Toon posts:

Digitale Foto's op SVCD via DVD>TV

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die het nog niet wisten, met NERO 5.5+ kun je VCD en SVCD gebruiken/branden om een CDROM dan op je DVD-speler via je TV de foto's stuk per stuk op je gemak te bekijken beeldvullend.

Je gebruiukt een tijdelijke directory waarin je al je plaatjes ongeacht de resolutie als .jpg bestand in gooit,
die sleep je dan naar het lege vlak van VCD of SVCD en brand hem.

Er zit geen verschil in kwaliteit tussen de VCD en SVCD met foto's terwijl dit met VIDEO wel zo is natuurlijk.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

harry. ;)

Ik heb gewoon een video-out op me digitale camera, kan ik zo me foto's aan iederen laten zien op de tv. 8-)

Whatever.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Dat wist ik al.
Voor meer van dit soort, maar betere truukjes kunnen geinteresseerden ook bij www.vcdhelp.com terecht. Daar staan een aantal methodes duidelijk uitgelegd.

Nero werkt(te) niet perfect. Je kan volgens mij bv geen subdirectories aanmaken en menu's om te kiezen. Bv. vakantie-cd->engeland, japan, etc in aparte menu's.

Maar dat was 5.4 die ik had geprobeerd (leve m'n pioneer dvd-speler die ook CDrw kan slikken), dus ik weet niet of de nieuwe 5.5 deze features wel heeft. Maar via www.vcdhelp.com kun je wel progjesnamen vinden die wel zoiets kunnen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Meendering, ik had dat van jouw mogelijkheid met je Coolpix
al ergens anders gelezen, maar daar kunnen we niet mee vergelijken, een vrien van mij heeft de 950, erg mooi....

Mijn oudje Casio QV200 heeft ook TV-OUT.

-HIERBOVEN bedankt voor je tip, maar met de nieuwere 5.5+
kun je ook subdirs. en menu's maken.......

Verwijderd

Ik wist dit nog niet. Hoe kun je de foto's dan verwisselen? Is het een soort slideshow of kun je de foto's selecteren?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Op donderdag 18 april 2002 20:35 schreef some1else het volgende:
Ik wist dit nog niet. Hoe kun je de foto's dan verwisselen? Is het een soort slideshow of kun je de foto's selecteren?
Je krijgt een menu voorgeschoteld (kan je zelf instellen) en via de nummertjes of forward/backward kan je bladeren. Wel cool :)

No production networks were harmed during this posting

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Op woensdag 17 april 2002 22:40 schreef meendering het volgende:
harry. ;)

Ik heb gewoon een video-out op me digitale camera, kan ik zo me foto's aan iederen laten zien op de tv. 8-)
de video-out op je camera levert een resolutie, gelijk aan dat van de display op je camera (hangt misschien van de camera af). dat is over het algemeen lager dan vcd/svcd resolutie.
ik heb het ook wel eens geprobeerd en de resolutie via vcd is beter dan via de camera!
als je een breedbeeld tv hebt dan is de methode via de vcd de beste.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
doe eens op download.com
de Ulead DVD PictureShow downe.
De geregistreerde versie kan 99 foto`s per map maken, je krijgt 3 mappen per beeld en kunt er ook mp3tjes bij invoegen.
Daarmee kun je ook van dvd naar videoband om op te nemen.
Uitleg in een Computer Idee van een paar weken geleden.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kan iemand mij dan vertellen hoe je die menuutjes en subdirs kan krijgen dan :?

als ik losse pics versleep, pakt ie ze wel. Maar zodra ik een hele directory er heen wil slepen ( is wel handig als je meerdere categorieen wil hebben ;)) dan krijg ik toch echt mooi acces denied.

En ja ik heb Nero 5.5+

edit:

hmmm menuutjes maakt ie zelf aan zie ik nu... nu nog maar de vraag hoe je subdirs maakt :) en is het nou dat je maar max 99 pics kan krijgen erop :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op vrijdag 19 april 2002 20:57 schreef LuNaTiC het volgende:
Kan iemand mij dan vertellen hoe je die menuutjes en subdirs kan krijgen dan :?

als ik losse pics versleep, pakt ie ze wel. Maar zodra ik een hele directory er heen wil slepen ( is wel handig als je meerdere categorieen wil hebben ;)) dan krijg ik toch echt mooi acces denied.

En ja ik heb Nero 5.5+

edit:

hmmm menuutjes maakt ie zelf aan zie ik nu... nu nog maar de vraag hoe je subdirs maakt :) en is het nou dat je maar max 99 pics kan krijgen erop :?
Als je het over die van Ulead hebt, idd.
soms minder, maar dat ligt aan de muziek die je er bijdoet.
3 mappen per beeld en dan tot je cd vol is.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nee ik bedoelde eigenlijk Nero ;)

Ulead heb ik wel (full version, dus geen problemen mee qua limiet ofzo).

misschien ligt het aan mij, maar volgens mij kan ik bij DVD Pictureshow nergens kiezen voor stilstaande images (als in: ik kan zelf kiezen wanneer ik een andere pic wil zien).

Volgens mij moet het altijd automatisch, en dat vind ik best wel jammer.

Vandaar dat het me handig leek als Nero het wél kon.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Lunatic, hier heb ik een link van een collega/affiliate van me
die byzonder goed op de hoogte is van NERO en DVD-spelers, hij
legt ook uit hoe dat met het met het menu moet.

http://dvdstuff.at/home

Verwijderd

nero is wel geinig en werkt perfect maar dat dvdpicture show vind ik makkelijker en mooier (menu en muziek). Helaas hapert het geluid op mijn dvd speler (kenwood). iemand hetzelfde probleem ?
Pagina: 1