Toon posts:

2 HD's? 1? 0! Beetje vaag, weet niet wat te doen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, m'n eerste post, meteen maar een leuke...

M'n harde schijf werkt niet meer goed. Had een virus, waardoor de HD niet meer werkte. Opstartdiskette er in, formatteren, en klaar, zou men denken. Niet dus, werkte niet.
Met heel veel geklooi FDISK op kunnen starten, toen eindelijk wel formatteren. WinXP CD er in, en installeren maar. WinXP geeft echter andere partities aan dan DOS [FDISK]. Klooien, klooien, klooien, maar ik kom er maar niet uit.
Eindelijk heb ik dan toch WinXP zover gekregen dat 'ie aan de slag gaat. Krijg ik een fout in de trand van Process1_inaccesable of Inaccesible_boot_device oid... En kan ik weer opnieuw...
Windows 98 werkt echter wel gewoon goed.... :'(
Komt iemand dit probleem misschien enigszins bekend voor?
Of heeft iemand hier een oplossing voor?

Nu eerst slapen, hoop dat iemand van jullie zo knap is mij geholpen te hebben, als ik morgen wakker wordt...

Verwijderd

Probleem komt mij (gelukkig) niet bekend voor.
Maar heb je ook al een low level format gedaan?
Als het dan ook nog zo vreemd zou zijn dan zou ik het niet weten..

Succes ermee...

Verwijderd

Windows XP (enkel Pro denk ik)gebruikt NTFS-partities en die kunnen niet standaard gelezen worden door Windows98
Windows98 gebruikt FAT32-partities en deze kunnen dan weer niet standaard gelezen worden door Windows XP

ben niet 100% zeker dat dit het probeem is maar kijk het ff na ;)

• Faler
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2015

Faler

[DPC]Clan_Delft

ben niet 100% zeker dat dit het probeem is maar kijk het ff na ;)
Ik weet wel 99% zeker dat WinXP Fat32 kan lezen, no diss intended.
Ietsje meer info kan geen kwaad: je zegt dat Win98 wel gewoon werkt. Bedoel je dat je een multiboot systeem hebt??

Een mogelijke oplossing:
Alles WEER formatteren. Daarna opstarten met bootflop (halen @ http://www.bootdisk.com), de FDISK gebruiken die bij XP is geleverd om NTFS primary partitie te maken (of Fat32, zou volgens mij gewoon moeten werken...). Dan WinXP nog een keer proberen te installen.

Nu een vraag aan de echt knappe, niet-falende, wel-XP-gebruikende tweakertjes: heet dat ding nog steeds FDISK in XP of bestaat dat niet meer???

edit:

Ding heet tegenwoordig blijkbaar diskmanagement...dus dat wordt een oude fdisk op de bootflop zetten en die gebruiken (of kan je diskmanagement ook op de bootflop zetten?? Iemand???)

C++ is the only language where your friends are allowed to touch your privates

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 11:45

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Misschien fdisk /mbr al geprobeert? zo zet fdisk de standaard master boot record terug. Mocht het virus hier nog in zitten zal die tijdens het opstarten niet meer geactiveerd worden.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Ik heb zelf xp home editie hier, maar ik kan toch echt Xp zelf laten formatteren, en eventueel partitioneren.

Ook had ik de keuze tussen Fat 32,of Ntfs.Xp had alleen wel een lichte voorkeur voor de laatste.

Gewoon in het bios duiken, Cd rom als eerste boot device en gaan er mee.Wat dat betreft een verademing hoor xp. :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja, zal proberen iets duidelijk te zijn...
Ik heb geen multi-boot, heb gewoon vele malen geformatteerd, dan weer eens XP installeren, dan Win2k [zelfde fout als XP], en dan 98. Die laatste werkt wel....
Heb ook het volgende geprobeerd: HD van mn broer er bij in [pri. mas.], WinxP installeren op eigen schijf, rebooten [HD er uit] en kijken maar: boot niks. WinXP CD er weer in, en dan maar eens repareren. Kan wel aanmelden bij die installatie, kan ook wel de MBR terugzetten [trouwens ook al gedaan met FDISK] en de BootCfg draaien, maar nog steeds niks werkend...

Ik kan dus wel op de HD schrijven [in XP], moet dus maar eens even kijken of ik een oude schijf op de kop kan tikken.... En daar dan XP op draaien.

Verwijderd

Mogelijk kun je het probleem verhelpen met PartitionMagic.
Hier heb ik hele goede ervaringen mee! ;)

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:30
zucht ...

gewoon de WindowsXP cd er in stoppen en dan in de bios instellen dat hij moet booten vanaf de cdrom

dan krijg je gewoon de install van windowsXP voor je en kan je dus IN DE SETUP je schijven instellen (patities maken - formateren als NTFS of FAT32) dus gewoon aangeven wat je wilt doen (zelf zou ik FAT32 kiezen, omdat je dan nog een keer terug kan booten naar dos en dan je schijf benaderen)

dus het enigste wat je nodig hebt is je Windows XP CD

gewoon goed lezen wat er staat en ik ben er zeker van dat jij daar wel uit gaat komen .. kan gewoon niet verkeerd gaan ;)

succes !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 09:00 schreef Sonic- het volgende:
zucht ...
Zucht ff met je mee...

Heb dus [als zovaak] m'n XP CD'tje er in gestopt, doe het een en ander, en altijd als op het WinXP aankomt geeft 'ie een fout. Kwam deze twee tegen:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

Vaag... [toch?]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Welkom Kanu_-_. Leuk dat je ons hier ook komt vermaken.
ja, mijn idee is eig gewoon alles formatteren.
Dan win98 erop
en in win98 XP cd erin en dan XP installeren.
XP kan alle schijven lezen, mits ze goed zijn gepartitioneerd en geformateerd zijn.

Kijk dus eerst ff of je wel de schijf goed gepartioneerd hebt, want zo'n fout heb ik ook al eens gemaakt en kwam er pas na een half uur achter.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 09:32 schreef Kanu_-_ het volgende:

[..]

Zucht ff met je mee...

Heb dus [als zovaak] m'n XP CD'tje er in gestopt, doe het een en ander, en altijd als op het WinXP aankomt geeft 'ie een fout. Kwam deze twee tegen:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
PROCESS1_INITIALIZATION_FAILED

Vaag... [toch?]
Helemaal niet vaag. http://support.microsoft.com en dan zoeken op die meldingen.

Wat voor controller heb je? IDE/SCSI
Indien IDE is dit een geintegreerde controller?
Zo niet, heb je de drivers geladen met [F6] bij booten van de CD?

Voorbeeld:
Systeem met bootdisk op Promise contoller.

Ze systeem aan.
Plaats XP CD.
Bij setup scherm op [F6] drukken (staat onderin in het scherm).
XP drivers flopske plaatsen in diskdrive.
En installatie vervolgen.

Dit is zo simpel als wat. Sommige moederborden kunnen dit probleem zelfs hebben met geintegreerde controllers, dan moet je dus eerst die drivers op de kop zien te pikken.

PS: Win2K drivers werken soms ook, maar meestal niet.

WB
Pagina: 1