Toon posts:

[algemeen] pinnacle pctv

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pinnacle PCTV USB, altijd keurig kunnen gebruiken, en genoten van alle ruis in het beeld en de "perfecte" kwaliteit van het mono geluid, de bsod en overige vastlopers nam ik op de koop toe. MAAR DIT:

Ik installeer windows XP op mijn oude pc waar ik de PCTV USB op had aangesloten (je gaat toch niet denken dat ik mijn nieuwe pc hiermee vervuil ....) Athans, dat wou ik. Er blijken helemaal geen XP drivers voor te bestaan. (al kijk je op de site van pinnacle zelf, stopt het lijstje bij de 2000).

Nu vraag ik me dus enkele dingen af over dat ding: Ik zal ze hieronder even opnoemen.....

1 = Zou het uitmaken als ik de PCTV USB op mijn nieuwe pc installeer via een USB 2.0 poort i.p.v. een USB 1.1 (als je kijkt naar de kwaliteit).
2 = Hoe krijg ik dat ding onder XP werken ?. Als er geen officele drivers zijn voor XP (weet iemand misschien alternative drivers).
3 = Iemand nog meer tips...

-- p.s. de search leverde niet vrij veel op, waarschijnlijk weinig tweakers die dit "geweldige" apparaat hebben aangeschaft voor die mega prijs.

Verwijderd

Ik zou gewoon de win2000 drivers eens proberen, grote kans dat dit wel werkt.
En met die USB2.0... als je kaart USB1.1 is zal hij nooit de bandbreedte van USB2.0 gebruiken volgensmij.. dus het heeft weinig zin, tenzij je meedere USB apparaten aan je USB poort hebt hangen. Dan zou elk apparaat de volledige USB1.1 bandbreedte kunnen krijgen (lijkt me zo).

Verwijderd

1 = Zou het uitmaken als ik de PCTV USB op mijn nieuwe pc installeer via een USB 2.0 poort i.p.v. een USB 1.1 (als je kijkt naar de kwaliteit).
geen verschil
2 = Hoe krijg ik dat ding onder XP werken ?. Als er geen officele drivers zijn voor XP (weet iemand misschien alternative drivers).
ik dacht dat versie 5.0 ook voor xp was

Verwijderd

Lees deze ook eens, misschien heb je er wat aan : [topic=319871/1/50]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 09:58 schreef Courage het volgende:
Lees deze ook eens, misschien heb je er wat aan : [topic=319871/1/50]
hm.. zal hem doorlezen, maar weet nu al zeker dat ie niet veel gaat opleveren (ff searchen met CTRL-F op USB en resultaat = 0 :()

edit:
verwachting was ook het resultaat
en tevens -> dscaler werkt niet met de usb versie :'(

Verwijderd

Topicstarter
weet er iemand nog third party drivers voor de USB versie... (de meest gangbare werken niet :'(...)

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje..

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>AV
misschien hier mee suc6

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Since when is een PCTV mono ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op maandag 22 april 2002 21:52 schreef dreeke het volgende:
Since when is een PCTV mono ?
De PCTV Rave is iig geval mono, ik dacht dat die PCTV met radio pas stereo geluid heeft.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

kun je met dfe pro ook gelijk in divx capturen?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ik zit dus met 't zelfde probleem. Heb alleen nooit problemen gehad met ruis, mono geluid enzo. Maar onder WinXp krijg ik dat USB tv-kaartje dus niet aan de praat. Op de site van pinnacle staat ook dat er geen ondersteuning voor winXP komt voor de PCTV USB.

Heb dus de w2k drivers geprobeerd maar dit loop alleen maar vast. Beeld staat na een tijde gewoon stil:-(

Ben dus nu maar een dual-bootje aan 't maken met win95 en winXP, en dat alleen voor die duffe tv-kaart:-(

Mocht iemand nog een idee hebben om dit werkend te krijgen graag

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor een moederborden hebben jullie? ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad, maar dan met mijn logitech quickcam web (usb).

Na het flashen van het bios van mijn moederbord (Asus A7v) naar de nieuwste versie werkte alles weer perfect.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik heb een Epox 8KTA3 Mobo.

Maar als 't onder windows 95 t/m ME wel werkt en onder XP niet, wat heeft 't moederbord er dan mee te maken? :? Of denk ik nu te logisch >:)

Verwijderd

Heeft iemand een idee mbt het volgende probleem (heb een PCTVPro):

Als in de nieuwste drivers (pctvrave_501) wil installeren krijg ik de melding onder Windows XP:

"De naam wordt al gebruikt als servicenaam of als naam van een serviceweergave"

De oude drivers werkte prima onder XP (heel af en toe een blauwscherm maar ach.. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:08

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 27 april 2002 14:29 schreef _CoCo_ het volgende:
Ik heb een Epox 8KTA3 Mobo.

Maar als 't onder windows 95 t/m ME wel werkt en onder XP niet, wat heeft 't moederbord er dan mee te maken? :? Of denk ik nu te logisch >:)
ik weet het ook niet maar het was bij mij in ieder geval verholpen na een bios update

m'n digitale camera liep voor die update eveneens vast als ie via usb verbonden werd, dus in mijn geval was het eerder een algemeen usb probleem (veroorzaakt door de beruchte via chipset). Met os'en anders dan xp was er geen vuiltje aan de lucht

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

moet je even de pctvrave_501_webinstall.exe downloaden dan werkt het wel goed

Verwijderd

Hmmmm, met die "pctvrave_501_webinstall" installeerd ie de tv-kaart helemaal niet.... "geen driver gevonden" ofzo

Vreemd genoeg werkte 't wel (helaas maar ff) met de w2k driver.... maar ja, das ook alweer over. ga morgen ff m'n bios updaten en dan maar hopen dat dat misschien werkt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 23 april 2002 13:50 schreef Asclepius het volgende:

[..]

De PCTV Rave is iig geval mono, ik dacht dat die PCTV met radio pas stereo geluid heeft.
PCTV Pro = TV Stereo + Radio
PCTV = TV Stereo
PCTV Rave = TV Mono

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

grrrrrrrrrrr, het flashen van m'n bios is mislukt :'( moet dus nog ff geduld hebben met die TV-kaart:(

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op zondag 28 april 2002 20:20 schreef dreeke het volgende:

[..]

PCTV Pro = TV Stereo + Radio
PCTV = TV MONO
PCTV Rave = TV Mono

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Oke, ik heb m'n PCTV USB kastje nu werken, geoon met de windows 2000 driver 8-) en nu werkt 't dus wel gewoon goed, geen vast geslagen computers meer enzo

Verwijderd

Topicstarter
oeps.. was deze tocic helemaal vergeten...
vraag aan: coco.. zou jij wat screenshots willen posten van het beeld dat jij krijgt met pctv (televisie beeld dus). Bij mij zijn de beelden brak, dan kan ik ze ff verglijken.
(geld trouwens voor alle gebruikers van pctv usb, post hier eens wat screenshots van je ding)

Ik ga zo wel ff tobben met de windows 2000 drivers. Moet ik nog speciale dingen doen of niet.

edit:
kleine toevoeging

Verwijderd

Topicstarter
**klein kickje**

Verwijderd

Hee Vrieskerel,

Ik heb ook de PCTV USB, en ik loop ook al een tijdje te kloten om hem aan de praat te krijgen...
Is het jou (of iemand anders) inmiddels gelukt om hem aan de praat te krijgen onder XP?
ennehh... hoe dan?
(ik zie dat CoCo het met de win2000 drivers doet, maar bij mij wil dat toch niet lukken... Doe je een bepaalde volgorde? gebruik je alleen driver 1.04 of doe je daarna 1.05 eroverheen? en install je die drivers voordat OF nadat je de PCTV op de USB-poort hebt aangesloten?)
Wil hem nou wel eens werkend krijgen, weetjewel ;(
Pagina: 1