[router/ ftp]welke poort mappen voor PASV ftp?

Pagina: 1
Acties:

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Ik gebruik winroute pro op m'n server (incl. NAT dus) om te routen.

FTP op de server loopt allemaal goed, dwz. uploaden (incl. fxp'en) en downloaden.

Alleen: van mijn ftp naar een andere ftp fxp'en lukt niet.

Volgens mij heeft dit te maken met passive, en moet poort 20 openstaan, maar ik weet niet precies hoe het zit.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Verwijderd

hmmm niet veel reacties.. is het dan zo'n moeilijke vraag?
in iedergeval weet ik het niet.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

In flashfxp als je flashfxp gebruikt tenminste kan je in de opties inzetten welke poorten te gebruiken, deze map je door naar je localhost en en je zet je extern ip adres ook in het invulveld en dan zou het moeten werken.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

ik zit met zelfde probleem

heb je er al een antwoord op gevonde

of iemand anders?!?

Verwijderd

Volgens mij moet je voor PASV ftp de poort 1 lager dan waarop de ftp-server draait open zetten. Standaard dus poort 20, maar als je ftp server bijv op poort 6666 draait dan moet je dus 6665 open zetten.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan in serv-u ftp gewoon een passive port range open zetten. bijvoorbeeld 8000-8006. dat heeft verder niks te maken met de poort waarover je ftp loopt. dan moet je dus in je router die poorten 8000-8006 mappen. hoeveel poorten je gebruikt hangt van het aantal connecties af, ik heb zelf maar wat gedaan eigenlijk.

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 23:23
Het zit dus zo:

Poort 21 is je commando poort, daarmee log je in en krijg je reply terug.Als je data download, dus ook na commando 'ls' wordt dat vanaf de server verstuurd, standaard op poort 20. Als je passive ftp aanzet gaat dit anders. Dan geeft de client de poort aan waarover de data verstuurd moet worden. Dan zegt de client 'ik wacht op deze poort op je data' en de server stuurt dan naar die poort op de client.

Daarnaast is fxp anders dan ftp. Bij fxp wordt er ook passive ftp gebruikt maar dan wordt ook het IP adres verandert waar de data naartoe gestuurd moet worden. De server moet het dus toestaan om opeens naar een ander ip adres de data te versturen. Dit is normaal gesproken uitgezet en moet op beide servers aangezet worden. Hoe dit gaat moet je maar met Google op zoeken, dat weet ik ook zo niet uit m'n hoofd.

Verwijderd

ik ben nogal noob op dit gebied

en snap niet zoveel van jullie verhaal!!

ik zit dus zelf achter een winroute client
en op de gateway staat ook nog zonealarm
ik heb mijn ftp op poort 2790
en deze heb ik in zonealarm bij incomming en outgoing tcp vrijgegeven.
verder heb ik bij winroute een poort mapping aangemaakt
(wat dat is weet ik niet percies)

en als iemand probeerd mijn ftp te connecten lukt da wel
maar diegene krijgt de list niet doorgestuurd
en na 20 seconde ongeveel wordt hij gedisconnectet

ik wel met BulletProof FTP Server

zou iemand de moeite willen doen om te helpen
door of hier wat te replyen
maar wat makkelijker is mij te msnen (francesco@home.nl)
of op mirc --> /sever irc.tweakers.net #huiskamer (the place to be!!)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Om even in te haken op het ftp probleem:

Ik ben bezig om met behulp van Guild FTP een server op te zetten. De pc waarop ik dat doe is een client verbonden via een switch -> cable met server. Nu draait op die server ook al een ftp.

Dus ik wil er zelf ook 1.

Poort 2790 wil ik op draaien
Met AnalogX prog die poort open gegooid maar nog geen geluk !

Wie helpt me ? :)
Pagina: 1