Toon posts:

Linux fileserver in windows netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een linux servertje staan die dient als router/web/ftp server, en er zit wel een aardige HD in dus ik heb het idee opgevat om hem ook als fileserver te gebruiken mbv Samba voor backups e.d, maar in het netwerk zitten verder louter Win98 machines, dus vroeg ik me af of het wel efficient is om een linuxmachine als fileserver te gebruiken ivm de verschillende filesystems. Gegevenscorruptie enzow. Misschien is het een domme vraag, maar ik wou het toch ff weten. :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Fileserver(samba) heeft niks te maken met type partities, dat kan helemaal geen kwaad :)
en efficient: de linux implementatie van samba schijnt efficienter te zijn dan die van windows zelf.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

dat valt wel mee, wat ik heb meegemaakt zijn dat sommige van mijn mp3's opeen een stukje van een andere muziek ertussen heeft zitten.
dit komt omdat ik flink heen en weer heb zitten moven met die mp3.
ik heb ze op Linux_fs gehad en dan op een WinNT "NTFS" filesystem en ook op een Win2K PC met Fat32 en daarna overgezet naar NTFS.
dus hierdoor zijn sommige mp3 verrot geworden.

maar zolang je ze op Linux " Filesystem" houd kan er niks foutgaan met corrupte data.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:08 schreef snakeeye het volgende:
dat valt wel mee, wat ik heb meegemaakt zijn dat sommige van mijn mp3's opeen een stukje van een andere muziek ertussen heeft zitten.
dit komt omdat ik flink heen en weer heb zitten moven met die mp3.
ik heb ze op Linux_fs gehad en dan op een WinNT "NTFS" filesystem en ook op een Win2K PC met Fat32 en daarna overgezet naar NTFS.
dus hierdoor zijn sommige mp3 verrot geworden.

maar zolang je ze op Linux " Filesystem" houd kan er niks foutgaan met corrupte data.
:?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:20 schreef Felix het volgende:

[..]

:?
Hmm een beetje moeilijk uitgelegt denk ik.
Ik heb nu een RH 7.2 server draaien. daarvoor had ik een mandrake 7.x en Ext2 fs.
Ik heb toen al mijn mp3 overgezet naar een windows bak.
daar heeft ie een tijdje gestaan. toen heb ik op die bak WinNT 4.0 server geinstalleerd met NTFS, en al die mp3 daar op gezet. later heb ik alles naar mijn Win2K bakje gecopiereerd met Fat32 maar deze heb ik dan weer geconvert naar NTFS.
Nu heb ik mijn linux server klaar en heb ik al mij Mp3 terug gezet (RH 7.2 met Ext3 FS) :Y) maar wat blijkt dat er Mp3's zijn die zo tussen het nummer een stukje van een andere nummer heeft staan :?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je hebt dus crosslinked files gehad...
Welkom bij FAT32 8-).

Om dit te voorkomen kun je beter een veiliger bestandssysteem gebruiken (journalling graag), voor Windows NT is dat NTFS, voor Linux is dat ext3.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Whehehe laat ik mijn fat32 schijf vol mp3z eens gaan converteren naar ntfs WHAHAHA

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 17:33 schreef nimda_2k het volgende:
Whehehe laat ik mijn fat32 schijf vol mp3z eens gaan converteren naar ntfs WHAHAHA
*grijns*

/me gaat op veilig afstandje zitten alvast..

Verwijderd

Topicstarter
K, nou dan zal t wel meevallen, bedankt :)
Pagina: 1