onderdeel van de hardware niet in orde is. Dit wordt dan weergegeven op twee led-displays, in een hexadecimaal formaat.
Vaak zitten op dit soort testkaarten ook nog ledjes, die aangeven of de voedingsspanningen binnen de marges zijn.
Op deze manier is dus heel snel te achterhalen waarom een pc niet wil opstarten en wat er defect is.
Dit is dus precies het kaartje in de pc. Weet je toevallig ook de betekenis van die codes, anders heb ik er nog niks aan |:(

Verwijderd

Even naar Google gaan en daar zoeken op "BIOS POST code"|:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 18 april 2002 15:26 schreef JTS het volgende:
Even naar Google gaan en daar zoeken op "BIOS POST code"|:(
Sneller idee: zoek de merk van je BIOS en ga naar de fabrikant-

AMI: www.ami.com
Award/Phoenix: www.award.com

en anders ff naar www.wimsbios.com - staat van alles en nogwat over BIOS gerelateerde troep.

Overigens, mocht je besluiten dat je toch niet zoveel aan dat kaartje heb, stuur mij ff een mail (zie profile) want ik kan hem zeker gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1