Ik heb een AMD Athlon 1600 op een Soltek SL75-KAV moederbord, nou maakte de koeler een bult lawaai (Spire koeler) ben ik daar mee aan het kloten geweest. Toen zette ik de computer per ongeluk aan zonder koeler erop. Direct weer uitgezet, maar processor rookte heel iets, zat nog wel een laagje koelpasta op. Nu heb ik de laatste paar dagen last dat de computer helemaal vast loopt, hij reageert dan nergens meer op. Het gebeurt op de meest vreemde momenten. Als je hem direct weer opstart wil hij nog wel eens direct in het begin vastlopen als hij windows in komt (Windows XP draai ik). De ene keer draait ie 2 uur door, en de andere keer nog geen 5 minuten. Ik kan nog niet ontdekken dat hij bij een bepaalde bezigheid vastloopt. Ik hoop dat iemand dit kan verklaren.
Verwijderd
De verklaring geef je zelf toch al? Tenminste, dat is _een_ verklaring. Misschien dat de vastlopers een andere oorzaak hebben (dat zou je beter kunnen onderzoeken), maar het is goed mogelijk dat je processor een halfgaar is en daarom het systeem soms laat hangen.
Mijn Celeron 533 had precies dezelfde problemen. Hij had een jaar lang op 904 (!) gedraaid. Tot een maand geleden ging dat goed, toen ging 'ie spontaan hangen.Als je hem direct weer opstart wil hij nog wel eens direct in het begin vastlopen als hij windows in komt (Windows XP draai ik). De ene keer draait ie 2 uur door, en de andere keer nog geen 5 minuten. Ik kan nog niet ontdekken dat hij bij een bepaalde bezigheid vastloopt. Ik hoop dat iemand dit kan verklaren.
Meestal bevroor 'ie gewoon in Windows (XP Pro). Dus ook geen blue screen, maar echt helemaal vast. Deed niets meer.
Als dat bij jou ook zo is... nou ja, lees hier beneden maar.
Binnen een week ging het van 'af en toe hangen' naar een compleet onwerkbaar systeem. Even later was 'ie echt dood.
Ik denk dat het bij jouw processor ongeveer hetzelfde gaat...
Punctuality is the politeness of kings
Rook zeg je? Dan zie k t helaas somber in voor je
misschien dat je via garantie nog iets kan ritselen?
Verwijderd
Rook zegt niet alles, vaak is het gewoon de koelpasta, lijm of stickertje dat aan het fikken is.
Toen ik mijn systeem in elkaar zette wilde hij eerste niet werken, dus ik prutsen. Toen zette ik bewust mijn PC aan om te kijken of ik beeld kreeg en dacht ik laat de koeler er even af (koeler plaatsen is immers spannend werk i.v.m. afbrokkelende core enzo). Het was de bedoeling om de PC toch maar een seconde of tien te laten draaien, nou dat heb ik geweten!
De processor wordt heel snel heeeeel heet
. De rook sloeg eraf, dus ik zwaar in paniek. Dacht dat ik een splinternieuwe Athlon 800 (was toen nog je van het) had vernield.
Bleek dus de koelpasta te zijn en mijn systeempje draait inmiddels als anderhalf jaar zonder problemen.
Probeer anders eens een nieuwe install van windows zonder (hard- en software) tweaks en kijk of dat helpt.
Toen ik mijn systeem in elkaar zette wilde hij eerste niet werken, dus ik prutsen. Toen zette ik bewust mijn PC aan om te kijken of ik beeld kreeg en dacht ik laat de koeler er even af (koeler plaatsen is immers spannend werk i.v.m. afbrokkelende core enzo). Het was de bedoeling om de PC toch maar een seconde of tien te laten draaien, nou dat heb ik geweten!
De processor wordt heel snel heeeeel heet
Bleek dus de koelpasta te zijn en mijn systeempje draait inmiddels als anderhalf jaar zonder problemen.
Probeer anders eens een nieuwe install van windows zonder (hard- en software) tweaks en kijk of dat helpt.
Verwijderd
Al een keer een geheugentest gedaan ??Op woensdag 17 april 2002 22:14 schreef maxxmad het volgende:
Nu heb ik de laatste paar dagen last dat de computer helemaal vast loopt, hij reageert dan nergens meer op.
Ik had vandaag vrij dus ik heb de computer weer ff onderhanden genomen. Koeler en processor maar even helemaal schoongemaakt. Op de koeler zat een of ander gummi-achtig stickertje, dat heb ik er afgehaald, en de processor zat helemaal onder de koelpasta, dat heb ik ook maar even schoongemaakt. Even koelpasta gehaald, en alles overnieuw geplaatst, en voila, tot nu toe nog geen crash weer gehad. De leverancier van mn computer dat is een grote
, kan er niks van. Heb onderhand de volgende problemen al gehad:
*SB live geluidskaart die niet deed
*32mb ipv 64 mb videokaart
*liep eerst goed, maar na plaatsing van 2 netwerkkaarten en een ISDN kaart wou hij bijna niet meer lopen, zat win98SE op, dat liep dus voor geen meter, dus toen maar XP erop
*2 netwerkkabels geleverd gekregen, die beide niet goed waren, connectors maakten geen contact
*Tot de constatering komen dat je PC op 1,11 GHz loopt, ipv 1,47 GHz, bleek een switchfoutje op het moederbord te zijn
Na ong. 2 1/2 maand is het eindelijk goed! (hoop ik)
*SB live geluidskaart die niet deed
*32mb ipv 64 mb videokaart
*liep eerst goed, maar na plaatsing van 2 netwerkkaarten en een ISDN kaart wou hij bijna niet meer lopen, zat win98SE op, dat liep dus voor geen meter, dus toen maar XP erop
*2 netwerkkabels geleverd gekregen, die beide niet goed waren, connectors maakten geen contact
*Tot de constatering komen dat je PC op 1,11 GHz loopt, ipv 1,47 GHz, bleek een switchfoutje op het moederbord te zijn
Na ong. 2 1/2 maand is het eindelijk goed! (hoop ik)
Pagina: 1