Heb vandaag de platenspeler maar weer eens van zolder gehaald, fijn naar Nazareth, Genesis en Pink Floyd luisteren, maar ik vroeg me af hoe dat lampjessysteem nou in elkaar steekt. Ik kan op mijn Micro Seiki tafel met 2 knopje de pitch bijstellen, en zou dat dan moeten kunnen aflezen op zon vaag lampjessysteem dat onder het "draaiende gedeelte" zit zegmaar.
Kan iemand me uitleggen hoe ik nou de juiste snelheid instel?
Vraag 2: Is het noodzakelijk de platenspeler te aarden? Met die aardeaansluitingen op versterker en platenspeler bedoel ik dan.
Vraag 3: Waar kan ik het beste oude lpŽs mee schoonmaken?
En als bonusvraag; hoe test ik snel of mijn speakers niet uit fase staan?
Ow ja, welke tweaker speelt er eigenlijk nog "normale" non-dance lpŽs? Ik heb zelf vandaag Toxicity van System of a Down op lp aangeschaft.
En vinden jullie ook niet dat ouwe versterkers veel mooier klinken?
Ik heb vandaag een Pioneer SA van heeel oud aan mn vage Dual en Schneider speakers gehangen (heb er verder geen info van kunnen vinden) en het klinkt echt stukken beter dan met mn vorige (Akai) versterkertje. Heb trouwens ook ff álle contactjes en plugjes schoongemaakt, opnieuw gestript en met contact cleaner ingespoten, dat merk je ook wel.
Zow, dat was een lap tekst, ik had geen id dat ik zoveel vragen had
Kan iemand me uitleggen hoe ik nou de juiste snelheid instel?
Vraag 2: Is het noodzakelijk de platenspeler te aarden? Met die aardeaansluitingen op versterker en platenspeler bedoel ik dan.
Vraag 3: Waar kan ik het beste oude lpŽs mee schoonmaken?
En als bonusvraag; hoe test ik snel of mijn speakers niet uit fase staan?
Ow ja, welke tweaker speelt er eigenlijk nog "normale" non-dance lpŽs? Ik heb zelf vandaag Toxicity van System of a Down op lp aangeschaft.
En vinden jullie ook niet dat ouwe versterkers veel mooier klinken?
Zow, dat was een lap tekst, ik had geen id dat ik zoveel vragen had