Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
gewoon bij alle twee melden lijkt me het beste.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
[off topic] Gefeliciteerd met je nieuwe huis [/off topic]
M'n ervaring is dat KPN van alles "te horen" krijgt via anderen, maar (uit de mond van iemand van de KPN): Ze doen er niks mee!
Dus inderdaad expliciet bij beiden doorgeven. Als je naar een andere gemeente/buurt verhuist zou ik even langs gaan bij je "nieuwe" KPN (hoe heten die dingen ook alweer) winkel. "Ophalen" van gegevens lijkt voor KPN makkelijker dan het "forwarden" ervan.
M'n ervaring is dat KPN van alles "te horen" krijgt via anderen, maar (uit de mond van iemand van de KPN): Ze doen er niks mee!
Dus inderdaad expliciet bij beiden doorgeven. Als je naar een andere gemeente/buurt verhuist zou ik even langs gaan bij je "nieuwe" KPN (hoe heten die dingen ook alweer) winkel. "Ophalen" van gegevens lijkt voor KPN makkelijker dan het "forwarden" ervan.
[off-topic]
Thanx !! ben er ook erg blij mee :):):)
[/off-topic]
Verhuizing is binnen zelfde gemeente dus dan hoef ik niet langs de pri-ma-foon ?? Of toch maar wel voor de zekerheid ??
Thanx !! ben er ook erg blij mee :):):)
[/off-topic]
Verhuizing is binnen zelfde gemeente dus dan hoef ik niet langs de pri-ma-foon ?? Of toch maar wel voor de zekerheid ??
Zou 't voor de zekerheid ff doen. Kwaad kan 't nooit...
Een van de mooie dingen van m'n vak: redundancy rulez!
Een van de mooie dingen van m'n vak: redundancy rulez!
Och ... gezien je specialiteit moet je ook weten dat dat vreselijk fout kan gaan ...
p.s. hoe kan ik lid worden van jullie clubje ?? Ik heb nog wel wat in de kast staan om te 'introduceren'...
p.s. hoe kan ik lid worden van jullie clubje ?? Ik heb nog wel wat in de kast staan om te 'introduceren'...
Het verhuizen van de adsl(verbinding) van mijn pa/ma duurde 2 maanden: vanaf het moment dat pa/ma de brief op de post deed richting isp en tot het moment dat pa/ma konden gaan adsl'en op hun nieuwe adres.
Zij zijn verhuisd binnen Den Haag, het tel.nr bleef ongewijzigd.
De tips: (copy and paste van PI Helpdesk mailtje)
"KPN kan Fl.75,- in rekening brengen voor de verhuizing. U kunt ervoor kiezen om uw nieuwe aansluiting door een monteur te laten opleveren. In dat geval berekent KPN Fl.295,- voor verhuizing en installatie.
Wat moet de klant doen?
Om de verhuizing op gang te brengen, schrijft u een brief naar Planet Internet, waarin u uw verzoek aangeeft. Om de verhuizing af te kunnen
handelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. De brief moet de
volgende gegevens bevatten:
- uw verzoek om het ADSL-abonnement te verhuizen
- uw naam
- uw klantnummer en/of gebruikersnaam
- uw oude en nieuwe adres
- de datum waarop de brief geschreven is
- de datum van verhuizing
- uw lijntype
- uw oude en nieuwe telefoonnummer (ook als dat hetzelfde is)
- uw huidige abonnementstype: Comfort of Advanced
- wilt u aangeven of u zelf opnieuw de computer wilt aansluiten of de installatie door een monteur moet gebeuren? Een monteur zal u kosten in rekening brengen (Fl.295,-)
U kunt uw brief sturen naar
Planet Internet
t.a.v. Adsldesk
Postbus 2529
3800 GB Amersfoort
Planet Internet regelt in samenwerking met KPN de verhuizing van uw
internet-aansluiting; de verhuizing van uw telefoon-aansluiting en het
telefoonnummer dient u zelf te regelen. Bijvoorbeeld via http://www.kpn.com/."
[einde brief]
1- 2 weken nadat jij de brief per post(!) hebt verstuurd aan jou isp, geef je Kpn telecom/primafoon de opdracht om jou tel.nr te verhuizen.
Let op:
Kpn mag/kan pas jou adsl verbinding verhuizen als zij deze opdracht ontvangen hebben van jou isp.
Volgens de helpdesk van PI staat voor het verhuizen van adsl 6 weken, dat klopt aardig..het linesync lampje van de adsl-modem bleef (eindelijk) constant branden in week 4 op de nieuwe lokatie...
En vooral..blijven bellen iedere week voor de status, naar jou ISP en MXstream..
Success..!
[off topic]
namens mijn pa/ma (mijn ouders dus
) heb ik de verhuizing voor adsl "geregeld".
Ik heb zelf adsl bij Xs4all.
[/off topic]
Zij zijn verhuisd binnen Den Haag, het tel.nr bleef ongewijzigd.
De tips: (copy and paste van PI Helpdesk mailtje)
"KPN kan Fl.75,- in rekening brengen voor de verhuizing. U kunt ervoor kiezen om uw nieuwe aansluiting door een monteur te laten opleveren. In dat geval berekent KPN Fl.295,- voor verhuizing en installatie.
Wat moet de klant doen?
Om de verhuizing op gang te brengen, schrijft u een brief naar Planet Internet, waarin u uw verzoek aangeeft. Om de verhuizing af te kunnen
handelen, hebben wij een aantal gegevens van u nodig. De brief moet de
volgende gegevens bevatten:
- uw verzoek om het ADSL-abonnement te verhuizen
- uw naam
- uw klantnummer en/of gebruikersnaam
- uw oude en nieuwe adres
- de datum waarop de brief geschreven is
- de datum van verhuizing
- uw lijntype
- uw oude en nieuwe telefoonnummer (ook als dat hetzelfde is)
- uw huidige abonnementstype: Comfort of Advanced
- wilt u aangeven of u zelf opnieuw de computer wilt aansluiten of de installatie door een monteur moet gebeuren? Een monteur zal u kosten in rekening brengen (Fl.295,-)
U kunt uw brief sturen naar
Planet Internet
t.a.v. Adsldesk
Postbus 2529
3800 GB Amersfoort
Planet Internet regelt in samenwerking met KPN de verhuizing van uw
internet-aansluiting; de verhuizing van uw telefoon-aansluiting en het
telefoonnummer dient u zelf te regelen. Bijvoorbeeld via http://www.kpn.com/."
[einde brief]
1- 2 weken nadat jij de brief per post(!) hebt verstuurd aan jou isp, geef je Kpn telecom/primafoon de opdracht om jou tel.nr te verhuizen.
Let op:
Kpn mag/kan pas jou adsl verbinding verhuizen als zij deze opdracht ontvangen hebben van jou isp.
Volgens de helpdesk van PI staat voor het verhuizen van adsl 6 weken, dat klopt aardig..het linesync lampje van de adsl-modem bleef (eindelijk) constant branden in week 4 op de nieuwe lokatie...
En vooral..blijven bellen iedere week voor de status, naar jou ISP en MXstream..
Success..!
[off topic]
namens mijn pa/ma (mijn ouders dus
Ik heb zelf adsl bij Xs4all.
[/off topic]
Apple iMac 2013
Dat is andere info dan ik kreeg van de Planet.
Ik kreeg te horen dat ik per brief aan Planet moest melden wat er moest gbeuren zodat zei tijdelijk het abbonement om konden zetten. Daarna kon ik de Kpn bellen met het opheffen op de oude lijn en aanvragen van de nieuwe.
Alleen ik moet een lijnsverhuizing hebben van isdn naar analoog.. Dan zit bij mij dan op deze afstand van elkaar:
isdn <-----------------------------------> analoog
(Niet op schaal, ware grootte!)
En natuurlijk werkt iedereen al heerlijk mee. En wanneer ze dat doen weet men niet wat de procedures zijn en gaat alles mis. Nu zit ik dus al met 2 adsl abbo's en de lijn wordt volgende week opgezegd..
Drie maar raden wat je moet doen om van die extra abbo af te komen, psies ook een brief sturen. En dat noemt zich dan een internetprovider..
Ik kreeg te horen dat ik per brief aan Planet moest melden wat er moest gbeuren zodat zei tijdelijk het abbonement om konden zetten. Daarna kon ik de Kpn bellen met het opheffen op de oude lijn en aanvragen van de nieuwe.
Alleen ik moet een lijnsverhuizing hebben van isdn naar analoog.. Dan zit bij mij dan op deze afstand van elkaar:
isdn <-----------------------------------> analoog
(Niet op schaal, ware grootte!)
En natuurlijk werkt iedereen al heerlijk mee. En wanneer ze dat doen weet men niet wat de procedures zijn en gaat alles mis. Nu zit ik dus al met 2 adsl abbo's en de lijn wordt volgende week opgezegd..
Drie maar raden wat je moet doen om van die extra abbo af te komen, psies ook een brief sturen. En dat noemt zich dan een internetprovider..
Verwijderd
Bij mij ging het zo ( verhuizing ISDN2 met ADSL van planet ):
Verhuizing doorgegeven bij KPN, ADSL verhuist dan automatisch mee en wordt een dag later opgeleverd. ( mits KPN ADSL ) Dit stond ook in de brief die ik kreeg ter bevestiging. Een dag na oplevering tel lijn was ADSL opgeleverd. Dit kon ik zien aan de line state in het modem. Daarna duurt het nog x dagen voordat je ISP de rest geschikt maakt middels ander ip adres ed. Bij mij duurde het in totaal 8 werkdagen vanaf het moment dat de tellijn actief was.
op kpn.com -> http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=48061
Dit is dus ook de procedure.....
Verhuizing doorgegeven bij KPN, ADSL verhuist dan automatisch mee en wordt een dag later opgeleverd. ( mits KPN ADSL ) Dit stond ook in de brief die ik kreeg ter bevestiging. Een dag na oplevering tel lijn was ADSL opgeleverd. Dit kon ik zien aan de line state in het modem. Daarna duurt het nog x dagen voordat je ISP de rest geschikt maakt middels ander ip adres ed. Bij mij duurde het in totaal 8 werkdagen vanaf het moment dat de tellijn actief was.
op kpn.com -> http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=48061
Dit is dus ook de procedure.....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:31 ]
Pagina: 1