Toon posts:

56 graden normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet nog steeds niet alle normale temperaturen maar 1800+ heb ik hier en die is stressed ruim 55 graden als in kamer 18 graden is. En idle 48 graden. En dan te bedenken in zomer dit warme kamer pal op zon is. En nu heb ik al idee dat als hier in kamer iets warmer is pc al spontaan vastloopt. Coolermaster cooler is voor max 1800+ maar hoort dit?

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PCR

Voor zover ik weet mogen die best wel heet worden hoor :)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Is een redelijk hoge temp, vooral in de zomer wanneer de temperatuur waarschijnlijk hoger wordt. Heb je de proc eigenlijk overgeklokt of niet? Anders ou ik aan een andere cooler gaan denken.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ja is normaal....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Je bent niet echt nieuw hier, maar ik wil je toch even wijzen op de search. Dit soort topics zijn echt al 168 keer langsgekomen, en het begint de users te irriteren. Ik zou zeggen: lees eens een aantal 'temp topics' door, en vergelijk je eigen temperatuur. Succes!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 18:11
is niet verkeerd hoewel een klein beetje aan de hoge kant... dat was mijn cpu ook in zijn begin dagen ( heeeeel lang geleden ) maar ik denk dat als je er een fatsoenlijke koeler op zet dat ie zo al een graad of 5 tot 10 kan zakken

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
mijn XP1900+ is stressed 57 graden,
dus moet kunnen ;)

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Op woensdag 17 april 2002 22:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Je bent niet echt nieuw hier, [knip]
hoe kom je aan die wijsheid?

volgens zijn profile issie sinds 19 feb. geregistreerd. en heeft ie 24 posts 8-).... nee hijs niet nieuw hier.

misschien ben je in de war met iemand die ook zo'n icon heeft dude

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 18:11
Op woensdag 17 april 2002 22:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Je bent niet echt nieuw hier, maar ik wil je toch even wijzen op de search. Dit soort topics zijn echt al 168 keer langsgekomen, en het begint de users te irriteren. Ik zou zeggen: lees eens een aantal 'temp topics' door, en vergelijk je eigen temperatuur. Succes!
niet nieuw ???? :? wat is dan een n00b in jouw ogen ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Was standaard bij pc van paradigit. Ze hadde daar overigens toch geen betere op dat moment. En hij is niet overgecklockt. Is trouwens coolermaster EP5 6I11

AMD
Athlon up to 1.4 GHz
Athlon XP 1800+
Duron up to 1.2 GHz and higher
(FC - PGA)
L80 x W60 x H41 (mm)

FAN Dimensions 60 x 60 x 10 (mm)
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 4800 RPM
Air Flow 21.19 CFM
Noise Level 36.5 dB(A)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:03 schreef answer_man het volgende:

[..]

hoe kom je aan die wijsheid?

volgens zijn profile issie sinds 19 feb. geregistreerd. en heeft ie 24 posts 8-).... nee hijs niet nieuw hier.

misschien ben je in de war met iemand die ook zo'n icon heeft dude
Ik kijk in profiles :) Na bijna 2 maanden hoor je toch wel een beetje te weten hoe het hier aan toe gaat. Aantal posts zegt weinig. Misschien is het een lurker :)

Edit: Ik zeg ook: Niet echt nieuw

• answer_man
cooler is krap aan.... :) als je niet oc'd blijft ie wel lekker goed zo..
anders zou ik er een 80 mm fan op schroeven/tapen/knopen/vastmaken iig :)

Verwijderd

mijn XP1500+ @1400 is idle 38 en stressed 47, zal wel door me AC3 en casefans komen...

• answer_man
Op woensdag 17 april 2002 22:05 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik kijk in profiles :) Na bijna 2 maanden hoor je toch wel een beetje te weten hoe het hier aan toe gaat. Aantal posts zegt weinig. Misschien is het een lurker :)

Edit: Ik zeg ook: Niet echt nieuw
misschien nog niet zo vaak hier gekomen (net als ik in et begin :D).... mjah, laten we hier mee kappen, en zijn topic voor zijn probleem houden, niet bekvechten :* :+

Verwijderd

Topicstarter
Mischien heb ik wat aan ogen ofzo maar, ik lees weinig over pcs die gewoon totaal kappen bij zon temp.???

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:07 schreef answer_man het volgende:

[..]

misschien nog niet zo vaak hier gekomen (net als ik in et begin :D).... mjah, laten we hier mee kappen, en zijn topic voor zijn probleem houden, niet bekvechten :* :+
Ok, maar het was meer een hint van dat dit topic dicht kan, hij heeft namelijk niet echt een probleem. Hij wil iets weten dat al 10000 keer gezegd is...

Verwijderd

Topicstarter
Mischien heb ik wat aan ogen ofzo maar, ik lees weinig over pcs die gewoon totaal kappen bij zon temp.???

• answer_man
Op woensdag 17 april 2002 22:09 schreef Sid_6.8 het volgende:
^ je heb een dubbelpost :P

kappen doet amd niet. intel wel :)

amd brand door als ie te warm word... (en das pas boven de 90 graden dat ie zoiets begint te doen, dus onder de 70 ben je vrijwel altijd veilig)

Verwijderd

Topicstarter
Heh dat wou ik horen hmm waarom kapt pc dan. Had al eerder problemen met blauwe schermen met drivers verholpen maar soms doet ie gewoon niks, kan muis niet bewege en alles hangt. (idd begint fout topic te worden)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de temp sensoren in de meeste mainboards kloppen voor geen meter zo geeft mijn asus plank aan idle 50 full stressed 59
systeem is verder stabiel als een huis dus temp is verder normaal.

een systeem kan het lager aan geven maar neem maar van mij aan dat een werkelijke temp van onder de 50 met een normale
cpu koeler echt niet mogelijk is.

een 1800 xp verbruikt max 37,7 ampere stroom en stookt dus max 66 watt dus veel warmte en zolang de max core temp van 90 graden niet gehaald word is er niet veel aan de hand.

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op woensdag 17 april 2002 22:09 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ok, maar het was meer een hint van dat dit topic dicht kan, hij heeft namelijk niet echt een probleem. Hij wil iets weten dat al 10000 keer gezegd is...
Gelijk heb je. Wat een vraag zeg |:(. Ik krijg altijd het idee dat zo'n vraag (deze is wel heel simpel) een beetje aandachttrekkerij is.
Laat ik het nog anders zeggen: Als je niet in staat bent hier zelf een antwoord op te vinden in de oneindige GOT database dan zul je waarschijnlijk nooit zelfstandig kunnen leven en terecht komen in een gesticht voor hulpeloze gevallen.
Zo, hebben we dat ook weer gezegd :).

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Crash
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 22:20 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Wat een vraag zeg |:(. Ik krijg altijd het idee dat zo'n vraag (deze is wel heel simpel) een beetje aandachttrekkerij is.
Laat ik het nog anders zeggen: Als je niet in staat bent hier zelf een antwoord op te vinden in de oneindige GOT database dan zul je waarschijnlijk nooit zelfstandig kunnen leven en terecht komen in een gesticht voor hulpeloze gevallen.
Zo, hebben we dat ook weer gezegd :).
je voelt jezelf vast een beter mens na deze preek :*

de GoT database is zeker niet oneindig ;)
maar je hebt wel gelijk in zekere zin

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PCR

Op woensdag 17 april 2002 22:20 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

Ik in iig wel! 8-)

Verwijderd

Ik vertrouw op de temp. die de BIOS aan geeft en niet PC alert ofzo!...

en wat maakt het ook uit zolang je maar niet je fikken brandt op het koelblokje.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn nou nogsteeds geen antwoord

• Crash
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 22:23 schreef PhantomLord het volgende:
Ik vertrouw op de temp. die de BIOS aan geeft en niet PC alert ofzo!...

en wat maakt het ook uit zolang je maar niet je fikken brandt op het koelblokje.
dat probleem heb je niet als je er gewoon met je fikken vanaf blijft en een goede cooler hebt :P
en het moet er om gaan dat je proc. niet doorbrandt ;)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

boeit niet echt, AMD heeft opgegeven dat de XP tot 95 graden aan kan.
Mijn XP 1400 @ 1900 (2 MHz minder :P ) draait op 65 graden, en doet het ook fijn....

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Crash
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 22:23 schreef Sid_6.8 het volgende:
Fijn nou nogsteeds geen antwoord
ja, dat is normaal
zo beter :? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ok andere formulering. Pc crasht, 1. geformatteerd 2. nieuwe drivers 3. zet kast open is stabiel.

Waarom doet ie het wel als kast open staat?
En nee dat heb ik niet op site gevonden.

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op woensdag 17 april 2002 22:20 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

Hahaha, ja inderdaad >:).
Een simpele zelden voorkomende vraag stellen is helemaal niet erg maar deze is al zoooooooo vaak gesteld en zet de hele mensheid qua evolutie weer naast een eencellige.
En dan is het natuurlijk tijd voor actie.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 22:29 schreef Sid_6.8 het volgende:
Ok andere formulering. Pc crasht, 1. geformatteerd 2. nieuwe drivers 3. zet kast open is stabiel.

Waarom doet ie het wel als kast open staat?
En nee dat heb ik niet op site gevonden.
Oh en waar is dan op site iemand met probleem eeh?

• Crash
  • Nu online
Op woensdag 17 april 2002 22:35 schreef Sid_6.8 het volgende:

[..]

Oh en waar is dan op site iemand met probleem eeh?
1) huh, quote jij altijd je eigen?
2) wat wil je nu precies?

Verwijderd

Topicstarter
Heel simpel waarom loopt pc soms totaal vast. Als niet softwarematig is en geheugen is net nieuw en volgens jullie niet aan proc. ??

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
mijn XP 1800+ op MSI K7T266 Pro2 met standaard coolermaster

idle: 42 C
stressed: 45 C

Het is per proc gewoon verschillend, maar die van jou is wel errug warm

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• Crash
  • Nu online
ik heb hier geen vastlopers met een XP1900+ @ 57 graden
zo stabiel als iets

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wie mij allemaal voor iets uitmaakt maar niemand geeft nuttig antwoord (k vraag fout gestelt) en eimand zegt dat zeer normaal is en nu zegt iemand dat hij koelere proc heeft ?!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
Volgens mij horen XP's niet zo warm te worden als de Thoroughbreds, bij mijn wteen.
En jouw XP doet dus echtwel thoroughbred-temperaturen!

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee waar wel aan licht. Ik bedoel dit is al 10000 keer gevraagd zegt men dus dan weten jullie ook antwoord eeh?

Verwijderd

Een typische Search vraag. Er is genoeg te vinden over alle temperaturen bij diverse processoren en koelers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.