Toon posts:

upgraden PII-300

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mijn vader wil graag Emperor: Battle for dune gaan kopen, alleen is zijn pc niet goed genoeg meer voor dit spel. Hij heeft nu een PII-300 (slot 1), en een 4Mb AGP STB Velocity riva 128 grafische kaart. Hoe is deze pc het beste te upgraden zodat ie weer eventjes mee kan (tot ongeveer jan 2004).

Zelf zat ik te denken een Leadtek GF 2 MX 200 voor 49 euro, maar is deze kaart een beetje goed? En als het kan ergens een processor upgrade, maar geen idee waar die te halen en hoe snel erin kan of hoe duur dat is. Iemand enig idee of wat tips?

Verwijderd

Wat voor chipset heeft het mainboard ? of wat voor merk/ type is het ?
Mischien kan er nog een snellere PII/PII of Celeron op, die je in slot versie evt wel tweedehands kan vinden.

In combinatie met een leuk videokaartje is dat waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dit soort topics zijn niet echt gewenst.

maar wat dacht je van een duron 1000, wat ram erbij en een GF2Mx erbij.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Je hebt een PII-300, dat waarschijnlijk op een Intel LX chipset draait.
Deze heeft als nadeel dat hij slecht met nieuwe AGP kaarten werkt.
Persoonlijk zou ik een nieuw mobo en cpu kopen, eventueel meteen met videokaart.
Daarna geheugen had en voeding, eventueel brandblablaaa enz. bla

Actions speak louder than words

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Een nieuwe mobo + cpu kopen. Een celly 1000mhz, 256kb is nu maar 110 euro ofzo. En een mobo ook zoiets, en koop gewoon een GeForce 2 MX 400 64MB. Allemaal niet zo duur, en toch redelijk spul :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Dell Dimension XPS D300, merk moederbord weet ik niet want dat staat uiteraard nergens vermeld. Chipset ben ik vergeten te kijken gister toen we hem open hadden, maar kan ik wel een keer opzoeken. Maar als een snellere videokaart niet (goed) werkt, dan houdt het op, maar is daar enige informatie over te vinden?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Terw_Dan het volgende:
dit soort topics zijn niet echt gewenst.

maar wat dacht je van een duron 1000, wat ram erbij en een GF2Mx erbij.
Jouw minder slimme reactie is ook niet echt welkom hoor!

Hij heeft een Pentium en jij wilt gaan upgraden naar een Duron? Zoek de fout.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op woensdag 17 april 2002 23:20 schreef Lusch het volgende:

[..]

Uhhm :? ;) Slot 1 > Socket A misschien?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef _jero_ het volgende:
Het is een Dell Dimension XPS D300, merk moederbord weet ik niet want dat staat uiteraard nergens vermeld. Chipset ben ik vergeten te kijken gister toen we hem open hadden, maar kan ik wel een keer opzoeken. Maar als een snellere videokaart niet (goed) werkt, dan houdt het op, maar is daar enige informatie over te vinden?
Zoek maar eens uit of het moederbord een AGP-slot heeft. Zo ja, dan kan je iedere nu te verkrijgen videokaart erin stoppen.
Verder is het fijn te weten welk chipset er op je moederbord zit. Aan de hand daarvan kun je bepalen wat voor een processor er in kan.

Mij lijkt het het beste als je een redelijk goede videokaart koopt (a la MX-400) en wat meer geheugen. Dan kun je weer eventjes vooruit. Of dat tot 2004 is durf ik te betwijfelen.

Verwijderd

Het beste kan je het MB niet vervangen omdat dat vaak niet 'normaal' in die kasten van dELL past.

Daarom maar CPU en Mem upgraden + vid. card. Op de (zeer overzichtelijke :'( ) Intel site bestaat een schema met welke P3 je op een bord met een bepaalde bussnelheid en chipset kan duwen.

Heb ooit naar een zelfde soort geval gekeken; mijn conclusie: een niewe kast+voeding+mb+cpu+vid.card zijn goedkoper (qua levensduur en toekomstige upgrades) dan zo'n systeem upgraden... Succes :)

Verwijderd

Hmmz, die Dell heeft idd een 440 LX chipset, mischien kun je het beste het advies van Go0s maar opvolgen dan, alleen ben er niet zeker van of een standaard ATX mainboard wel in die Dell kast past.

Verwijderd

rag er een pentium 3 slot 1 500 mhz in ofzow en een simpele tnt2 m64 ! daar draait het spelletje best goed op.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:20 schreef Lusch het volgende:

[..]

ehh, hij wil een PC waar hij nog minstens 2 jaar mee kan doen.
het goedkoopste gaat dan echt een duron met nieuw mobootje worden.
intel is leuk, maar als je dat ding gaat upgraden, ben je net zoveel kwijt als een mobo met een nieuwe duron 1000 of 1200 erop.
je kunt nu wel een PII450 of een PIII600 erop zetten (afgezien at het max is van dat systeem) of mogelijk een tualatin, maar dat is allemaal duurder dan nieuw mobo met cpu.

en een duron kun je makkelijk op een pentium mobo zetten. Met een hamer past alles.
/me zegt niet dat het ook daadwerkelijk werkt

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
http://www.inno3d.com/q_a_2.html#3

Je kan eventueel de Graphics Aperture Size in de bios wat hoger zetten. Zal niet altijd werken.

Actions speak louder than words

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:31 schreef Dymlos het volgende:
rag er een pentium 3 slot 1 500 mhz in ofzow en een simpele tnt2 m64 ! daar draait het spelletje best goed op.
Ik zou meer geld uit geven voor de grafische kaart (€100,-)en dan een celeron 1000 + convertor (€120,-). Dat gaat stukken sneller dan een pentium 600. Die dingen zijn amper meer te krijgen en zijn in verhouding (dus) veel te duur.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:16 schreef Go0s het volgende:
Een nieuwe mobo + cpu kopen. Een celly 1000mhz, 256kb is nu maar 110 euro ofzo. En een mobo ook zoiets, en koop gewoon een GeForce 2 MX 400 64MB. Allemaal niet zo duur, en toch redelijk spul :)
Klopt, alleen dan geen celly, maar een duron 1.2 Ghz, met MX 200 kaartje, of MX 400 32Mb (64 Mb op een gf 2 is onzin), en dan zoveel mogelijk hergebruiken, kom je toch nog steeds uit op ongeveer 682 euro. Maar dat is inderdaad een optie, maar ik zou ook graag willen weten wat je nog aan zijn bestaande pc kan upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:34 schreef Lusch het volgende:

[..]

Ik zou meer geld uit geven voor de grafische kaart (€100,-)en dan een celeron 1000 + convertor (€120,-). Dat gaat stukken sneller dan een pentium 600. Die dingen zijn amper meer te krijgen en zijn in verhouding (dus) veel te duur.
Uhm.. ja.. maar ik weet alleen dus niet wat de maximum cpu is die er nog op werkt, denk niet dat een celeron 1 gig gaat werken. Maar als het zou werken zal het natuurlijk wel leuk zijn. Erg handig als er geen moederbord boekje bijzit, en dat er ook niet op het moederbord zelf staat wat het is :(

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:43 schreef _jero_ het volgende:

[..]

Uhm.. ja.. maar ik weet alleen dus niet wat de maximum cpu is die er nog op werkt, denk niet dat een celeron 1 gig gaat werken. Maar als het zou werken zal het natuurlijk wel leuk zijn. Erg handig als er geen moederbord boekje bijzit, en dat er ook niet op het moederbord zelf staat wat het is :(
probeer sisoft sandra es om te achterhalen wat voor plank je hebt.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

slot A??? bedoel je geen slot 1??? of....

slot A, was dat nou weer

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:52 schreef Gompy58 het volgende:
slot A??? bedoel je geen slot 1??? of....

slot A, was dat nou weer
SLOT 1 = PII, PIII celeron
SLOT A = AMD Athlon (classic)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, zal morgen sisoft sandra even draaien :)

Slot A is de AMD versie van Slot 1, dus die insteek-kaart-cpu's.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 17 april 2002 23:55 schreef _jero_ het volgende:
Goed idee, zal morgen sisoft sandra even draaien :)

Slot A is de AMD versie van Slot 1, dus die insteek-kaart-cpu's.
SECs zijn dat Single Edge Cartridge :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

[topic=386224/1/100]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.