mainboard, vaag usb||ps/2 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik heb een oud moederbord, en ik heb dus een probleem met de 'connector' voor de ps/2 muis. Ik heb een aansluiting voor de ps/2(die tegelijkertijd een usb poort blijkt te zijn ofzow) die een beetje lijkt op een com poort.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1708524238
maar hier word gezegt, in mijn boekje, dat dit een ps/2 poort is, en op internet ook:
linkje 1
linkje 2 (pdf)

een normale ps/2(& usb) poort ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1678566451

plz... need help...

[list]TXpro PC82c371TX
[/list]
[list] Supports ATX FORM CARD containing PS/2 Mouse, USB interface x2, and Infrared connectors(optional)
[/list]

• bolluserectus
  • Laatst online: 22-04 20:05
Heb je er nog/al een hekje bij??

Volgens mij is de indeling die je laat zien voor een gecombineerd PS/2 / USB hekje namelijk..??
Heeft Asus ook gehad, erg moeilijk aan te komen volgens mij.

Succes.

Actions speak louder than words

Verwijderd

Het kan in ieder geval wel een ps/2 poort zijn. Ik heb een PC-Chips (pentium 1) moederbord met zo'n connector en die was voor een ps/2 muis. Vaak staat het wel op het moederbord geschreven wat voor connector het is.
Een groter probleem is misschien wel om de connector ook daadwerkelijk te gebruiken. Het kabeltje dat je hiervoor nodig hebt, is namelijk redelijk zeldzaam. Ik heb hem destijds zelf gemaakt, maar dan moet je wel de pin-out kennen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volgens mij zat er bij Tomato mobo ook zo''n ding.
weet niet of ik daar alle connectors van had, maar ik zal eens kijken.

• Grablinco
Op woensdag 17 april 2002 23:00 schreef bolluserectus het volgende:
Heb je er nog/al een hekje bij??

Volgens mij is de indeling die je laat zien voor een gecombineerd PS/2 / USB hekje namelijk..??
Heeft Asus ook gehad, erg moeilijk aan te komen volgens mij.
Succes.
is dat dus wat davie bedoelt?
Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef davie het volgende:
Het kan in ieder geval wel een ps/2 poort zijn. Ik heb een PC-Chips (pentium 1) moederbord met zo'n connector en die was voor een ps/2 muis. Vaak staat het wel op het moederbord geschreven wat voor connector het is.
Een groter probleem is misschien wel om de connector ook daadwerkelijk te gebruiken. Het kabeltje dat je hiervoor nodig hebt, is namelijk redelijk zeldzaam. Ik heb hem destijds zelf gemaakt, maar dan moet je wel de pin-out kennen.
ik heb dacht ik wel eens iets gezien bij 'google-image-search' over welke draadjes je waarmee moet verbinden, maar ik snapte het niet helemaal...
ik zal het nog wel zoeken om te laten zien...
Op woensdag 17 april 2002 23:22 schreef Terw_Dan het volgende:
volgens mij zat er bij Tomato mobo ook zo''n ding.
weet niet of ik daar alle connectors van had, maar ik zal eens kijken.
jah, als je dat zou willen doen :P

• Grablinco
ik heb net even gezocht, en ik heb genoeg informatie om zelf zo'n snoertje te maken, alleen heb ik zelf nog niet zo'n aansluiting, maar daar moet ik nog iets op vinden...

zo ziet het slotje op de HD eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2059563160

en hier weet ik nu dus de kleurtjes die ik moet gebruiken en welke functie ze hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2682985728
--> wat ik hier in het moederbordje prik, die moet ik mixen met het eerste plaatje, ik denk dan dat het moet lukken...

• Grablinco
ik zit nu dus met een probleem... die snoertjes die ik heb hebben een andere kleur, geel, blauw, groen, rood.
dat is dus geel ipv zwart, en alles zit op een andere plaats...
"help!!"
Pagina: 1